Ik vroeg mij af waarmee deze vast zit. Bleek namelijk dat die van mij er niet meer op zat en heb nu dus een nieuwe maar voordat ik er pas achter kom hoe hij vast gezet wordt als hij al op de brug staat leek het mij handig om een en ander gelijk mee te nemen. M6 boutjes, plaatschroefjes?
Het komt volgens mij regelmatig voor dat de oogjes aan de achterkant van de plaat afbreken. Ik heb daarom iets verderop een gat geboord en vastgezet met een tywrap. Nog nooit problemen mee gehad (en het is ook nog eens sneller los te maken)
M8x20 flensboutjes, maar dan wel met een 10mm kop ipv de 13mm die je standaard hebt op een M8
Zelf heb ik deze besteld https://www.ebay.com/itm/352236908260 omdat ik er 1 miste
En dan horen er ook nog extra dikke carrosserieringen op
De mijne lig met de M8 boutjes in de schuur, en daar blijft deze ook zeker tot Oktober, hoop nog langer.
Ik rij automaat en de bodemplaat is nadelig voor de warmte afgifte van de automaat zeker in de zomer, als ik met een grijs van oor tot oor richting zuid Frankrijk blaas met de sleurhut erachter.
Gek genoeg hoor/lees ik daar niets over hier.
Ik lees wel vaker berichten van jou over de temp van de bak. Word het niet tijd voor een externe koeler voor de bak? Volgens mij leverd/leverde volvo dit origineel.
Heb ik een koeler erop.
Echter heb ik de bak in onderhoud bij Gery(power flush) en die heeft bij mijn laten zien wat temperaturen doen met de ATF in de bak.
En daar ik een D5 rij, zal de motor ten alle tijde blijven trekken ondanks dat de bak vindt dat het maximum wel bereikt is.
Maar volgens mijn hoef ik jou deze info niet te geven.
Mijn doel is om zoveel mogelijk Volvo rijders zonder extreme kosten op de weg te houden, en als een bodemplaat vrije auto beter de zomer door komt is dat (naar mijn mening) meegenomen.
Laat je hem gewoon in D staan als je die kant op knalt met sleurhut? Ja dat is vragen om problemen en hoge temperaturen (en vastlopen!) dan....
Ik ben ook wel benieuwd naar de koeler die je nu hebt dan. Dat flut warmte wisselaartje inde radiateur is waardeloos, er moet een flinke koeler extra bij voor de ATF.