Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 
 
 
 
 
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 10:33  ·  #1
Wilde eigenlijk de Michelin Primacy 3 aanschaffen, maar nu zag ik dat deze slechts 8e is geworden in de Autobild/week zomerbanden test in 225/45/17.

Met een 7 voor grip op droge wegen en een 6 op natte wegen.

Zie hier de resultaten: http://www.tyrereviews.co.uk/A…e-Test.htm

In hoevere kan je van zo'n test uitgaan, het lijkt mij zorgvuldig gedaan.

En in deze remmentest op nat/droog wordt de Michelin zelfs 14e van de 50
http://www.tyrereviews.co.uk/A…g-Test.htm
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 11:14  ·  #2
Je zou ook voor de Premacy HP kunnen gaan.
Overigens, mijn schoonvader heeft ook Premacy 3 onder zijn V70 en hij is er zeer tevreden over.
Wel een kanttekening;
De service van Michelin is uiterst beroerd.
Heb je iets met deze banden en je laat hun dit weten dan krijg je een standaard reactie van "Kan niet", na enig aandringen zeggen ze een expert te sturen.
Alleen, die komt niet opdagen ? :'(
Kortgezegd, kijk goed uit waar je deze banden aanschaft, m.n. qua service, want als je het van Michelin moet hebben dan komt het niet goed.
Jammer.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 11:39  ·  #3
Comfort, rolweerstand en slijtage waren de sterke punten van de Michelin band.

Dat is nog steeds zo als ik dit zo lees. De Continental Sportcontact 5 staat of moet ik zeggen (stond) hoog op mijn lijstje, het slijtage gedrag van deze band lijkt mijn keuze voor de Conti negatief te laten uitvallen.

Dan kom je volgens mij bij een Nokian band terecht. Prijstechnisch interessant, en ik lees /hoor er nauwelijks negatieve dingen over. Michelin blijft vanwege genoemde eigenschappen toch interessant. Weggedrag kun je dan weer compenseren met het soort schokdempers onder je auto.

Aquaplaning e.d. heb ik weinig last van. Dit ondanks dat mijn zomerbanden niet al te veel profiel meer hadden (begin december).

Of een band 30000 km mee gaat of 50000 km vind ik prijstechnich nogal uitmaken. Als je veel rijdt, dan gaat de post slijtage uiteindelijk wel meespelen.

En last but not least over Michelin : mij is ooit wel eens verteld dat een Michelin totaal anders is dan andere bandenmerken. Balanceren van een Michelin op een velg gaat zou dan ook vaak gepaard moeten gaan met relatief weinig balanceer-gewichtjes. Michelin is overtuigd van de kwaliteit van z'n produkten. Dat verklaart mogelijk ook de arrogantie van service organisatie van Michelin. Het blijven gewoon erg goede banden.
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 12:41  ·  #4
Vind grip op nat en droog toch belangrijker, en ga geen andere dempers kopen om de tekortkomingen van de Michelin band te compenseren.

Zo te zien is de Nokian de beste keuze op alle vlakken.De Goodyear schijnt dus minder lang mee te gaan.Dacht dat Nokian een budget band was, maar qua prijs scheelt het helemaal niet zo veel.

Kan niet begrijpen waarom Michelin een band op de markt brengt die dus eigenlijk helemaal niet goed presteerd, hij zou beter moeten zijn dan de Primacy hp op alle vlakken.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 13:06  ·  #5
Die keuze maakt Michelin al jaren.

En volgens mij geldt
1. Er bestaan banden die veel slechter presteren dan de Michelin;
2. Veel mensen zoeken toch niet de grens op waar de band zijn zwaktes gaat tonen;
3. 1+2 samen i.c.m. de sterke punten van Michelin zorgt er voor dat veel mensen nog steeds een michelin band kiezen.
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 13:39  ·  #6
Het is niet zo dat je met de Michelin in de regen meteen schuivers maakt. Ik heb lang op Michelin Primacy gereden en op mijn TDI hielden ze het voor 80.000km uit en achter 130.000km. Wel voornamelijk snelwegkilometers. Op de T-5R lag de Michelin Sport. Die vond ik persoonlijk nix qua grip met accelereren. Op aanraden van de bandenboer heb ik Maxxis laten monteren op de T-5R. Die presteerden droog bij mij heel goed, maar bij nat vond ik ook die in dezelfde lijn als de Michelin.
Ondanks dit blijf ik altijd een voorkeur houden voor Michelin. Ze gaan vooral zo lekker lang mee (bij normaal gebruik 8-) ) Maar de Continental en Goodyear schijnen ook heel goed te zijn. Kijk vooral ook naar het cup-gedrag en het geluid, want zoals eerder genoemd zullen de meesten de grens van de band niet snel opzoeken, maar worden er vooraal veel kilometers gereden.
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 13:54  ·  #7
Er zijn banden die slechter presteren, maar die kosten geen 140,- per stuk.

Lijkt me ook niet dat je gelijk gaat glijden in de regen, maar de langere remweg liegt er toch niet om bij die test.

En neem aan dat ze de banden ook normaal getest hebben en niet enkel met 140 door de bocht.

In extreme situaties kan dat verschil, dus betekenen wel of niet tegen de vangrail lijkt me.

Een 6 je voor grip op natte wegen, vind ik schandalig voor een Michelin band.

Volgens mij heeft Michelin gekozen voor een zo gunstig mogelijk verbruik ivm met de nieuwe bandenlabels.

Het kan zijn dat je goede ervaringen hebt met de oudere Primacy maar dit is dus het nieuwe type.

En de Nokian scoort het zelfde cijfer op slijtage als de Michelin en doet dit dus met betere cijfers op nat en droog.

De Michelin heeft dan als enige voordeel minder rolweerstand, dus wat minder benzine verbruik.

Wilde eigenlijk gewoon zonder te kijken de Michelins gaan kopen omdat het Michelin is, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 15:38  ·  #8
De Premacy HP is toch ook nog gewoon leverbaar ?
Met deze maak je misschien iets minder kilometers, maar het blijft een fijne band.
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 15:51  ·  #9
De primacy 3 is de opvolger en die zou volgens Michelin beter moeten zijn dan de Primacy Hp.

Neem anders wel gewoon de Nokian.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 16:00  ·  #10
Het gaat er dus om wat voor eigenschappen je belangrijk vindt. De tekst zegt letterlijk over de Micheling: "The Michelin Primacy 3 scored extremely well considering it's designed to be a touring tyre". Ik zoek een band met lage weerstand, laag geluid, comfortabel en slijtvast. Kortom een Michelin band past prima bij mij. Extreme situaties probeer ik niet op te zoeken dus dat hij daar in minder scoort vind ik niet zo belangrijk.
Anticiperen kun je leren........ Ik zou zeggen, zoek er een band uit welke bij jou rijbeleving past.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 16:04  ·  #11
Quote door ErixS60

De primacy 3 is de opvolger en die zou volgens Michelin beter moeten zijn dan de Primacy Hp.

Neem anders wel gewoon de Nokian.


Wel jammer dat de Nokian 30,- p.st duurder is dan de HP.............
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 16:26  ·  #12
Wel jammer dat de Nokian 30,- p.st duurder is dan de HP.............
[/quote]

Ik weet niet waar je die prijs vandaan haalt maar de Nokian en de Primacy Hp
zijn ongeveer dezelfde prijs.

Het cijfer dat ze geven voor weggedrag op droog en nat, is toch niet alleen voor extreme situaties lijkt mij?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 17:36  ·  #13
Daarom heb ik twee maanden geleden toch 4x Michelin Premacy HP eronder gedaan.

Op het andere Volvo forum stonden toch een aantal negatieve reacties over de nieuwe 3 band.

De Premacy HP rijd gewoon perfect.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 17:49  ·  #14
Met de Premacy HP heb ik oo goede ervaringen.
Denk wel dat dit hem gaat worden.
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Michelin Primacy 225/45/17 Autobild/Autoweek test 8e plek?

 · 
Posted: 10.02.2013 - 18:03  ·  #15
Quote door Bigdog

Met de Premacy HP heb ik oo goede ervaringen.
Denk wel dat dit hem gaat worden.


Kan best een goede band zijn, maar inmiddels wel verouderd.Sinds 2006 op de markt.

De ontwikkelingen hebben niet stil gestaan sinds de introductie van de HP, dus er moet toch een betere te vinden zijn.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0