Luchtmassameter V70 T5 1998

epkeizer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Luchtmassameter V70 T5 1998

· 
Posted: 08.03.2018 - 15:59  ·  #1
Hallo allemaal,

Graag jullie inzichten/advies voor de goede LMM voor mijn T5 uit 1998, sinds een maand in mijn bezit..
Om de paar dagen gaat motormanagement lampje branden, ik krijg hem met een goedkope OBD tool uitgelezen en gereset. Foutcode P1171, wat ik daar over lees is meestal LMM of vacuum.

Vacuum slangetje op inlaatspruitstuk, wat tussen de injectoren door loopt was gescheurd en is al vervangen, zal de overige leidingen ook nog verder gaan onderzoeken en waar nodig vervangen. Ook gelezen dat LMM sensor te reinigen is met contactspray (inwendig en dan ook de dieper liggende sensors) Maar zit er aan te denken om de LMM preventief te vervangen en daar gewoon een goede in te zetten (huidige ziet er al aardig op leeftijd uit).

Nu de vraag, wat is een echt goede/beste LMM die dit blok nodig heeft? ik ga niet zomaar voor een goedkope imitatie, maar wil ook niet onnodig een belachelijk dure gaan kopen die speciaal zou moeten zijn.... Ik weet niet wat er in het verleden allemaal aan gesleuteld is door kenners/niet kenners en ga er daarom niet zomaar vanuit dat het model/type/nummer wat er nu in zit ook 100% de goede is. Daarnaast heb ik in het verleden ervaring gehad met een LMM van een BMW 6cyl diesel, waar je een beduidend verschil kon merken als je een bepaald type (van Pierbrug dacht ik) monteerde. Die reageerde veel sneller/zuiverder waardoor de computer het ook veel sneller en beter bijgeregeld kreeg. Misschien is hier ook ervaring mee ten aanzien van de Lmm's voor de volvo.

Dus wat is een echt goede Lmm voor mijn blok? Ik ben bezig om nu in de basis alles netjes te krijgen om daarna een tuning te laten uitvoeren. Wat ik zo her en der lees en hoor zal dat hoogstwaarschijnlijk een afspraak in Elst worden.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Luchtmassameter V70 T5 1998

· 
Posted: 08.03.2018 - 16:51  ·  #2
Helaas zijn die lmm's voor dit model bij volvo schandalig duur ( -99 ).
Maar in Elst weet men zeker een betaalbare oplossing te bedenken voor dit probleem.
epkeizer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2018 - 17:13  ·  #3
Bedankt voor je reactie. Ach: beter 'te duur' dan 'niet te koop' Rond de €100 had ik al wel in mn kop en kan ik mee leven. Mijn bedoeling is om eerst de basis goed te krijgen voordat ik naar Elst ga, zodat er dan geen onnodige tijd verloren gaat met randzaken, maar de tijd goed gestoken kan worden in het echt goed tunen van het blok.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.03.2018 - 07:01  ·  #4
Altijd een Bosch LMM erin schroeven, Volvo is hier heel erg gevoelig op en die andere merken gaat gewoon verkeerd. De prijzen liggen een beetje tussen de 100-165 euro voor een nieuwe Bosch. Dus valt allemaal nog wel mee. In jouw auto kunnen er 2 types inzitten, de meest voorkomende is de 0 280 217 107. Puur even als voorbeeld bedoeld qua prijzen, in Duitsland vaak goedkoper te vinden :

http://www.mister-auto.nl/fl/l…g3926.html
epkeizer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.03.2018 - 15:00  ·  #5
Bedankt Dirk. Zit nu een 218 108 op. Nu nog uitzoeken of er door de voorgangers de goede erin is gezet of dat deze de 107 nodig heeft.

Zojuist eerst maar eens met electro reiniger aan de slag geweest. Vanmiddag ritje van 1.5 uur naar Amsterdam voor de boeg, eens kijken of er verschil merkbaar is.

Selected quotes for multi-quoting:   0