Michelin banden 4 halen 3 betalen

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 28.03.2022 - 21:51  ·  #16
E69,75 ja, 1 euro vergist... 4 banden besteld voor 279 euro.

Deze man legt ze dan om de velg. 12,50 tegenwoordig, ja alles wordt duurder he. Maar de gunfactor blijft.
http://www.mjabandenservice.nl/

Edit: Oh ik kijk ook scheel, voor LM kost het al 15 euro. Goeie ouwe tijd die 10 euro
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 30.03.2022 - 16:52  ·  #17
Michelin is allang niet meer de beste band die je kunt kopen en zeker niet de goedkoopste, dus ze moeten het van dit soort acties hebben om nog wat te verkopen.
https://www.adac.de/rund-ums-f…rgebnisse/
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 30.03.2022 - 21:43  ·  #18
Nou dat is ook weer wat kort door de bocht. De testresultaten in die link zijn duidelijk, de Michelin Primacy 4 is zeker niet de beste qua scores. Maar pak je een andere maat, dan is de score per merk weer totaal anders. Dat maakt het lastig en is ook wel een beetje vreemd eigenlijk: je zou verwachten dat een Michelin Primacy 4 band in elke maat min of meer gelijk scoort. Als de verschillen per maat zo groot zijn, dan kun je je ook afvragen hoe objectief zo’n test is.
Discovery
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 30.03.2022 - 22:07  ·  #19
De Adac 2022 tests laten zien dat Primacy tot de beste banden behoord die er is (Gedeelde 1e plek en plek 3). 2 jaar terug achter primacy 4 laten monteren op mijn Volvo en in het najaar ook voor, echt fijne band. Nog geen tekenen van uitdroging en lijkt aardig slijtvast, daarnaast ook goed rond waardoor auto eindelijk trillingsvrij is.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 31.03.2022 - 13:26  ·  #20
Hier geen klachten over Primacy's na er 13 jaar op gereden te hebben.
De Primacy HP's onder de D5 gingen zelfs 110.000 km mee, dat is de 3 en de 4 nog niet gelukt onder mijn auto.

Net de banden afgehaald bij Kwikfit. Als ik dan hun werkplaats zie denk ik toch, hmmm nee. Natuurlijk is de Volvo dealer veel duurder maar als je daar binnen loopt voelt alles toch een stuk fijner en gezelliger.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 31.03.2022 - 15:04  ·  #21
Zijn absoluut geen slechte banden, maar als ik per band 40 euro minder betaal voor iets wat kwalitatief aantoonbaar net zo goed is, dan is zelfs een 4=3 actie financieel niet interessant. Ik bestelde ze online bij Topbanden.com, 2 à 3 dagen later werden ze bezorgd en de bij garage 1 km verderop heb ik ze laten monteren, kostte me wel 22,50 per wiel, maar die hebben als service wel gratis de velgrand opgeschuurd. Kwikfit vraagt 28 euro voor montage...

Ik zie alleen dat de Falken FK510 band die ik heb gekocht niet meer leverbaar is bij Topbanden en op zich is die Kwikfit aanbieding helemaal geen slechte deal. Kwikflut kom ik al meer dan 10 jaar niet meer, zelden zo'n vieze werkplaats gezien en ze konden niet eens een accu vervangen van een Ford Focus, durfden ze niet aan, bang dat er iets afbrak of zo. Ford dealer zat er naast, daar kostte een originele Motorcraft accu maar 10 euro meer dan het flutmerk van de Kwikfit en ze zetten 'm er zo in.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 31.03.2022 - 15:17  ·  #22
Quote door brinkie

Zijn absoluut geen slechte banden, maar als ik per band 40 euro minder betaal voor iets wat kwalitatief aantoonbaar net zo goed is, dan is zelfs een 4=3 actie financieel niet interessant. Ik bestelde ze online bij Topbanden.com, 2 à 3 dagen later werden ze bezorgd en de bij garage 1 km verderop heb ik ze laten monteren, kostte me wel 22,50 per wiel, maar die hebben als service wel gratis de velgrand opgeschuurd. Kwikfit vraagt 28 euro voor montage...

Ik zie alleen dat de Falken FK510 band die ik heb gekocht niet meer leverbaar is bij Topbanden en op zich is die Kwikfit aanbieding helemaal geen slechte deal. Kwikflut kom ik al meer dan 10 jaar niet meer, zelden zo'n vieze werkplaats gezien en ze konden niet eens een accu vervangen van een Ford Focus, durfden ze niet aan, bang dat er iets afbrak of zo. Ford dealer zat er naast, daar kostte een originele Motorcraft accu maar 10 euro meer dan het flutmerk van de Kwikfit en ze zetten 'm er zo in.


Er is inmiddels een Falken FK520 uit. Hopelijk is dit de directe opvolger met soortgelijke testresultaten.

Ik zit er al met een schuin oog naar te kijken, de Vredesteins quatrac pro die er nu bij me onderzitten zijn helemaal niks.
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 15.04.2022 - 11:47  ·  #23
Ik moet eigenlijk ook 2 banden vervangen en zit ook heel erg aan die Falken FK520 te denken. Het klinkt misschien gek, maar de Michelin Sport4 die ik er nu onder heb bevallen me toch wat minder. Ik denk dat dat komt omdat het een vrij harde band is en ze op 3 mm zitten. Ik meen me te herinneren dat ik dat ook eerder met Michelins heb gehad, in het begin prima, maar naarmate ze slijten worden ze minder. Maar dat zal wellicht met elke band zijn...

En de Falkens zijn ook nog eens 40 euro per band goedkoper. Ben heel erg geneigd om deze te doen... helaas nog wat weinig ervaringen met de FK520.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 15.04.2022 - 11:53  ·  #24
Quote door rolvio

Ik moet eigenlijk ook 2 banden vervangen en zit ook heel erg aan die Falken FK520 te denken. Het klinkt misschien gek, maar de Michelin Sport4 die ik er nu onder heb bevallen me toch wat minder. Ik denk dat dat komt omdat het een vrij harde band is en ze op 3 mm zitten. Ik meen me te herinneren dat ik dat ook eerder met Michelins heb gehad, in het begin prima, maar naarmate ze slijten worden ze minder. Maar dat zal wellicht met elke band zijn...

En de Falkens zijn ook nog eens 40 euro per band goedkoper. Ben heel erg geneigd om deze te doen... helaas nog wat weinig ervaringen met de FK520.


Ik heb vorig jaar 2 stuks Falken FK510 laten monteren. Ze kwamen gewoon goed uit de test en waren fors goedkoper dan michelins.
Niks mis mee tot nu toe.
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 10:05  ·  #25
Inmiddels heb ik 4 x Falken FK520 besteld. Binnenkort weten we meer...
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 12:53  ·  #26
Opvallend hoe makkelijk Michelin hier gedegradeerd wordt al dan niet op basis van een vergelijkende bandentest.
Bij ongevallen waarbij een autoband de mogelijke oorzaak is kom je Michelin nooit tegen.
Die informatie komt bij TNO vandaan waar onderzoek gedaan wordt naar dit soort oorzaken.

Michelin is samen met Continental het merk waarbij minimaal balanceer gewicht nodig is.
Het geeft aan dat de banden geproduceerd worden met kleine toleranties.

Ik heb mijn leergeld betaald door incidenteel eens iets anders dan Michelin of Continental te laten monteren.
Zonder te vragen reed ik ineens op 4 Kumho banden, een initiatief van mijn garage.
Met nog geen 15.000 kilometer waren twee banden reddeloos gecupt.
Alle vier vervangen door Michelin, nooit meer last gehad met die auto van cuppen.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 930
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 13:38  ·  #27
Het blijft toch persoonlijk, banden..
Ik heb michelin alpine 5 winterbanden, nog geen 4 jaar oud, maar zitten al vol droogtescheuren. Wel goede grip en stil voor een winterband. De volgende winterband wordt gewoon weer de Conti wintercontact 8X0, die gingen mijn hele vorige auto mee en heb ze daarna nog goed kunnen verkopen.

Op de motor wel altijd michelin gehad en enorm goede ervaring mee.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 14:43  ·  #28
Quote door rolvio

Inmiddels heb ik 4 x Falken FK520 besteld. Binnenkort weten we meer...


Ik ben benieuwd!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 17:27  ·  #29
Quote door Wakkerewilly

Opvallend hoe makkelijk Michelin hier gedegradeerd wordt al dan niet op basis van een vergelijkende bandentest.
Bij ongevallen waarbij een autoband de mogelijke oorzaak is kom je Michelin nooit tegen.
Die informatie komt bij TNO vandaan waar onderzoek gedaan wordt naar dit soort oorzaken.

Michelin is samen met Continental het merk waarbij minimaal balanceer gewicht nodig is.
Het geeft aan dat de banden geproduceerd worden met kleine toleranties.


Bandentests…, hoe objectief zijn deze ?🤔
Als je een beetje zoekt, dan vind je in nieuwsgroepen ervaringen van mensen, welke deze banden ook daadwerkelijk gebruiken.
En dan springen Michelin en Continental er duidelijk bovenuit, nagenoeg geen negatieve ervaringen.

Dat er ook zeer goede alternatieven zijn, zal ik zeker niet ontkennen, maar bij Continental en Michelin weet je zeker dat je een A product koopt.

Dat zal ook verklaren waarom de gerenommeerde auto merken dit standaard leveren.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 18:44  ·  #30
Banden zijn een duidelijk voorbeeld van een compromis. Slijtvast staat tegen over wegligging, waterafvoer staat tegenover laag geluidsniveau etc.
Geen compromis op het gebied van veiligheid. Echt slechte banden zijn er niet meer hoewel sommige banden uit Azië na verloop van tijd wel vreemd weggedrag vertonen wat koersvastheid betreft.

Met de grote Europese merken als Michelin en Continental zul je in ieder geval wat betreft veiligheid geen slechte keus maken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0