Michelin banden, nooit meer

Droogtescheuren

 
 
 
 
 
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 18:28  ·  #1
Vandaag is de boodschappenwagen (Fiesta '07) naar de garage gegaan voor een APK en een beurtje.
's Middags gebeld dat ie was afgekeurd op droogtescheuren in de band waaronder het canvas zichtbaar zou zijn. Enigszins sceptisch was ik wel, ik had wel wat droogtescheurtjes gezien in de wangen maar vond het wel meevallen.
In de garage aangekomen liet men mij echter de binnenste wangen van ALLE VIER de banden zien (zie foto). Daar schrok ik toch even van! Michelin zegt dat banden na zes jaar vervangen dienen te worden. Deze banden hebben dot codes van 2008, nog binnen de zes jaar dus. Profiel is overal nog minimaal 4 mm.
Toen een week of 6 de banden van de V70 eraf gingen viel het me ook op dat ze al wat scheurtjes vertoonden, om die reden heb ik toen ook gekeken, die waren ook 3 keer van 2008 en een van 2007.
Voor mij nooit meer een Michelin band.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 18:48  ·  #2
Je zou eens een mail aan Michelin kunnen sturen.
Wellicht dat er nog iets positiefs uitkomt.
Ik ben nieuwsgierig naar hun reactie.
Succes.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 18:59  ·  #3
Hmmm... Had ze in gedachte al afgeschreven eigenlijk, de Fiesta vandaag even op winterrubbers gezet (werd ook wel tijd :lol: ). Maar eigenlijk is dat geen gek idee, et zou niet moeten kunnen natuurlijk. Morgen bij daglicht maar eens wat foto's van de DOT codes maken en een mailtje aan wagen ja.
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 19:08  ·  #4
Energy savers zeker zaten ook onder mijn v toen ik hem kocht zagen er bijna net zo beroerd uit kwa droogte scheuren kwamen ook uit 2008

voor onder de 2wieler zweer ik bij Michelin maar voor de auto toch maar een ander merk
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 19:19  ·  #5
Zolang je van die Energysavers (ver) weg blijft, zijn Michelins prima banden. Enige waar die ES goed op scoren is slijtage, dit gaat echter ten koste van alle overige eigenschappen.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 19:42  ·  #6
Kunnen ze wel goed scoren op slijtage, als ze na viereneenhalf jaar uit elkaar ploffen met 5mm profiel erop dan heb ik liever wat meer slijtage van zachter rubber met meer grip.
Overigens zijn de winterbandjes een jaar ouder, van het merk Goodyear, NERGENS een droogtescheur te bekennen. Nog niet eens beginnende scheurtjes.
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 20:20  ·  #7
Ik heb ook Michelin Energy saver banden (uit 2012) maar nog nergens last van. Bij mij slijten ze trouwens ook eerder dan dat ze verouderen.
het zijn wel stille en slijtvaste banden met goede rijeigenschappen.

voor 4 nieuwe energy savers (maat 205/55/16) betaalde ik 330 euro. Ik heb ze wel zelf gemonteerd. Ik zou ze dus wel weer nemen maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Het is natuurlijk wel slecht dat er na 5 jaar droogte scheuren in komen. ik zou er ook een mail aan wagen.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 20:23  ·  #8
Ik rijd al jaren op Michelin Premacy HP banden op een V70 AWD Geartronic. Gaan gemiddeld 100.000 km mee en slijten bij een goede banden spanning gelijkmatig af. Nog nooit droogtescheurtjes gezien of andere onregelmatigheden. Zijn nu helaas weer aan vervanging toe maar er komt beslist geen ander merk of type onder! O-)

Groet, Hans.
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 20:28  ·  #9
Ik heb dit ook gehad bij n polo met 4 a 5 jaar oude michelins. Was een apk afkeur punt toen. Ik heb er toen niet bij stil gestaan. Maar nu ik dit lees ga ik dit toch even in de gaten houden, deze zitten er nu 3 jaar op, en de winter liggen ze op zolder ivm de winterbanden.
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Michelin banden, nooit meer

 · 
Posted: 23.12.2013 - 20:46  ·  #10
Zowat het duurste merk op de bandenmarkt... veilig... duurzaam... Spijtig om het bewijs te zien dat je het nooit zeker kan weten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0