Melding parkeerlicht storing blijft

 
 
 
 
 
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 14:42  ·  #1
Sinds gisteren heb ik een S60 aut. uit 2002 en gisteravond kwam er een melding over het parkeerlicht. En inderdaad het parkeerlicht links voor brandde niet. Lampje was stuk, nieuw lampje erin en branden.
De melding blijft echter evenals het oranje driehoekje.

Hoe kan dat nou?

Gr.
Jaap
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 14:49  ·  #2
Welk lampje heb je vervangen? De parkeerlichten zitten achter (ook al zijn het niet eens parkeerlichten). Ik had deze melding laatst ook (ik moest opzoeken wat het parkeerlicht was...). Bij mij voldeed trouwens een tikje op het achterlicht om de boel weer werkend te krijgen..
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 15:14  ·  #3
Quote door [-Tom-]

Welk lampje heb je vervangen? De parkeerlichten zitten achter (ook al zijn het niet eens parkeerlichten). Ik had deze melding laatst ook (ik moest opzoeken wat het parkeerlicht was...). Bij mij voldeed trouwens een tikje op het achterlicht om de boel weer werkend te krijgen..
Vroeger heette dat stadslichten. Het lampje LV was stuk en is vervangen (zo'n lampje zonder fitting).
Deze:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 15:55  ·  #4
Dat zijn dus niet de parkeerlichten ;) Volvo heeft er een beetje een rare benaming voor. De parkeerlichten zitten voor zover ik weet achter. Zoek maar eens op het forum en gebruik als zoekterm de foutmelding, dan vind je het terug. Blijkbaar zitten ze in serie ofzo geschakeld, want ze deden het bij mij alle twee niet, toen ik op 1 van de achterlichten tikte, gingen ze alle twee weer aan
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 17:02  ·  #5
OK, zal moeten wennen aan de nieuwe Volvo benamingen dus.
Feit blijft dat dit lampje stuk was (links voor), hoewel ik heb het niet doorgemeten alleen vervangen en toen brandde het weer.

Parkeer lichten zitten dus achter (rood neem ik aan). Zal eens kijken of ik die aan krijg, moet ik nog even het boekje voor lezen.....
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 17:30  ·  #6
Die krijg je aan door het licht aan te zetten. Er zitten twee achterlichten per kant, dus 4 lampjes in totaal. Ik denk dat er achter een lampje stuk is.
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 18:18  ·  #7
Quote door Lupo Roffel

Die krijg je aan door het licht aan te zetten. Er zitten twee achterlichten per kant, dus 4 lampjes in totaal. Ik denk dat er achter een lampje stuk is.
Dus achter 4 lampjes? Ik heb wel gewoon achterlichten, of noemt Volvo die ook anders?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 18:49  ·  #8
Vervang die het beste alle vier, want anders blijf je tot in lengte van jaren nieuwe lampjes kopen en monteren. Volvo schrijft 5 Watt voor, maar ik heb ze vervangen door 10 Watt, geeft helderder beeld, geen storingsmelding en geen verbrand armatuurinterieur.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 20:05  ·  #9
Als het om de wedgebase stadslichtlampjes gaat; deze zijn er in 1,2 en 5 watt. Als je de verkeerde gebruikt, dus de 1,2 variant, loopt er te weinig stroom volgens de boordcomputer en komt er een foutmelding, ondanks dat het lampje wel licht geeft.
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 04.12.2014 - 20:34  ·  #10
Quote door Waltersan

Als het om de wedgebase stadslichtlampjes gaat; deze zijn er in 1,2 en 5 watt. Als je de verkeerde gebruikt, dus de 1,2 variant, loopt er te weinig stroom volgens de boordcomputer en komt er een foutmelding, ondanks dat het lampje wel licht geeft.
Dat zou het wel eens kunnen zijn, ga er morgen maar eens twee halen van 5W.

Update 5/12/14: De melding was er vanmorgen nog even en toen was ie weg, lachen.
JaapB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 05.12.2014 - 18:31  ·  #11
Toen was ie er weer....

Maar nu gevonden, idd slecht contact van een van de lampjes achter.
Het komt ook nooit alleen.

Iedereen bedankt voor de adviezen!

Gr.
Jaap
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Melding parkeerlicht storing blijft

 · 
Posted: 06.12.2014 - 00:08  ·  #12
Nog meer verwarring, de S60 heeft achter 6 lampjes. Aan de zijkant ook nog 2, maar daar krijg je geen foutmelding van als ze stuk zijn. Van de kentekenverlichting weet ik niet of je er een melding van krijgt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0