Meerdere errors

Volvo s60 d5

 
 
 
 
 
Dombo71
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 48
Berichten: 10
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Meerdere errors

 · 
Posted: 18.10.2022 - 08:32  ·  #1
Na een kopwissel omdat er een stoterstang door de kop was geslagen..
Ook een ander probleem, koffie over het bedieningspaneel van de verwarming [ vernieuwd ]
De airco werkt ook niet meer... [ zekering 11 vliegt eruit....?]

Aangezien de wastegate niet werkte, een andere turbo erop. de waaier kon je 3mm heen en weer bewegen, dus was ook nodig [ die werkt turbo weer ok] .

Alleen heb ik nog wat rare andere errors, waar mijn monteur ook niet mee verder komt.

Iemand die in vida verder kan kijken naar deze errors?
Ik heb 1 abs sensor probleempje, na het wisselen van een aandrijfas, is de abs ring wat beschadigd, dus die is bekent.
Maar de andere komen we niet uit..

En kan iemand zeggen wat er allemaal op zekering 11 zit?

Dankalvast
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dombo71
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 48
Berichten: 10
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Meerdere errors

 · 
Posted: 18.10.2022 - 08:39  ·  #2
Soms druk je te snel.
Daarnaast heb ik meteen vanaf de start motorservice [ die niet uit te lezen is] en meteen ook emissies hoog die ook niet apart uit te lezen is.

Ik kan toeren maken tot ong 2500, geen kickdown, en hij schakelt dus als een ouwel..llen bak.

Dus eigenlijk help....
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4098
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Meerdere errors

 · 
Posted: 18.10.2022 - 10:14  ·  #3
Dit klinkt als zoveel ongerelateerde storingen dat het doet denken aan een slechte accu (dat geeft vaak onverklaarbare en onsamenhangende symptomen). Lijkt me onwaarschijnlijk dat Volvo gekozen zou hebben om een zekering van de klimaatregeling ook te gebruiken voor motorfuncties (EGR en gloeikaarsen), dus lijken mij twee aparte zaken te zijn. Wat er op zekering 11 zit zou toch ook in het boekje of op het klepje van de zekeringkast te zien moeten zijn?
Als die er direct uitvliegt heb je dus ergens een flinke sluiting, wat mogelijk ook andere zaken in de auto kan beinvloeden.
Als je kijkt in de lijst van VIDA gebruikers (zie link in mijn signature) kan je via privebericht iemand in je buurt benaderen (best even kijken of die persoon recent nog online is geweest) om de auto evt met VIDA uit te lezen, wellicht word je daar wijzer van. VIDA bevat ook het werkplaatshandboek met instructies voor bepaalde foutoplossing, mogelijke oorzaken etc dus dat zou ook nog kunnen helpen.
MaartenS
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 28
Berichten: 226
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Meerdere errors

 · 
Posted: 18.10.2022 - 16:53  ·  #4
Sorry dat ik het zeg maar: Wauw, wat een lijst aan verschillende fouten!

Wat is er juist bijgekomen na de koffie op het dashboard?
Ik vermoed het niet werken van de airco, fehler ECM-6000 en CCM-0021? Of ook andere foutmeldingen en motorklachten?

De andere foutmeldingen lijken allemaal gerelateerd aan elektronica rond de motor. Is er misschien een kabelboom/stekker beschadigd geraakt tijdens het vervangen van de turbo?
Zijn de motorklachten gekomen na het vervangen van de turbo?

Ik ben benieuwd of vida hier een ander beeld op geeft.


Maarten (geen expert of garagist)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0