Marktplaats

ervaring met verkopers

 
 
 
 
 
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 11:23  ·  #1
sinds ik eind november samen met een zeer goede vriend in Duitsland een 240GLT voor hem gaan halen ben, kriebelt 't bij mij ook een beetje om eentje te hebben

met jullie nieuwe oldtimerwetgeving in het achterhoofd(en een beperkt budget :'( ) kijk ik regelmatig op Marktplaats naar een 240GLT op lpg die in 2014 25jaar wordt of is(in België is de oldtimerwetgeving juist ietsje versoepeld :devil: )

ik reageer midden december op een eerste advertentie met een mooie 240GLT en vraag wat extra foto's(geen zin om 390km te rijden om dan vast te stellen dat de auto beneden de verwachting blijft, zeer niet omdat dit door mijn 'goede' gezondheid zo vermoeiend is), binnen een dag antwoord dat hij die in't weekend zal maken: ik wacht er nu al meer dan 2 weken op...

deze week een andere gevonden, ook al 400km over en weer, fotos en de staat zijn duidelijk beschreven maar geen datum eerste inschrijving(enkel 1989) dus mail ik om de juiste maand van inschrijving te weten: weer niks, nada nougabollen
en ik dacht dat jullie een ondernemend koopmansvolk waren :(
of heerst er een algemene boycot/wantrouwen tegenover Belgen die een auto willen kopen bij jullie?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 11:32  ·  #2
Nee, bij ons heerst geen wantrouwen. Enkel krijg je vanuit Marktplaats wel direct een mail waarin staat :
"Let op! De verkoper bevindt zich mogelijk in het buitenland"

Over het algemeen neem ik het dan minder serieus, reageren doe ik wel altijd. (Mits ik merk dat google vertaler gebruikt of er iemand zich voor "zijn werk" in het buitenland bevind. Dan reageer ik niet. Maar op een mail die goed Nederlands (Of, Belggggisch) geschreven is zou ik wel reageren. Overigens is bellen altijd beter, als er een telefoonnummer bij staat tenminste..
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 11:39  ·  #3
ach zo, tja bellen ben ik niet zo voor en ik heb tijd,de eerste wordt maar in april 25j, dus voor die datum kan de auto enkel maar in de weg staan bij ons en ik heb geen overdekte plaats meer over
en voor de verkopers nijpt 't meer denk ik :devil: (of ze moeten de auto schorsen)
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 65
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 12:25  ·  #4
Philippe, welke 240 glt bedoel je ( evt. link naar de advertentie ), want ik denk te weten over welke auto je het hebt.
Als we dezelfde bedoelen, dan weet ik er wellicht meer van en kan ik je iets meer info geven.

gr. Andor
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 13:02  ·  #5
Quote door koopje

Philippe, welke 240 glt bedoel je ( evt. link naar de advertentie ), want ik denk te weten over welke auto je het hebt.
Als we dezelfde bedoelen, dan weet ik er wellicht meer van en kan ik je iets meer info geven.

gr. Andor


deze:
http://www.marktplaats.nl/a/au…grijs.html

en deze:

http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr

met een lichte voorkeur voor de donkergrijze
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 13:55  ·  #6
Wel grappig..... de 1e heeft APK tot 2008 en kost een schijntje. Als ik er plek voor zou hebben zou ik zo de vraagprijs betalen, zonder gezever. Als ik wil tenminste. De vraagprijs is niets mis mee.
Het lastige bij Volvo is altijd het onderhoud. Als je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten vraag ik me af of je wel in staat bent hem rollend te houden.

Aan het 2e exemplaar is weinig toe te voegen, zo mooi dat deze over 100jr het 10voudige oplevert, wie wil dat niet voor z'n kleinkinderen. Over dit soort prijzen praat je toch niet als je iets wilt hebben.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 14:15  ·  #7
Quote door John uit Drenthe

Wel grappig..... de 1e heeft APK tot 2008 en kost een schijntje. Als ik er plek voor zou hebben zou ik zo de vraagprijs betalen, zonder gezever. Als ik wil tenminste. De vraagprijs is niets mis mee.
Het lastige bij Volvo is altijd het onderhoud. Als je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten vraag ik me af of je wel in staat bent hem rollend te houden.

Aan het 2e exemplaar is weinig toe te voegen, zo mooi dat deze over 100jr het 10voudige oplevert, wie wil dat niet voor z'n kleinkinderen. Over dit soort prijzen praat je toch niet als je iets wilt hebben.

Weet ik maar als je niet eens antwoord krijgt op je vragen...
ik heb nog een (ruim) budget voorzien om onderdelen te vervangen maar ik wil eerst antwoord op mijn vragen(ik weet wat een auto kost, ik heb een V70R, BMW E30 met S50motor,dan nog een boodschappenwagentje van moeder de vrouw en mijn firmaslet)
ik ga geen 190km (of 200km) enkele reis met een trailer achter mijn wagen rijden om dan leeg terug te komen
ik wil een 240 GLT maar als dit nu is of over enkele maanden of pas volgend jaar maakt niet uit
ik wil een goedgevoel hebben bijzowel de auto als de verkoper
en ik vrees dat ik over 100j ik weinig geniet zal hebben over het 10voudige
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 14:22  ·  #8
Begrijp je maar al te goed. Zoals eerder gemeld, er staan telefoonnummers bij en je kunt zelf ook constateren dat ze er goed uitzien. Vandaar een kans benutten is iets anders dan een kans missen. ik zou graag voor een mooie kans 4ookm rijden, al weet ik dat ik misschien maar 10% kans hebt.
Bellen dus!!
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 14:22  ·  #9
...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 14:33  ·  #10
Quote door kevinwalter

Tja, communiceren is echt een vak apart bij Marktplaats/ vraag en aanbod op tweakers etc. Heb zo vaak op een product geboden en de veiling gewonnen. Staat het product in eens op verkocht zonder mij hier van op de hoogte te stellen. Van dat soort dingen wordt ik echt helemaal gek.

Waarom haal je hem trouwens in NL?


meer keuze en door de veranderde oldtimerwetgeving bij jullie : prijzen zijn veel lager geworden
vorig jaar is de oldtimerwetgeving in België versoepeld(vroeger: beperking tot een straal van 25km rond de woonplaats of onderweg naar speciale evenementen en niet rijden na invallen duisternis)nu enkel geen woon-werk verkeer en geen betaalde activiteiten
maar je hebt ook de mogelijkheid om de wagen onder een normale regeling in te schrijven(kostprijs blijft hetzelfde) enige verschil is elk jaar een grondige keuring, oldtimer is enkel 1x en dan enkel lichten,remmen,brandblusser gevaars3hoek en verbandskistje)
en ik begin op een leeftijd te komen dat ik "pas" bij een oldtimer :sick:
en mijn dochter zal in 2014 haar rijbewijs hebben en normaal stond de Aygo van mijn vrouw 5 op 7 thuis(wegens carpooling) mar nu rijdt ze zelf elke dag met haar auto(6 op 7) dus die valt weg om mee te rijden & ik ben weg met de firmaslet in de week
blijft dus nog alleen de V70R over... en een 18jarige beginnende bestuurder met +300pk wil ik niet op mijn geweten hebben , bovendien geen groen licht van verzekering om 18jarige met de R te laten rijden,eenmaal ze haar voorlopig rijbewijs had, hebben we de verzekeringen verwittigd en bij de R was t een nogo zonder extra voorwaarden
dus: een 240 op gas, kan niet echt kwaad om een duwtje te krijgen (natuurlijk niet de bedoeling) en nog betaalbaar in verbruik en belastingen:34€/jaar 8-) )
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 14:53  ·  #11
...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 15:36  ·  #12
Quote door kevinwalter

€34,- per jaar? :o

Dan is je verzekering wel gigantisch duur lijkt me?

verzekering als classic kan voor een 150€/jaar
de 34€ is voor de jaarlijkse wegentaks...(voor een oldtimer hé)
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 15:42  ·  #13
...
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 65
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 16:58  ·  #14
Philippe, Inderdaad bij de eerste advertentie ( Koen ) is deze wagen mij bekend.
Ik heb er zelf ook op geboden.
De huidige eigenaar woont ook in Heesch, en deze ken ik persoonlijk.
Auto is altijd keurig onderhouden geweest en zeker de moeite waard om te kopen. Zeker omdat er ook LPG in ligt.
Voor mij is hij gezien de belastingregels niet erg interessant om te kopen.

Mocht je nog vragen hebben, je weet me te vinden ^_^

gr. Andor
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Marktplaats

 · 
Posted: 04.01.2014 - 17:13  ·  #15
Quote door koopje

Philippe, Inderdaad bij de eerste advertentie ( Koen ) is deze wagen mij bekend.
Ik heb er zelf ook op geboden.
De huidige eigenaar woont ook in Heesch, en deze ken ik persoonlijk.
Auto is altijd keurig onderhouden geweest en zeker de moeite waard om te kopen. Zeker omdat er ook LPG in ligt.
Voor mij is hij gezien de belastingregels niet erg interessant om te kopen.

Mocht je nog vragen hebben, je weet me te vinden ^_^

gr. Andor


Andor,

voornaamste wat ik nog wou weten: welk open dakje zit erin: origineel of een achterafgeplaatst dakje(Webasto oid?)
is er geen roest en dakhemel is nog in goede staat indien het een achteraf geplaatst dakje is?
wat is de algmene staat van de auto? zoals op de foto's of valt hij in't echt tegen?

thnx
 
Selected quotes for multi-quoting:   0