meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 
 
 
 
 
jaap shrek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wildervank
Leeftijd: 55
Berichten: 68
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 14:54  ·  #1
Ik kan een 97 er volvo v70 2.5 op benzine in de kleur zwart met half leer in uitstekende staat kopen, de auto is origineel nederlands en heeft slechts 160.000 km gereden.
Nu is mijn vraag of een hoge vraagprijs gerechtvaardigt is t.o.v. een bijv. 99 er met 300.000 km op de klok, die vaak ook nog erg mooi zijn.
De 97 er is al gauw 3500 euro duurder.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 15:19  ·  #2
Ik zelf koop er liever 1 met wat meer ervaring. De kans is bij deze aanwezig dat deze enkel korte afstanden gereden heeft, en daardoor weinig goed warm geweest is etc. Die meerprijs is het wat mij betrefd zeker niet waard. Op Mp zie je er ook enkele met minder dan 2 ton op de klok, en daar durven ze dan tussen de 5 en 8 duizend voor te vragen. Mij niet gezien!
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 16:49  ·  #3
Hangt helemaal van de auto af.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 16:55  ·  #4
jaap shrek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wildervank
Leeftijd: 55
Berichten: 68
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 17:40  ·  #5
Nadeel vind ik dan weer die beige sturen die compleet grijs gesleten zijn, ziet er mijn inziens niet uit, ik ga de auto gewoon eens goed bekijken, je kunt vaak wel zien of er veel in en uit gestapt is..en of er korte stukjes mee zijn gereden volgens mij.
Het voordeel lijkt me dat alle draaiende delen ook maar 160.000 km hebben gedraaid,
Ik ga gewoon even kijken of het me de meerprijs waard is, volgende week zaterdag is de auto beschikbaar, wordt vervolgd...
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 17:42  ·  #6
Auto's uit dat decennia is meer een zaak van vraag en aanbod. Je begint hoog in de markt maar dat gaat na een maandje wel zakken. € 3500,- duurder vind ik flink aan de prijs. Je moet niet vergeten dat er ook slijtage is door ouderdom, die niet door km-trage wordtbeinvloedt.
En hoe denken we over het verschik tussen benzine en dieseluitvoering?
Daar verneem ik eigenlijk weinig van.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 18:54  ·  #7
Hogere km stand kan ook inhouden dat remmen, schokdempers, draagarmen, wiellagers, koppeling en uitlaat al vervangen zijn. In mijn ogen een voordeel.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 18:58  ·  #8
Bij een auto kopen met een wat hogere kilometerstand is het belangrijk dat de auto altijd netjes zijn onderhoud heeft gehad. Anders kun je voor veel onverwachte kosten komen te staan.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 20:40  ·  #9
Quote door jaap shrek

Nadeel vind ik dan weer die beige sturen die compleet grijs gesleten zijn, ziet er mijn inziens niet uit, ik ga de auto gewoon eens goed bekijken, je kunt vaak wel zien of er veel in en uit gestapt is..en of er korte stukjes mee zijn gereden volgens mij.
Het voordeel lijkt me dat alle draaiende delen ook maar 160.000 km hebben gedraaid,
Ik ga gewoon even kijken of het me de meerprijs waard is, volgende week zaterdag is de auto beschikbaar, wordt vervolgd...

Dan zet je er toch een and er stuur in? Kost je hooguit een paar tientjes. Lijkt me niet het ultieme criterium waarop je een auto koopt.

160.000 km in 17 jaar is nog geen 900 km per maand. Ik zou die drieenhalve rug lekker reserveren voor onderhoud en een auto met een hogere km stand kopen.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 20:48  ·  #10
Helemaal eens met Martin. Bij een classic kunnen de blokken over het algemeen makkelijk 5 ton mee, afhankelijk van het onderhoud.

Zelf zou ik ook eentje kopen die net wat boven gemiddeld gereden heeft. Zeg zo rond de 3 ton, vraagprijs is vaak laag (lees; voor rond de 1500-2000 kun je vaak hele knappe auto's vinden). Een lagere kilometerstand zegt helemaal niks namelijk, maar drijft wel de prijs op.

Maar dan zou ik wel kijken naar een redelijk "bulletproof" model, en ga vooral de problemen niet opzoeken met een 2.5t en awd haha. Ik weet niet wat je wensen zijn maar ga eens kijken naar een 10 of 20v, of als je wat meer power wilt, een T5.

Om een concreet antwoord te geven; ja de hogere vraagprijs is gerechtvaardigd. Waarom? Omdat er niet heel veel classics meer over zijn met een lage kmstand (onder de 2 ton).

Maarrrr, is het de hogere vraagprijs WAARD. Ik vind van niet, deze wagens lopen moeiteloos 5 ton zoals ik al zei en dan maken die paar kilometers ook niks meer uit.

Een classic zonder onderhoudshistorie kopen is eigenlijk taboe maar in het geval van die van mij heb ik het toch maar gedaan, omdat de auto er gewoon erg goed uit zag en hij reed ook nog eens goed.

Mijn tip; ga gewoon met wat auto's rijden, als je een beetje googled vind je de veel voorkomende problemen wel en weet je waar je op moet letten.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 21:48  ·  #11
[quote="yannick]

Maar dan zou ik wel kijken naar een redelijk "bulletproof" model, en ga vooral de problemen niet opzoeken met een 2.5t en awd haha. Ik weet niet wat je wensen zijn maar ga eens kijken naar een 10 of 20v, of als je wat meer power wilt, een T5
[/quote]

Hoezo zoek je problemen op met een 2.5T ?? En niet met een T5...........
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 10.01.2015 - 21:48  ·  #12
Quote door volvo355


deze bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr

afkomstig van 2e eigenaar en ziet er nog goed uit maar een waarschijnlijk een flink goedkopere prijs dan die 97er.


Hij rijdt in ieder geval verrekte zuinig als ik de advertentie mag geloven.... :o
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 11.01.2015 - 07:44  ·  #13
Quote door HarryB

Hoezo zoek je problemen op met een 2.5T ?? En niet met een T5...........


daar ben ik ook nieuwsgierig naar.. of doelde Yannick op de combinatie 2.5T èn AWD?
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 49
Berichten: 253
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 11.01.2015 - 11:03  ·  #14
Ik denk dat de hogere prijs wel gerechtvaardigd is. Een hoge km stand bij een Volvo is bij goed onderhoud geen probleem maar vergeet niet dat een wagen met minder km vaak ook minder gebruikers sporen hebben, met andere woorden minder steenslag en kleine beschadigingen en vaak ziet het interieur en ook de stoelen er beter uit.
hatzeflats
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Giesbeek. Gelderland.
Berichten: 23
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: meerprijs aanschaf gerechtvaardigd??

 · 
Posted: 11.01.2015 - 14:45  ·  #15
Ben ook wel benieuwd naar die problemen. Heb er net 1 gekocht n.l. 2.4 T awd 220000 gelopen. Onderhoud bekend.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0