Magneetkoppeling Volvo V70 Classic

2.4 140PK 1999

 
 
 
 
 
VolvoV70Classic
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Magneetkoppeling Volvo V70 Classic

 · 
Posted: 21.06.2017 - 08:37  ·  #1
Beste allemaal,

Gisteravond geprobeerd de airco van mijn V70 weer te maken. Wel zo fijn met dit weer. Het vervangen van een drukvoeler/sensor was helaas niet voldoende.

Het probleem bleek te liggen aan de magneetkoppeling van de airco. Deze is (deels) afgesleten. Door het verwijderen van 1 ring is het probleem helaas slechts deels verholpen. Tot 3000 toeren gaat het god maar erboven gaat de koppeling aanlopen en springen de vonken ervan af.

Wat nu te doen? Er zijn diverse opties: compleet nieuwe pomp of een gebruikte pomp. Een gebruikte kan ik kopen voor 100 euro maar dan komen er heel veel extra kosten bij. De monteur gaf aan dat hij eigenlijk enkel het magneetgedeelte nodig heeft. En die kan hij snel vervangen.

Weet iemand waar ik terecht kan voor alleen dit onderdeel van de pomp? Het is namelijk jammer om voor 100 euro een complete pomp te kopen en alleen de magneet eraf te halen.

Een een foto (kon niet precies de juiste vinden maar puur ter indicatie). Het gaat dus om het rechter onderdeel van de 3 op deze foto:



Iemand een idee?

-> Aanvulling: mischien kan iemand hem op de goede plek zetten: index.php?f=12
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Magneetkoppeling Volvo V70 Classic

 · 
Posted: 21.06.2017 - 16:36  ·  #2
je hebt er een ring uitgehaald en er zaten er niet meer in denk ik? heb je tie wraps truuk nog overwogen? doet t zelfde en gaat verder dan je met ringetjes kunt bereiken.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Magneetkoppeling Volvo V70 Classic

 · 
Posted: 22.06.2017 - 16:12  ·  #3
als de spleet nog te groot is, zou je de tie-wrap- truc bij wijze van test kunnen proberen? of zou ie juist te dicht bij de magneet komen? (lager gerelateerd?) zijn het slijp- of slijtvonken, of elektrische denk je?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0