Meer power gezocht

Beetje jammer

 
 
 
 
 
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 17.06.2013 - 17:50  ·  #16
een 2.4 5 cilinder benzine met 140 pk heeft genoeg trekkracht O-)
Gerardcp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostvoorne
Leeftijd: 55
Berichten: 57
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 18.06.2013 - 13:37  ·  #17
Allemaal dank voor de antwoorden en ja, jullie hebben allemaal gelijk....
Inruilen lijkt de betere optie, dat wordt dan denk ik wel najaar (tenzij een van jullie een mooi bod doet?)

In eerste instantie dacht ik ook Polestar, maar deze motor doen ze niet....
Uiteraard vanwege ontbreken turbo.

Nu ja, even samengeknepen billen deze zomer, daarna komt het allemaal vast wel goed.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 18.06.2013 - 17:05  ·  #18
Quote door Gerardcp

Allemaal dank voor de antwoorden en ja, jullie hebben allemaal gelijk....
Inruilen lijkt de betere optie, dat wordt dan denk ik wel najaar (tenzij een van jullie een mooi bod doet?)

In eerste instantie dacht ik ook Polestar, maar deze motor doen ze niet....
Uiteraard vanwege ontbreken turbo.

Nu ja, even samengeknepen billen deze zomer, daarna komt het allemaal vast wel goed.


Bedenk je het volgende: in de jaren 70 gingen hele volksstammen met het gezin in de Opel Kadett (1.2L, 50pk?) met imperiaal op het dak en zware travelsleeper, soms zelfs met caravan erachter naar Spanje op vakantie.
Ook die mensen zijn over de Pyreneeen heen gekomen en hebben hun camping bereikt en zijn ook weer heelhuids terug gekomen.
Conclusie: dat de V70 te weinig vermogen heeft is ook maar relatief. Hij doet het veel beter dan die oude Kadett uit 1970! In het echt valt het natuurlijk mee, gewoon met geduld en verstand rijden, dan komt alles goed.
Walter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lommel
Leeftijd: 52
Berichten: 190
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 18.06.2013 - 22:12  ·  #19
Quote door TeeFive

Quote door Gerardcp

Allemaal dank voor de antwoorden en ja, jullie hebben allemaal gelijk....
Inruilen lijkt de betere optie, dat wordt dan denk ik wel najaar (tenzij een van jullie een mooi bod doet?)

In eerste instantie dacht ik ook Polestar, maar deze motor doen ze niet....
Uiteraard vanwege ontbreken turbo.

Nu ja, even samengeknepen billen deze zomer, daarna komt het allemaal vast wel goed.


Bedenk je het volgende: in de jaren 70 gingen hele volksstammen met het gezin in de Opel Kadett (1.2L, 50pk?) met imperiaal op het dak en zware travelsleeper, soms zelfs met caravan erachter naar Spanje op vakantie.
Ook die mensen zijn over de Pyreneeen heen gekomen en hebben hun camping bereikt en zijn ook weer heelhuids terug gekomen.
Conclusie: dat de V70 te weinig vermogen heeft is ook maar relatief. Hij doet het veel beter dan die oude Kadett uit 1970! In het echt valt het natuurlijk mee, gewoon met geduld en verstand rijden, dan komt alles goed.


Klopt natuurlijk wat je zegt,er is echter 1 maar :bandit:
auto weegt tegenwoordig minstens 2x zoveem als die kadett(hmm klopt 't eigenlijk weer wel,ik bedoel heb je eigenlijk net zoveel vermogen als die Kadett 8-) )

Inderdaad gewoon een beetje met beleid rijden(maar kan me toch niet voorstellen dat 't echt zo erg is,je zit lekker comfie,op goede stoelen,en je bent op vakantie,dus hoeft 't allemaal niet zo snel,toch? :ninja: )

gr,walter
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 18.06.2013 - 23:11  ·  #20
Quote

auto weegt tegenwoordig minstens 2x zoveem als die kadett(hmm klopt 't eigenlijk weer wel,ik bedoel heb je eigenlijk net zoveel vermogen als die Kadett )


Echter zijn de caravans van tegenwoordig wél twee keer zo zwaar en 3 keer zo groot dan vroeger............ :'(
Gerardcp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostvoorne
Leeftijd: 55
Berichten: 57
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 23.08.2013 - 13:11  ·  #21
Even een terugkoppeling na de vakantie.
Zoals verwacht is er geen overvloed aan kracht, dit uit zich uiteraard vooral op hellingen. Dan toch al gauw terug naar 3 met zo'n 4000 toeren.
Overigens geeft de motor dan geen krimp!
Kortom, volgende keer meer power zoeken een 4 cylinder past niet zo goed bij deze kanjer!
Starling
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ridderkerk
Leeftijd: 51
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 27.12.2013 - 23:54  ·  #22
Don' t mind me saying: We gaan een Volvo V70 toch niet vergelijken met een Opel Kadett uit 1970?

In die tijd was het veel rustiger op de weg en waren er een handje vol bestuurders die zich een auto konden permiteren die wel de power had om zich vlot door het verkeer te bewegen.

Een V70 met een 2.0 liter motor is (in mijn ogen) meer een compromis om een flinke auto te rijden, maar niet het verbruik ervan te hebben. Een V70 met 145 PK is niet echt gemaakt om ook nog eens een (moderne) caravan voort te slepen. Het kan wel, maar verwacht geen wonderen. Het moderne verkeer vraagt om vlotte doorstroming en anticiperen. Dat lukt niet echt met een auto die net genoeg vermogen heeft voor zichzelf, maar niet voor een afgeladen auto met een caravan vol met aardappels, hagelslag en pindakaas. :'( With all due respect: Ik ben bang dat je niet de juiste auto hebt gekocht voor wat je er van verwachtte of wat je ermee van plan was.

Ook al sta ik wat vaker aan de pomp, ik denk dat ik die sleurhut wel van z' n plaats krijg! O-)
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 28.12.2013 - 11:20  ·  #23
wanneer je een nog al beladen vakantie hebt, en houd van relaxed rijden(dus rijden op lage toeren met veel koppel, dan is een 2.4 5cilinder met 140 pk een toppertje.
Afgelopen zomer voor het eerst behoorlijk zwaar richting zuiden met deze wagen, heerlijk, geen centje pijn, amper terug schakelen en trekken zonder moeite tegen de bergen.
Een hele positieve ervaring in vergelijk met de peugeot 307 2.0 16v(141pk) in de zelfde omstandigheden, wat moest ik daar mee gassen, en elke keer ging de cruiscontrol weer uit, nee, zo is het goed, trekkracht boven pk geweld op snelheid Volvo s60 2.4 5cilinder 140pk :-)
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 28.12.2013 - 11:53  ·  #24
Waar gaan jullie naar toe op vakantie? Wij zijn in 2008 en 2009 met een 850 GLT (170 pk en 220 Nm) van '92 met caravan naar Noord - Italië geweest. Was best te doen maar daarna met een V70 2.4T geweest en dat was toch ff prettiger/relaxter rijden.
Knor34
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zaandam
Leeftijd: 45
Homepage: klann-online.de
Berichten: 99
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Meer Power?!? Huren

 · 
Posted: 28.12.2013 - 14:54  ·  #25
Voor die drie weken op vakantie ga je toch geen andere auto kopen?!?

Ik zou willen adviseren om een auto te huren, met trekhaak, volgens mij kost dat minder dan het hele jaar met een grotere motor = meer brandstof verbruik rijden.

Je huurt een diesel met trekhaak, als je panne krijgt ligt het risico bij de verhuurder, twee vliegen in een klap....
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 310
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 28.12.2013 - 20:52  ·  #26
Ik betwijfel of een 2.0 motor zuiniger is dan een 2.5 in een V70. Minder vermogen = meer toeren = meer brandstof. Een 2.0 is feitelijk wat te licht (in mijn optiek) dus gebruik je vaak meer vermogen.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 28.12.2013 - 22:18  ·  #27
Heb in het verleden een Volvo 440 GLE met 1600 motortje gereden met een 5.5mtr caravan erachter, een paar jaar later een 264GLE diesel met 3.5 ltr. motor met dezelfde caravan, steeds 5 man in de auto en hoppa naar Zd.Spanje of Toscane. Heb dus alles wel gereden met de caravan. Allicht met het 1600 motortje wat meer schakelen, maar is dat niet de charme van autorijden? Of is het pas leuk, als je op CC automatisch met je sleurhut erachter met 130 km/h naar Torremolinos kunt schuiven?
Ga ervan uit, dat een automotor eerder de geest geeft, door hem te weinig toeren te laten maken, dan te veel en dat je dus best die pk's (die voldoende voorhand zijn) een keertje mag aanspreken!
Als autorijden niet je liefhebberij is, zijn er ook vliegreizen met een campingarrangement.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 29.12.2013 - 03:29  ·  #28
Quote door folke3

Heb in het verleden een Volvo 440 GLE met 1600 motortje gereden met een 5.5mtr caravan erachter, een paar jaar later een 264GLE diesel met 3.5 ltr. motor met dezelfde caravan, steeds 5 man in de auto en hoppa naar Zd.Spanje of Toscane. Heb dus alles wel gereden met de caravan. Allicht met het 1600 motortje wat meer schakelen, maar is dat niet de charme van autorijden? Of is het pas leuk, als je op CC automatisch met je sleurhut erachter met 130 km/h naar Torremolinos kunt schuiven?
Ga ervan uit, dat een automotor eerder de geest geeft, door hem te weinig toeren te laten maken, dan te veel en dat je dus best die pk's (die voldoende voorhand zijn) een keertje mag aanspreken!
Als autorijden niet je liefhebberij is, zijn er ook vliegreizen met een campingarrangement.


Wat was dan de reden van de aanschaf van die 3.5 liter ?

Geeft eerder de geest,
verbuikt meer,
1.6 heeft voldoende pk's en
je mag meer schakelen wat juist de charme is van het autorijden, schrijf je tenslotte ?
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 29.12.2013 - 03:35  ·  #29
Quote door StefanCJ

Ik betwijfel of een 2.0 motor zuiniger is dan een 2.5 in een V70. Minder vermogen = meer toeren = meer brandstof. Een 2.0 is feitelijk wat te licht (in mijn optiek) dus gebruik je vaak meer vermogen.


Mee eens.

Op mijn werk rijden we met 2.0 TDI VAG blokken.
En eoa kantoorpiel had bedacht dat er in 2 van de Golfjes wel met een 1.6 diesel kon worden volstaan. Die rijden dus constant overal vol gas en hebben daardoor juist een hoger verbruik als de 2.0 uitvoering ....en binnen 60.000 km kon er een ander motorblok ingelegd worden.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 29.12.2013 - 13:27  ·  #30
Quote door jeroenbunte

nog geen vouwwagen de Duitse A3 over krijgt.....


Nou het was weer feest op die A3 van het weekend. Daar waren maar weinig Nm voor nodig
 
Selected quotes for multi-quoting:   0