Monroe Reflex op een V70nn

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Monroe Reflex op een V70nn

 · 
Posted: 03.02.2014 - 11:43  ·  #1
Hoi,

Zijn Monroe reflex dempers achter goed voor een V70nn? En is het zelf te doen? Heeft ieman (Trissy) beelmateriaal uit Vida waarop ik kan zien of ik het zelf wel of niet aan moet durven ?


Bedankt alvast


Gert
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Monroe Reflex op een V70nn

 · 
Posted: 03.02.2014 - 12:13  ·  #2
Waarom zou je voor Monroe gaan ;)?

Ik denk dat het best wel zelf te doen is, al is het altijd prettiger dit op een brug te (laten of zelf) doen.

Voor jouw auto (tenminste als je geen nivomats hebt) is normaal gesproken ook Sachs of Bilstein beschikbaar.

Waarbij ik denk dat het Bilstein exemplaar de beste wegligging / levensduur zal opleveren. Dat gaat dan om de B4 en als je iets sportievers wil de Bilstein B6 dempers.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Monroe Reflex op een V70nn

 · 
Posted: 03.02.2014 - 16:21  ·  #3
Nou Monroe omdat toevallig het adresje waar ik meestal mn spullen bestel die als enige in voorraad heeft. En als ik de site van Monroe zo lees zijn het bepaald geen slechte dempers. Bilstein is ook een bekend merk met vooral een positieve re[utatie volgens mij. Sachs ken ik niet zo, maar ik begrijp een beetje dat dat eerste montage is van Volvo?

In ieder geval, heb ik er speciaal gereedschap voor nodig of zou et zo kunnen met een garagekrik en assteunen op onze oprit?

Eventueel een dhz garage met brug is in lelystad geloof ik ook wel te regelen.

:)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Monroe Reflex op een V70nn

 · 
Posted: 03.02.2014 - 17:57  ·  #4
Sachs behoort tot de ZF-Sachs group, een van de grootste toeleveranciers in de auto wereld, Bilstein is onderdeel van Thyssen-Krupp, hoofdleverancier & ontwikkelaar voor Mercedes Benz qua onderstel techniek.

Ik schaal Bilstein hoger in dan de OE producten van Sachs. En Monroe.....zal misschien heus wel goed zijn, maar bij lange na niet de kwaliteit van een Bilstein demper.

Neem je een Bilstein B6 als demper, dan is de aquaplaning bij wat slechtere banden stukken minder dan bij een nieuwe Sachs of Monroe demper. De B4 is iets stugger dan af fabriek, en als het goed is zal die ook na 100.000 km nog werken als een nieuwe demper. Dat is bij zowel Sachs als Monroe maar de vraag.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0