lpj injectoren te bewegen?

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 10.01.2017 - 22:39  ·  #1
Bij mij kan je alle LPi injectoren iets bewegen t.o.v. het inlaatspruitstuk. Hoort dat eigenlijk zo?
Is al zo vanaf dat wij de auto gekocht hebben. Die reed toen prima en geen gaslucht te ruiken.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 00:11  ·  #2
Iets kan inderdaad is controle op lekkage belangrijkste, zijn dicht dmv rubber ringetjes.

topic.php?p=226819&highlight=injectoren;lpg#real226819
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 09:37  ·  #3
De Classic hier heeft er ook " last" van, echter geeft dit nog geen problemen.
Ik was onlangs bij m'n gasboer voor een kleine storing en hij wees mij hier al op.
De installatie zit er ook al 300.000 km in, dus het kan/mag.

Verhelpen kan op diverse manieren, van kitten van de injectoren tot het opnieuw boren/zetten van de injectoren.
Uiteraard is het mogelijk het te verhelpen voor er problemen als onregelmatig lopen van komen, maar mijn gasboer adviseerde rustig te wachten tot het problemen zou geven. Dus dat doe ik dan maar, maar ik ben ook niet afhankelijk van de auto.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 12:20  ·  #4
Om precies te zijn, kan met name injector van cilinder 5 het meest bewogen worden. Het gaat dan om de voet waarmee hij in het inlaatspruitstuk zit. Nu ga ik de o-ringen allemaal vervangen, maar daar los ik volgens mij het feit van het loszitten van de voetjes niet mee op lijkt mij.
Maar kan je het vastzetten van de voetjes wel doen zonder uitbouw van bet inlaatspruitstuk?
Indien niet, welke kit is hiervoor te gebruiken?
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 12:36  ·  #5
Kitten is maar een lapmiddel heb ik me laten vertellen.
Wat ik mij nog kan herinneren van het gesprek met de gasboer is dat het inlaatspruitstuk er inderdaad af moet.
Nog mooier zou volgens deze man zijn om een ander inlaatspruitstuk te gebruiken om de injectoren in te boren. Waar dus nog geen gas in heeft gezeten.
Maar de reden hiervoor ben ik even vergeten :shame:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 13:07  ·  #6
Spruitstuk hoeft er niet meer af. Vialle heeft een soort popnageltang ontwikkeld waarmee ze een nieuwe erin kunnen klemmen. Bij mij ook gebeurd. Zit al weer een tonnetje stevig vast allemaal. Daarvoor een tijdje met kit rondgereden.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 14:20  ·  #7
@grrroovedude,

Welke kit heb je daarvoor gebruikt?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 15:16  ·  #8
vloeibare pakking voor hoge temperatuur, oplosmiddelenbestendig. van Brezan. Ben de tube kwijt.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 15:19  ·  #9
Quote door hsv70

Kitten is maar een lapmiddel heb ik me laten vertellen.
Wat ik mij nog kan herinneren van het gesprek met de gasboer is dat het inlaatspruitstuk er inderdaad af moet.
Nog mooier zou volgens deze man zijn om een ander inlaatspruitstuk te gebruiken om de injectoren in te boren. Waar dus nog geen gas in heeft gezeten.
Maar de reden hiervoor ben ik even vergeten :shame:


Afgezien van dat het niet meer relevant is is boren in een los spruitstuk handiger omdat je het boorsel dan eruit kunt gooien en dat niet in je cylinders komt.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 15:29  ·  #10
Natuurlijk niet zoals het hoort, maar ik heb bij een Mazda 323 met dit probleem (opgemerkt op zondagmiddag toen we O-ringen vervingen, auto moest maandag weer rijden) eerst flink wat vloeibare pakking tussen gesmeerd en er toen enkele gangen gestripte schakeldraad (voor in huis, dus de zwarte) "tussen" gedrukt en omheen gesnoerd. een noodoplossing die het ook een ton volhield (na verkoop aan een "kennis" zag ik hem een ton over die kilometerstand toevallig weer op marktplaats voorbijkomen, "motorisch goed, ook op lpg" :thumb:
het inlaatspruitstuk van een NA wordt niet zo heet, het wordt constant gekoeld door de aangezogen lucht, dus temperatuurbereik van de kit is niet zo'n probleem hier.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 16:26  ·  #11
Vraagje: zit de nozzle in het injectorgedeelte of in het voetje dat in het inlaatspruitstuk zit?
Als ik ergens lees dat de nozzle uitgeboord moet worden om te verwijderen, zou ik dat niet graag in het voetje willen doen bij ingebouwde toestand in het inlaatspruitstuk.

Zit die nozzle altijd zo vast of zou je hem met de hand er uit moeten kunnen halen?
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 17:13  ·  #12
Quote door grrroovedude

Quote door hsv70

Kitten is maar een lapmiddel heb ik me laten vertellen.
Wat ik mij nog kan herinneren van het gesprek met de gasboer is dat het inlaatspruitstuk er inderdaad af moet.
Nog mooier zou volgens deze man zijn om een ander inlaatspruitstuk te gebruiken om de injectoren in te boren. Waar dus nog geen gas in heeft gezeten.
Maar de reden hiervoor ben ik even vergeten :shame:


Afgezien van dat het niet meer relevant is is boren in een los spruitstuk handiger omdat je het boorsel dan eruit kunt gooien en dat niet in je cylinders komt.


Dat zal inderdaad de reden zijn die ik vergeten was.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 17:30  ·  #13
Eigenlijk komt het er dan op neer dat als je een nieuwe injector koopt, de nozzle er niet bij zit?

Terwijl dat nu, als ik de reacties hierover lees, juist het cruciale onderdeel is dat aan slijtage onderhevig is.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 18:38  ·  #14
Hallo Bulkjaer

Wat is de bedoeling wil je het zelf repareren, of informatie inwinnen om daarna de repareren laten uitvoeren.

Groeten BUM
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: lpj injectoren te bewegen?

 · 
Posted: 11.01.2017 - 19:07  ·  #15
Het is de bedoeling het zelf te gaan doen (indien mogelijk).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0