Lucht tekort ??

T5 2000

 
 
 
 
 
Barn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Lucht tekort ??

 · 
Posted: 19.03.2016 - 12:27  ·  #1
Hoi hoi,

Vraagje en wellicht heeft iemand het antwoord.

Na een T5 gekocht te hebben met vermogensproblemen zijn we begonnen met reparatie.

De carterventilatie is vervangen deze zat helemaal vol met vies gele drap
Aanzuigbuis voor de turbo zat een scheurtje in, dus een nieuwe erop
Nieuwe luchtmassameter
Nieuwe bougies en 1 bobine was niet fris
Uiteraard lekkere verse olie met filtertje.

Hij geeft nu nog 1 foutcode zij acceleratie sensor.

Welnu de turbo slaat weer aan geeft een heerlijk geluid, maar ik heb het idee dat hij nog te weinig vermogen geeft, alhoewel het veeeeeel beter is dan bij aankoop

Mijn inziens krijgt hij te weinig lucht naar binnen, zou dit kunnen of zoek ik verkeerd ?

Wie heeft er een tip ?

Thx Jan

Volgende week gaan we in ieder geval nog even de carterpan eronder vandaan halen en de olie aanzuigbuis reinigen daar er soms een storing naar boven komt, sensor is gereinigd en in orde
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Lucht tekort ??

 · 
Posted: 19.03.2016 - 15:20  ·  #2
Quote

Volgende week gaan we in ieder geval nog even de carterpan eronder vandaan halen en de olie aanzuigbuis reinigen daar er soms een storing naar boven komt, sensor is gereinigd en in orde


Zijn de "O"ringen nog wel goed van die aanzuigbuis en heeft de motor niet een opdonder gehad door oliedrukverlies waardoor je nu het idee hebt vermogen te kort te hebben als gevolg van een turbo die beschadigt is, lagers die verbrand zijn en zuiger en cilinders die beschadigd zijn?
Barn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Lucht tekort ??

 · 
Posted: 19.03.2016 - 18:10  ·  #3
[/quote]

Zijn de "O"ringen nog wel goed van die aanzuigbuis en heeft de motor niet een opdonder gehad door oliedrukverlies waardoor je nu het idee hebt vermogen te kort te hebben als gevolg van een turbo die beschadigt is, lagers die verbrand zijn en zuiger en cilinders die beschadigd zijn?
[/quote]

Ik zal t meenemen naar de monteur en zien of hij hier iets mee kan.

Bedankt voor het antwoord, we wachten af :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0