Michelin banden 4 halen 3 betalen

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 20:13  ·  #31
Falken is Japans. Als deze firma dezelfde kwaliteitsnormen hanteert als de bekende Japanse autofabrikanten, dan zit het wel snor met de prestaties van deze banden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 26.04.2022 - 21:22  ·  #32
Quote door Bigdog

Quote door Wakkerewilly

Opvallend hoe makkelijk Michelin hier gedegradeerd wordt al dan niet op basis van een vergelijkende bandentest.
Bij ongevallen waarbij een autoband de mogelijke oorzaak is kom je Michelin nooit tegen.
Die informatie komt bij TNO vandaan waar onderzoek gedaan wordt naar dit soort oorzaken.

Michelin is samen met Continental het merk waarbij minimaal balanceer gewicht nodig is.
Het geeft aan dat de banden geproduceerd worden met kleine toleranties.


Bandentests…, hoe objectief zijn deze ?🤔
Als je een beetje zoekt, dan vind je in nieuwsgroepen ervaringen van mensen, welke deze banden ook daadwerkelijk gebruiken.
En dan springen Michelin en Continental er duidelijk bovenuit, nagenoeg geen negatieve ervaringen.

Dat er ook zeer goede alternatieven zijn, zal ik zeker niet ontkennen, maar bij Continental en Michelin weet je zeker dat je een A product koopt.

Dat zal ook verklaren waarom de gerenommeerde auto merken dit standaard leveren.

Meh, het is maar net hoe groot de zak geld is van de desbetreffende bandenfabrikant.. PON levert VAG met andere banden dan in Duitsland. Porsche levert zijn auto's o.a. af ok Hankooks..
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 27.04.2022 - 09:36  ·  #33
Ik heb heel vaak dezelfde band bij verschillende bandentests verschillend zien presteren. Dus of dat nu objectief is... Wat ik wel weet dat die Michelins bij mij op de auto minder presteren. Ik rij (bijna) liever op mijn winterbanden...Daarom maak ik eens een uitstapje naar die Falken.

Heb ooit eens op vakantie in Italië nieuwe voorbanden gekregen, Pirelli's (wat een verrassing). Wat een fijne band was dat zeg!
Terwijl deze band in de testen niet als beste eruit kwam. Dus...
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Michelin banden 4 halen 3 betalen

 · 
Posted: 27.04.2022 - 10:28  ·  #34
ok dan: Ik rij winters Winterbanden Hankook erg goed maar hier is ook een echte winterband noodzakelijk in de winter en de 4 seizoenen zijn dan net niet goed qua grip met al die sneeuw vind ik ivm met vele klim en daalwerk. ik heb net in januari de nieuwe Hankook Ev 3 wintersloffen erop gemonteerd gekregen in een actie voor 73= per stuk.

Voor de zomer heb ik voor de tweede keer gekozen op Landsail te rijden en ik doe geen A merken meer sinds ik de Landsail heb ontdekt. 215.55.16 en 98 draagkracht. Voordeel t.o.v. Michelin voor mij zijn stevigere wangen en net zo comfortabel als Michelin. Voor het geld hoef je het niet te laten.
€ 45- ex montage en qua kilometers nauwelijks onder voor de A merken in dit bergachtig parcour met regelmatig cicane bochten....

ik weet het onderhand wel: een China band kan niets zijn, rem niet, slijt harder echter mijn ervaring is tegenovergesteld. Maar ja de Volvo 60 serie wordt ook in China gebouwd....

Ik heb nu de vier seizoenen band wegens het grovere profiel zeker omdat ik veel op secundaire slechte wegen zoals gravel en zandwegen rijdt en voldoet prima....Hier bij de locals is de band ook populair omdat de A merken nauwelijks veel langer meegaan door de slechtere weg condities....

We rijden hier geen Nederlandse snelwegen zeg maar en voor de vier seizoenen band Landsail via internet 45 per band thuisbezorgd vorig jaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0