Met de volvo naar het hooge noorden in de vrieskou

joericonobra
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Met de volvo naar het hooge noorden in de vrieskou

· 
Posted: 06.02.2018 - 09:58  ·  #1
Ik heb een vraag
Ik ga enkele weken naar het hoge noorden van scandinavie. Nu ben ik daar eerder geweest met mijn Volvo uit 1997.
2.5 tdi maar ik merkte dat mijn motor tempratuur niet hoger werd dan rond de 70 graden als het echt koud was.

waar kan dat aan liggen?

heb toen niet mijn gril dicht gemaakt. zou dat de oorzaak kunnen zijn?

zijn daar standaard dingen voor of iets voor te krijgen. ik neem aan dat ik daar niet de enige Volvo rijder ben daar ;-)
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Met de volvo naar het hooge noorden in de vrieskou

· 
Posted: 06.02.2018 - 10:17  ·  #2
Grote kans dat dat het inderdaad is. Gewoon een stuk karton voor je radiateur schuiven?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.02.2018 - 11:44  ·  #3
Dat lijkt mij ook het makkelijkst. Wellicht niet zo duurzaam als het karton nat wordt door de nattigheid aan de buitenkant en de warme radiateur aan de andere kant. En als je de klep niet zo vaak open en dicht wilt doen kan je wellicht iets verzinnen om iets buitenop je radiateurgril te bevestigen.
Ik heb wel eens een soort schuifgordijntje gezien bij een oude 2CV, dat met touwtjes vanuit de cabine kon worden in- en uitgeschoven :-)
Als je iets duns en (redelijk) duurzaams wil, kun je iets als Tyvek gebruiken, dat scheurt bijna niet en is waterproof. Van dat materiaal worden die waterproof FedEx/post enveloppen gemaakt.
Realiseer je wel dat de meeste wind door de onderste gaten komt, niet door de siergril boven de nummerplaat. Wellicht is het afdichten van het onderste grote gat al voldoende om de motor netjes op temperatuur te laten komen, zonder dat de kans op oververhitting te groot wordt (al zal dat wel meevallen, je hebt de verwarming ook vol aan :-) )
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 06.02.2018 - 16:18  ·  #4
ik ben er in december 2016 ook geweest met de Volvo, helemaal tot aan de noordkaap.
echt een aanrader van een reis ik heb er geweldig van genoten.

ga je alleen of met meerdere mensen?

ik wou er nu een foto bij plakken maar dat lukt jammer genoeg zo snel niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0