Hallo Forumleden,
Voor onze vakantie naar Polen was ik de auto klaar aan het maken.
Olie ververst filters vervangen en wou ook nog even de bougies vervangen ondat hij niet helemaal lekker startte en soms niet lekker liep.
Nu zijn de bougies er niet uit te krijgen, waarschijnlijk met "geweld" in gedraaid. in ieder geval 1, welke we er wel uit hebben gekregen. hiervan is nl ook het schroefdraad van de bougie niet goed. We hebben stukjes metaal met een magneetje er uit gekregen en een nieuwe boeugie er in terug gekregen dit ding goed.
Degene die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt no1 (de eerste aan de riem kant) is kapot . Toen ik de bobine er ook vanaf haalde bleek dat het porcelein ook kapot is. Maar deze bougie is er eigenlijk niet uit te krijgen, zo vast en en andere 5 zitten eigen ook heel vast.
even bij een plaatselijke garage langs geweest en die durfden hem er ook zo niet met "gepast geweld/kracht" te verwijderen. want de kans is aanwezig dat het niet lukt en dat het schroefdraad dan helemaal kapot is, en dus geen bougie meer in kan.
en dan zou er minimaal een andere kop op moeten, met alle kosten van dien.
de s80 is van 2001 heeft 231000 gelopen. heeft net nieuwe veren achter gekregen, nieuwe dynamo en rv wiellager.
verder is vorig jaar de compressor van de airco vervangen dus net van alles geinvesteerd omdat het verder een heerlijke auto is en goed rijd.
graag jullie advies.
Ten eerste hoe te werk gaan met het verwijderen van bougies, in ieder geval die kapotte
en mocht dat niet lukken of verkeerd gaan wat is dan advies kop vervangen of ????
advies van de garage ( niet mijn eigen deze is nl een paar dagen gesloten) waar ik geweest ben: andere auto kijken omdat hij nu nog rijdt zij het niet 100% door die kapotte bougie. en gezien de kosten die een mogelijke andere kop met zich mee brengt
nu is hij nog wat waard maar straks eigenlijk niet meer, zou de kop beschadigd zijn en dat er geen bougie meer in kan.
Ik weet het niet meer
Graag jullie advies en hulp.
albert
Voor onze vakantie naar Polen was ik de auto klaar aan het maken.
Olie ververst filters vervangen en wou ook nog even de bougies vervangen ondat hij niet helemaal lekker startte en soms niet lekker liep.
Nu zijn de bougies er niet uit te krijgen, waarschijnlijk met "geweld" in gedraaid. in ieder geval 1, welke we er wel uit hebben gekregen. hiervan is nl ook het schroefdraad van de bougie niet goed. We hebben stukjes metaal met een magneetje er uit gekregen en een nieuwe boeugie er in terug gekregen dit ding goed.
Degene die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt no1 (de eerste aan de riem kant) is kapot . Toen ik de bobine er ook vanaf haalde bleek dat het porcelein ook kapot is. Maar deze bougie is er eigenlijk niet uit te krijgen, zo vast en en andere 5 zitten eigen ook heel vast.
even bij een plaatselijke garage langs geweest en die durfden hem er ook zo niet met "gepast geweld/kracht" te verwijderen. want de kans is aanwezig dat het niet lukt en dat het schroefdraad dan helemaal kapot is, en dus geen bougie meer in kan.
en dan zou er minimaal een andere kop op moeten, met alle kosten van dien.
de s80 is van 2001 heeft 231000 gelopen. heeft net nieuwe veren achter gekregen, nieuwe dynamo en rv wiellager.
verder is vorig jaar de compressor van de airco vervangen dus net van alles geinvesteerd omdat het verder een heerlijke auto is en goed rijd.
graag jullie advies.
Ten eerste hoe te werk gaan met het verwijderen van bougies, in ieder geval die kapotte
en mocht dat niet lukken of verkeerd gaan wat is dan advies kop vervangen of ????
advies van de garage ( niet mijn eigen deze is nl een paar dagen gesloten) waar ik geweest ben: andere auto kijken omdat hij nu nog rijdt zij het niet 100% door die kapotte bougie. en gezien de kosten die een mogelijke andere kop met zich mee brengt
nu is hij nog wat waard maar straks eigenlijk niet meer, zou de kop beschadigd zijn en dat er geen bougie meer in kan.
Ik weet het niet meer
Graag jullie advies en hulp.
albert