Gister besloten om m'n airco te laten vullen, want deze werd niet koud meer.
Kennis van mij gebeld en bij hem langs gereden, hij heeft de apparatuur en de ervaring voor het vullen van aico's.
De boel aangesloten en wat blijkt?!
Airco is nog keurig netjes vol en lekt ook niet.
Toen maar op onderzoek uit, zekeringen en relais geckeckt. Deze zijn allemaal goed, de fan gaat ook keurig draaien als je de airco aan zet. Maar de pomp werd niet ingeschakeld, dus gemeten of er wel stroom komt bij de magneetkoppeling. Ook dat was goed, we maten 13,6 V.
De pomp wil ook wel ronddraaien en zit dus niet vast. Dit zou dus betekenen dat de magneetkoppeling het niet meer doet. Ook nog even met een schoeven draaier getest of de koppeling wel magnetisch wordt, was niet het geval.
Nu is mijn vraag kun je die vervangen of moet er dan een nieuwe pomp op.
En hoe kan je er een beetje fatsoenlijk bij komen, want het is daar behoorlijk krap.
Wie heeft hier ervaring mee of weet handige tips?
Kennis van mij gebeld en bij hem langs gereden, hij heeft de apparatuur en de ervaring voor het vullen van aico's.
De boel aangesloten en wat blijkt?!
Airco is nog keurig netjes vol en lekt ook niet.
Toen maar op onderzoek uit, zekeringen en relais geckeckt. Deze zijn allemaal goed, de fan gaat ook keurig draaien als je de airco aan zet. Maar de pomp werd niet ingeschakeld, dus gemeten of er wel stroom komt bij de magneetkoppeling. Ook dat was goed, we maten 13,6 V.
De pomp wil ook wel ronddraaien en zit dus niet vast. Dit zou dus betekenen dat de magneetkoppeling het niet meer doet. Ook nog even met een schoeven draaier getest of de koppeling wel magnetisch wordt, was niet het geval.
Nu is mijn vraag kun je die vervangen of moet er dan een nieuwe pomp op.
En hoe kan je er een beetje fatsoenlijk bij komen, want het is daar behoorlijk krap.
Wie heeft hier ervaring mee of weet handige tips?
Kan het ook zijn dat er dan vuil/roestaanslag/pekel tussen het mechaniek van de koppeling is gekomen zodat deze de eerste paar keer niet lekker pakte? Na het reinigen van het draadje achter de sleuven op de ECC paneel en het veelvuldig uit en inschakelen van de AC is het probleem iig tot nu toe opgelost.