2e LPG tank Vialle LPI

Wie/wat/hoe/waar

 
 
 
 
 
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 09.08.2014 - 19:11  ·  #1
In mijn (voor mij) nieuwe S80 zit dus een inbouw LPG tank.
Voor een inbouwtank best redelijk met 60 liter (bruto) zo'n beetje.

Maar... ik ben een veelrijder en iedere 400 km tanken...Nnneehhjj....
Cilinder gastank van nog eens 50/60/70 liter erbij lijkt me ideaal :-)

Alleen de LPG installateurs die ik mailde geven aan dat dit niet kan bij een LPI systeem ivm de pomp.

In een tijd dat ik een plekje technologie van 5 mm dik in mijn hand heb waarmee ik fotos kan maken, kan spreken met van wie ik t nummer maar heb, kan mailen, 3d spelen kan spelen en weet ik wat allemaal lijkt me het sterk dat het niet mogelijk is een 2e LPG tank bij te bouwen.

Iemand ervaringen, meningen, ideeen, adressen ?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3210
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 09.08.2014 - 20:08  ·  #2
Volgens mij heeft Raymond van TPR Powerflush een tijd terug een 2e CNG tank in zijn vorige S80 laten bouwen. Check anders ff met hem.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 09.08.2014 - 21:28  ·  #3
ik heb een RangeRover V8 gehad en daarin had ik 2 60L LPG tanks die onderling met elkaar verbonden waren d.m.v. een hardline.
Ze werkten als communicerende vaten.
Het werkte prima maar het voltanken duurde wel aanzienlijk langer omdat de leiding tussen de 2 tanks nogal dun was. Maar dan had in netto wel 100L LPG aan boord en dat was bij 1:5 toch leuk voor een bruikbare actieradius.

Volgens mij moet iets soortgelijks ook mogelijk zijn in combinatie met de LPi tank.
Ik heb het voor de RangeRover destijds laten inbouwen bij HPO.
http://www.autogassystemen.com/hpo/
die man is erg creatief met LPG systemen: dubbele tanks, V12 motoren, V8 motoren, diesel met LPG-injectie, overal heeft hij ervaring mee.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 09.08.2014 - 21:55  ·  #4
Quote door TeeFive


Ik heb het voor de RangeRover destijds laten inbouwen bij HPO.
http://www.autogassystemen.com/hpo/
die man is erg creatief met LPG systemen: dubbele tanks, V12 motoren, V8 motoren, diesel met LPG-injectie, overal heeft hij ervaring mee.


Dat... is nu net 1 van de adressen die aangeeft dat het niet gaat met het Vialle LPI systeem.


Probleem schijnt te liggen bij de pomp. Kan me voorstellen dat die geschikt is voor de tank waar hij op gemonteerd zit en geen capaciteit heeft om een geschakelde tank ook van druk te voorzien, of zoiets ??
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 11.08.2014 - 09:44  ·  #5
De LPi pomp zet de brandstofleiding op overdruk (ongeveer 5bar), niet de tank zelf.
Maar het heeft misschien wel te maken met appendages (of het gebrek eraan) op de LPi-tank. Misschien kan hij gewoon geen 2de tank aangesloten krijgen?

Ik heb wel ooit een Chrysler 300C SRT V8 gezien waar 2x een LPi tank in zat maar die had ook 2x LPE ....
Volgens mij ook de mogelijkheid om bij cruise 4 cil uit te schakelen! Maar da's weer een heel ander verhaal.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 11.08.2014 - 14:28  ·  #6
Ja die Amerikanen met v8 hebben tegenwoordig allemaal Cylinder Deactivation.. Niet dat het echt helpt maar ok. De Suburban die ik in de states had had het ook maar was er niet van onder de indruk. De overgang voel je ook erg goed (ik dan) ;)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3210
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2e LPG tank Vialle LPI

 · 
Posted: 11.08.2014 - 15:42  ·  #7
Ik ben voor mijn W12 Touareg ook bezig geweest om daar een LPi installatie in gemonteerd te krijgen. Uiteindelijk bleek dat toen ook een compleet dubbel uitgevoerd systeem te moeten worden met twee tanks, twee computers en 2 x 6 injectoren. Het prijskaartje was fors, maar uiteindelijk niet gedaan omdat het rendement ivm het te hoge motorvermogen absoluut oninteressant werd.
(volgens zeggen van Mesman toen, kan LPi vermogens tot rond de 300 PK straffeloos aan, maar daarboven draait het systeem dan weer op benzine)

Ik heb toen maar de huidige Volvo V70 T5 gekocht, en nog steeds geen spijt van gehad!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0