mijn spiegel moet vaster!!!

 
 
 
 
 
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 23.05.2011 - 16:30  ·  #1
is het mogelijk om de binnenspiegel vaster te draaien?

door de bas in de auto trilt de spiegel niet alleen, maar zakt hij helemaal naar beneden waardoor ik alleen nog maar in mijn eigen kruis kan kijken.... :D

ik heb gehoord dat als je de spiegel loshaalt er een canbus storing op kan treden, door de ingebouwde zelfdimmer....dus vraag maar eerst voordat ik domme (re) dingen doe....
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 23.05.2011 - 17:02  ·  #2
Hoi Gilb..lerbie,

of de spiegel vaster te zetten is weet ik niet meer 100% zeker, maar loshalen is geen probleem. Storing krijg je ook niet, zelfs niet als je de stekker loskoppelt zonder de accu los te koppelen.

Althans, ik heb hem er al twee keer uit gehad, zonder de accu los te koppelen en alles werkt nog. het probleem met de binnenspiegel is dat daar ook de electronica voor je afstandsbediening in zit. Daarom is hij ook niet (compleet) uitwiselbaar met een van de sloop b.v. Wel kun je met een soldeerbout wel alleen het glas overzetten, maar de printplaat moet je laten zitten.

En als je niet in je eigen kruis wilt kijken, zet je hem of alvast wat meer naar rechts en valt er na een tijdje daar misschien wat te zien wat je meer aanstaat ;-) , anders maak je twee sate-prikkers op maat en zet je die tussen de onderzijde van de spiegel en de voorruit, kan hij ook niet meer verzakken... :P

Is het trouwens al gelukt met je klapsleutel projectje?? Of heb je lomp de hele sleutelkop naar z'n grootje geholpen?
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 23.05.2011 - 22:06  ·  #3
Quote
Is het trouwens al gelukt met je klapsleutel projectje?? Of heb je lomp de hele sleutelkop naar z'n grootje geholpen?


haha...nee, dat zit nog in de pijpleiding...het binnenwerk heb ik overgezet, maar dat werkt niet altijd even soepel, misschien batterij vervangen... ik zat te denken om wel een nieuwe sleutelbaard te kopen en daarna de transponder zelf over te zetten, is het niet makkelijker om die in het behuizinkje van de afstandsbediening te maken ipv in de sleutel zelf, of is ie dan te ver van het contact af?

enne...satéprikkers.....das echt een briljante oplossing en oh zo elegant :D :D :D :D ik ga toch maar wat anders bedenken denk ik.....
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 24.05.2011 - 00:05  ·  #4
Weet niet of de transponder dan te ver vanhet contactslot al zit. Maar de sleutelkop is echt simpel hoor, even de diameter van de transponder opmeten met een schuifmaat, dan een even zo groot gaatje boren in de sleutelkop vanaf de zijde van de afstandsbediening, druppeltje secondenlijm eraan en in het gaatje duwen...

Kind kan de was doen.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 27.05.2011 - 12:41  ·  #5
de oplossing voor de spiegel lijkt mij vrij eenvoudig: zet die bas uit en luister naar je motorgeluid ^^
of komt ie daar ook van naar beneden zakken?:P
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 27.05.2011 - 18:41  ·  #6
Quote
of komt ie daar ook van naar beneden zakken?:P


als ik ja zeg, heb je dan ook een echte oplossing? :D :D :D
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 28.05.2011 - 14:38  ·  #7
ja maar die is vrij rigoreus: rij er niet meer in en bekijk je auto vanachter de geraniums ^^
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: mijn spiegel moet vaster!!!

 · 
Posted: 28.05.2011 - 19:39  ·  #8
haha, ik denk dak dat maar ga doen, dankje :D :D :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0