meltdown in the mainframe

 
 
 
 
 
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 03.06.2011 - 18:52  ·  #1
Nondeju Nondeju Nondeju....

ik had al een paar dagen dat mijn afstandsbediening soms niet niet meer reageerde en ik handmatig moest afsluiten... begon te denken aan vervangen van de batterij maar het voelde meer als een storing om de één of ander reden...

vanmiddag rijd ik naar huis....muziekje aan... een klik...kikkerdeklik, ff alle displays op 0.00.....daarna hele dashboard uit, ook geen km/toeren teller.... geparkeerd, auto van contact afgezet, opnieuw gestart, alles doetet weer, klok staat zelfs nog op tijd.... maar heb nu wel een melding srs/abs nakijken....en die gaat niet meer weg....

iemand een lumineus idee?

na de verhalen van barendkaas schrok ik hier wel van moek zeggen... :D
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 03.06.2011 - 18:56  ·  #2
Quote door gillerbee

Nondeju Nondeju Nondeju....

ik had al een paar dagen dat mijn afstandsbediening soms niet niet meer reageerde en ik handmatig moest afsluiten... begon te denken aan vervangen van de batterij maar het voelde meer als een storing om de één of ander reden...

vanmiddag rijd ik naar huis....muziekje aan... een klik...kikkerdeklik, ff alle displays op 0.00.....daarna hele dashboard uit, ook geen km/toeren teller.... geparkeerd, auto van contact afgezet, opnieuw gestart, alles doetet weer, klok staat zelfs nog op tijd.... maar heb nu wel een melding srs/abs nakijken....en die gaat niet meer weg....

iemand een lumineus idee?

na de verhalen van barendkaas schrok ik hier wel van moek zeggen... :D


slecht contactje in de tellerunit denk ik, komt regelmatig voor is een bedrijf die ze herseld in NL(Volvotech of iets in die richting)
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 03.06.2011 - 19:03  ·  #3
aha....valt mee dus?
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 03.06.2011 - 19:09  ·  #4
Quote door gillerbee

aha....valt mee dus?
kweenie, nog niet meegemaakt, maar op dat ander Nederlands Volvoforum heb ik er al een paar keer over gelezen
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 03.06.2011 - 19:33  ·  #5
aha...en die abs/srs melding? dealer?
mennoV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 04.06.2011 - 12:48  ·  #6
ik heb hetzelfde gehad maar het laten repareren bij iemand in Oosterhout
koste mij toen 165 euro inclusief het verwijderen van de airbagstoring.

Hier nog de link naar de website

http://www.ets1.nl/home.html

succes ermee!
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 04.06.2011 - 23:18  ·  #7
Quote
ik heb hetzelfde gehad maar het laten repareren bij iemand in Oosterhout
koste mij toen 165 euro inclusief het verwijderen van de airbagstoring.

Hier nog de link naar de website

http://www.ets1.nl/home.html


ah, ja die site had ik ook al ns gezien en ik ga zeker contact opnemen, dankje voor de link.....eerst maandag maar even naar mijn 'mannetje' ...ns kijken wat hij er van vindt... ondertussen is vanavond mijn dashboard weer uitgevallen, en gaat nu ook niet meer aan.... heb er flink de pé in.....

ff nog een toevoeging:

ik had het vermoeden dat de storing te maken had met mijn audio, en de stroomconsumptie hiervan. vanochtend hoorde ik, zonder dat ik de muziek aan had staan (wel de headunit, maar zonder geluidsbron), een geluid over de subwoofers, en direct daarna viel mijn tellerunit weer uit. Heb vanmiddag de radio uitgebouwd waardoor ook de de versterkers voor de subwoofers geen stroom meer krijgen... fingers crossed maar tot nu toe blijft de tellerunit het doen.

Kan iemand mij vertellen of de versterkers van de subs zoveel stroom van de accu kunnen vragen dat het zelfs de can/bus kan beïnvloeden (terwijl ik de stroom echt rechtstreeks van de accu haal, met een condensator, dat wel), of kan mijn headunit piekstroom ontwikkelen die can/ bus kan beïnvloeden. de luidsprekers in de deuren worden nl wel via can/bus gestuurd en zijn niet apart versterkt.... tenminste..nog niet ;-)
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 06.06.2011 - 19:26  ·  #8
nou, vandaag de tellerunit uitgebouwd, gaat morgen op de post naar e.t.s , ik bleef rare kleine dingetjes houden....ik hoop dat het hiermee opgelost gaat worden...
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 09.06.2011 - 02:11  ·  #9
ik krijg morgen mijn tellerunit terug, storing is toch iets anders, misschien de CEM....

iemand?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 10.06.2011 - 00:21  ·  #10
Hoi Gillerbie,

ik denk niet dat het je audio is. Je hebt toch een pioneer en geen OEM HU toestel...
Heeft dus op geen enkele wijze een verbinding met de canbus
(tenzij je een verkeerde draad gepakt hebt, maar jou ´kennende´ is dat uitgesloten).

Al zou hij teveel stroom trekken van de accu, dan zou hij geheel uit moeten vallen en niet alleen bepaalde onderdelen, lijkt mij althans. En teveel stroomafname zou je ook moeten kunnen zien aan b.v. het licht flikkeren van de display van de radio (alhoewel dat ook een te dunne voedingsdraad kan zijn bij veel vermogen) maar ook b.v. de binnenverlichting. Die worden toch direct beinvloed door sterke stroomafname van de accu.

Een pasklaar antwoord heb ik ook niet hoor, maar probeer gewoon even mee te denken.
Bel anders eens met Volvotech, die hebben erg veel ervaring op het gebied van electronica van Volvo en zijn (mijn ervaring i.i.g. tot nu toe) ook niet kinderachtig bij hulpvragen.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 10.06.2011 - 09:55  ·  #11
ik krijg als het goed is vandaag mijn tellerunit terug... e.t.s. dacht het misschien in de cem of de relais zou kunnen zitten...

als ik het systeem flink hard zet knippert alles een klein beetje, dashboard én binnen verlichting. dus het zou bijvoorbeeld ook nog mijn dynamo kunnen zijn....ik ben sowiso al aan het sparen voor een zwaardere condensator hihi (we gaan voor een 40 farad dit keer...moet genoeg zijn om audio stroomstoringen uit te sluiten hehehe)

eerst maar eens de tellerunit terugbouwen, ik laat de radio nog even uitgebouwd, kijken wat er gebeurt...
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 10.06.2011 - 12:37  ·  #12
Ik ben benieuwd naar de oorzaak!
Keep us informed!
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 11.06.2011 - 22:31  ·  #13
kheb mijn tellerunit terug, maar daar waren geen feitelijke storingen in gevonden (die storing zit schijnbaar veelal in het 3e type yazaki teller, en ik heb het 2e type). lof voor de duidelijke uitleg van e.t.s. ik heb voor de zekerheid mijn radio nog niet weer terug ingebouwd, omdat ik toch het stroomverhaal verdenk.... en heb tot op heden geen storingen gehad, maar ben absoluut niet zeker van mijn zaak....... i will keep you posted....
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 12.06.2011 - 00:14  ·  #14
Blijft vreemd...

Ik geloof nog steeds NIET in je audio, maar durf dit ook niet 100% uit te sluiten, electronica is mooi, als het werkt. En met de huidige auto's, die er bol van staan, kun je alles meemaken. Ben toch erg benieuwd wat straks de oorzaak is gebleken. Maar daar heb jij nu weinig aan :(
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: meltdown in the mainframe

 · 
Posted: 12.06.2011 - 21:08  ·  #15
tja, het zou wel de makkelijkste oplossing zijn.... maar ik sta open voor alle suggesties...ik las ook een verhaal over een smerig slot bij een s80 waardoor de afstandsbediening de deuren niet meer opende en daardoor zelfs de accu langzaam maar zeker leeg trok..... na grondige schoonmaak alles weer in orde.... ook een lelijke....

en ook een dynamo die niet helemaal goed meer bijlaadde, veroorzaakte allerlei storingen.... nu heb ik tot nu toe bij al mijn auto's de dynamo nog naar z'n grootje geholpen door de audio, dus dat zou ook nog kunnen komen (hij geeft nu in elk geval nog genoeg stroom hehehe)... mijn audio vraagt zelfs zoveel stroom dat de motor er onregelmatig van loopt, maar dat is alleen als ik voluit speel.... dus die grotere condensator gaat er echt komen. gelukkig door de nieuwe carbon condensatoren zijn die 40 (of 50 of zelfs 100) farad geen onbetaalbare jongens meer...

ik zou natuurlijk ook gewoon de subs eruitkunnen halen maarja.... een mens moet ook zijn hobbies hebben hè hahaha
 
Selected quotes for multi-quoting:   0