Meer power gezocht

Beetje jammer

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Meer power gezocht

 · 
Posted: 29.12.2013 - 14:26  ·  #31
Baksteen:
Wat was dan de reden van de aanschaf van die 3.5 liter ?

Geeft eerder de geest,
verbuikt meer,
1.6 heeft voldoende pk's en
je mag meer schakelen wat juist de charme is van het autorijden, schrijf je tenslotte ?

Voor het aanschaffen van een auto zijn er velerlei redenen aan te voeren. Vooral eerst de marketing, die verlangens opwekt die er niet zijn. Je gaat geloven, dat je zonder de nieuwste ontwikkelingen niet meer kunt en gaat vervolgens een nieuwe auto kopen met een bunder met accessoires waar je altijd hebt zonder hebt gekund, maar die je nu plotseling allemaal nodig hebt om mee te kunnen rijden met de meute.
Vervolgens de hiƫrarchie in een bedrijf, die voorschrijft, dat je in een auto van die en die klasse moet rijden, omdat het zo goed bij het imago van de functie en het bedrijf past.

Waar je over na moet denken op het moment, wanneer je puur voor je genoegen een auto wilt kopen, wat wil ik er mee doen en wat heb ik er voor nodig. Denk aan de mensen, die over voldoende middelen beschikken en zich een Aston Martin DB9 of Bentley Continental kopen, terwijl ze heel goed weten, dat ze voor de helft van het geld een Lotus Elise kopen kunnen, waarmee je veel meer fun hebt, maar die niet zo goed staat als je ermee bij de valetparking van het Carlton Hotel de sleutel afgeeft. Dus ook hier weer dat marketing argument.

Nu terug naar je vraag waarom ik een 3.5 liter moest rijden: Ik was voor 1/2 jaar in de VS en moest rijden. Reed in Nederland een Volvo 244, maar liep daar tegen een 2ehands 264GLE aan voor een scheetprijs, had hem een halfjaar nodig en heb hem uiteindelijk mee naar Nederland genomen en er nog jaren mee gereden. Hier dus een economisch motief om een auto te kopen.
De discussie over vermogen speelt uitsluitend bij vrachtverkeer, de huidige Volvo's hebben allemaal voldoende vermogen om comfortabel een caravan te trekken, zeker de V70, S60 en S80 modellen, waarmee we ons op dit forum bezighouden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0