Minder motorvermogen op display - probleem gasklephuis?

 
 
 
 
 
emma30
 
Avatar
 
Subject:

Minder motorvermogen op display - probleem gasklephuis?

 · 
Posted: 23.01.2012 - 13:07  ·  #1
Hey iedereen,

Ik rijd met een S60 - benzine van 2006 (68.000km).
Sinds een jaar krijg ik regelmatig de melding 'minder motorvermogen' op het display van mijn wagen.
Als ik dan gas geef, remt de wagen bruusk af, maakt veel lawaai en 'schiet' dan opeens snel vooruit... Hij trekt ook totaal niet meer op dan.
Wat erg gevaarlijk is op de weg en vooral voor de auto's achter mij.
In de garage hebben ze de gaspedaalsensor al vervangen...hielp niets.
Daarna het gasklephuis gereinigd, ook geen oplossing....

Nu spreken ze om het gasklephuis volledig te vervangen, maar ze zeggen er wel onmiddellijk bij dat ze me niet kunnen garanderen dat daardoor het probleem zal opgelost zijn...
Daar komt nog eens bij dat een gasklephuis vervangen + werkuren erg duur is, heb ik me laten vertellen.

Als de garage mijn wagen uitleest, krijgen ze de melding dat er iets scheelt met een gas-sensor, maar de gaspedaalsensor is maar recent vervangen geweest.

Zijn er hier mensen die gelijkaardige problemen gehad hebben met hun Volvo?
Indien ja, hoe hebben zij dit opgelost?
Of waaraan kan dit probleem liggen?

Alvast bedankt.
Groetjes,emma
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Minder motorvermogen op display - probleem gasklephuis?

 · 
Posted: 26.01.2012 - 18:54  ·  #2
Hallo Emma,

Ik heb dit probleem ook alleen komt dit bij mij alleen voor als ik met de cruise control rijd, wat voor een motor ligt er in de auto?
Echter komt dit probleem bij mij vermoed ik ergens anders vandaan.
Ik heb een 2.5T en heb me laten vertellen dat probleem voort komt uit de TCV(turbo control valve) of de versnellingsbak dus ga maar gokken.

Ik heb 3 weken geleden na telefonische contact met Gery en mijn garage mijn geartronic laten power flushen door Gery en tot nu toe het probleem niet meer naar voren gekregen.
Mocht ik het probleem weer naar voren krijgen ga ik het overlegen met de garage of dit het probleem kan verhelpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0