LPG G3

 
 
 
 
 
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

LPG G3

 · 
Posted: 04.02.2017 - 15:53  ·  #1
Afgelopen week stopte de S60 ineens op LPG.
het betrefd een vialle lpi installatie met ringtank.Eerst dacht ik aan de pomp maar twijfel er nu aan.Heb middels de lpg/benzine schakelaar al gereset maar zonder resultaat.Ok afspraak gemaakt met Romio uit Assen die dus gisteren bij mij kwam.Tot mijn stomme verbazing schakelde de installatie om op LPG zonder problemen.Ok dan nog maar even aan kijken.Niet voor lang want na een uur het zelfde,starten op benzine maar zodra die omschakelt stopt de motor.Nu ben ik er achter gekomen dat als ik een kilometer of 80 (misschien ook korter) rijdt en dan de auto uitzet op nieuw start dat hij dus wel omschakelt op LPG.Daarna rijdt de auto ook gewoon goed op LPG.Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken.
De pomp toert op bij het contact op aan en gaat dan terug in normale loop.Ook hoor je een klik bij de pomp als je omschakelt naar lpg.

Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?

gr,

Bas
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 04.02.2017 - 23:13  ·  #2
bij handige linkjes staan instructieboekjes LPI. dan heb je een duidelijke beschrijving hoe t werkt en kun je gaan zoeken. Ik heb geen idee hoe de druk regelaar te testen behalve vervangen. wat zij romio?
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 05.02.2017 - 21:56  ·  #3
Hallo Blackfox


Na je verhaal gelezen te hebben heb je een contact probleem in de installatie.
Alle contacten onder de motorkap bekijken op corrosie beginnen met het relais dat de voeding spanning van de installatie verzorgd.

Groeten BUM
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 06.02.2017 - 11:21  ·  #4
Quote door VolvoS60Racer

Drukregelaar LPG LPi wil ook wel eens kaduuk gaan. Zit meestal bij je rechter veerpoot.


Dat was bij mij inderdaad het probleem.
Opgelost dus :thumb: Iedereen bedankt voor het meedenken.

gr,

Bas
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 06.02.2017 - 21:06  ·  #5
Hallo Blackfox

Mooi dat je het probleem gevonden is, waar zat het probleem nu precies en komt dat overeen met het probleem ?

Groeten BUM
 
Selected quotes for multi-quoting:   0