Q
de schokdempers zijn nog die van 1998 en 1 begint te lekken .Maar ik heb nog een stel monroes die een jaar gediend hebben deze ga ik er in plaatsen .ik wou eerst een schroef pakket steken maar de auto bevalt me zo en rijd goed en ik wil geen bodder kar.en de monroe orignal dempers zijn zo goed als nieuw de middeste rubber is de goeie mvg raf
Ik mag hier binnenkort ook aan beginnen ben ik bang.
Nadeel is dat ik eigenlijk beide veerpoten geheel wil aanpakken, dus dempers, lagers, rubbers en tja... dan lopen de kosten ook gelijk op.
Misschien eerst de boel er maar eens onder uit halen en dan verder kijken.
Laat jij de auto nog opnieuw uitlijnen na deze klus?
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40055 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: luide knak bij optrekken bocht nemen en een verhoog op rijden
@Pepijn: ik heb t samen laatst met Plein69 voor onze beide Volvo's gedaan. Niet moeilijk, wel een hoop werk. Aan de rechterkant uitkijken dat je je homokineet niet uit elkaar trekt.
Als ik het nu weer zou doen en toch alles zou vervangen zou ik gewoon een complete assemblage kopen. Dat scheelt zeker 1,5-2 uur werk. Bij polar parts heb je een set van twee compleet gemonteerde veerpoten voor 332 euro.
Als je zelf de assemblage doet heb je sowieso goede, blokkeerbare veerspanners nodig, en als het kan een werkbank met een flinke bankschroef. Anders is het een levensgevaarlijk klusje.
Uitlijnen is nodig tenzij je het camber exact terug weet te zetten, maar dat lukt bijna niemand. Met goed opmeten kun je het wel 99% goed krijgen.
Bankschroef is geen probleem, veerklemmen ook niet (lange leve m'n metaal-opleiding-eindopdracht :thumb: ).
Ik wil tzt graag nog een setje Eibachs of nog liever H&R er onder zetten, dus complete poten is wel makkelijk maar (nog) niet wat ik wil.
Thnx 4 de tip anyway!!
Jup, begrijpelijk. Ik rij een setje veerpoten in 2-3 jaar af met 50.000 km per jaar, dus voor mij is het wel een uitkomst de volgende keer. En met 370.000 km op de klok ga ik er ook niet meer de duurste dempers onder kwakken. Als ze maar goed zijn
Jup, begrijpelijk. Ik rij een setje veerpoten in 2-3 jaar af met 50.000 km per jaar, dus voor mij is het wel een uitkomst de volgende keer. En met 370.000 km op de klok ga ik er ook niet meer de duurste dempers onder kwakken. Als ze maar goed zijn
hoeveel veerpoten heb je dan al niet versleten en had je dan niet de eerste keer meteen goede er onder kunnen zetten?
(oh nee, je woont in Almere, daar zou ik alleen minimaal een XC inzetten, liever een stoomwals die de drempels wat afvlakte, ik word al niet lekker van de drempels als ik bij familie daar op bezoek ga)
De auto is van deze middag gemaakt wat een verschil geen knik of knak meer de andere dempers veren ook stuger .Ik ben blij dat ik er aan begonnen ben .En het werk dat er aan is valt heel goed mee zelfs al heb je dit nog nooit gedaan is dit op een halve dag gefikst.M.V.G.Raf
De knak is er nog wat kan dit zijn de veerpoten in ieder geval niet .Ik zoek verder ik MOET weten wat het is .Het geluid komt van de pasagiers kant ik denk dat er iets los zit achter het dashbord :noidea: :noidea: :noidea:
Check dan zeker ook even de rubber delen van de wielophanging. Wellicht dat er iets zo versleten is dat er staal op staal kan komen.
Een andere optie is om de steunen van de motor eens na te kijken (met name die bovenop de motor en degene aan de onderzijde, midden voor de motor (zichtbaar vanaf onderzijde auto)).