Hallo allemaal,
Graag jullie inzichten/advies voor de goede LMM voor mijn T5 uit 1998, sinds een maand in mijn bezit..
Om de paar dagen gaat motormanagement lampje branden, ik krijg hem met een goedkope OBD tool uitgelezen en gereset. Foutcode P1171, wat ik daar over lees is meestal LMM of vacuum.
Vacuum slangetje op inlaatspruitstuk, wat tussen de injectoren door loopt was gescheurd en is al vervangen, zal de overige leidingen ook nog verder gaan onderzoeken en waar nodig vervangen. Ook gelezen dat LMM sensor te reinigen is met contactspray (inwendig en dan ook de dieper liggende sensors) Maar zit er aan te denken om de LMM preventief te vervangen en daar gewoon een goede in te zetten (huidige ziet er al aardig op leeftijd uit).
Nu de vraag, wat is een echt goede/beste LMM die dit blok nodig heeft? ik ga niet zomaar voor een goedkope imitatie, maar wil ook niet onnodig een belachelijk dure gaan kopen die speciaal zou moeten zijn.... Ik weet niet wat er in het verleden allemaal aan gesleuteld is door kenners/niet kenners en ga er daarom niet zomaar vanuit dat het model/type/nummer wat er nu in zit ook 100% de goede is. Daarnaast heb ik in het verleden ervaring gehad met een LMM van een BMW 6cyl diesel, waar je een beduidend verschil kon merken als je een bepaald type (van Pierbrug dacht ik) monteerde. Die reageerde veel sneller/zuiverder waardoor de computer het ook veel sneller en beter bijgeregeld kreeg. Misschien is hier ook ervaring mee ten aanzien van de Lmm's voor de volvo.
Dus wat is een echt goede Lmm voor mijn blok? Ik ben bezig om nu in de basis alles netjes te krijgen om daarna een tuning te laten uitvoeren. Wat ik zo her en der lees en hoor zal dat hoogstwaarschijnlijk een afspraak in Elst worden.
Graag jullie inzichten/advies voor de goede LMM voor mijn T5 uit 1998, sinds een maand in mijn bezit..
Om de paar dagen gaat motormanagement lampje branden, ik krijg hem met een goedkope OBD tool uitgelezen en gereset. Foutcode P1171, wat ik daar over lees is meestal LMM of vacuum.
Vacuum slangetje op inlaatspruitstuk, wat tussen de injectoren door loopt was gescheurd en is al vervangen, zal de overige leidingen ook nog verder gaan onderzoeken en waar nodig vervangen. Ook gelezen dat LMM sensor te reinigen is met contactspray (inwendig en dan ook de dieper liggende sensors) Maar zit er aan te denken om de LMM preventief te vervangen en daar gewoon een goede in te zetten (huidige ziet er al aardig op leeftijd uit).
Nu de vraag, wat is een echt goede/beste LMM die dit blok nodig heeft? ik ga niet zomaar voor een goedkope imitatie, maar wil ook niet onnodig een belachelijk dure gaan kopen die speciaal zou moeten zijn.... Ik weet niet wat er in het verleden allemaal aan gesleuteld is door kenners/niet kenners en ga er daarom niet zomaar vanuit dat het model/type/nummer wat er nu in zit ook 100% de goede is. Daarnaast heb ik in het verleden ervaring gehad met een LMM van een BMW 6cyl diesel, waar je een beduidend verschil kon merken als je een bepaald type (van Pierbrug dacht ik) monteerde. Die reageerde veel sneller/zuiverder waardoor de computer het ook veel sneller en beter bijgeregeld kreeg. Misschien is hier ook ervaring mee ten aanzien van de Lmm's voor de volvo.
Dus wat is een echt goede Lmm voor mijn blok? Ik ben bezig om nu in de basis alles netjes te krijgen om daarna een tuning te laten uitvoeren. Wat ik zo her en der lees en hoor zal dat hoogstwaarschijnlijk een afspraak in Elst worden.