Montage R-voorbumper

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 11.03.2011 - 09:40  ·  #1
Hallo allen,

zoals ik reeds had aangekondigd in het topic: topic.php?t=1607
was ik door bemiddeling van Paul van ACTuning in het bezit gekomen van een originele V70R-voorbumper. Deze lag nog bij de spuiter ivm krassen en het feit dat de R nooit in 'mijn'kleur is geleverd. Na enig ongeduldig wachten, was hij dan deze week klaar. Ook de resterende, ontbrekende onderdelen waren binnen, dus ik kon aan de slag!
Inmiddels zit hij erop en voor het volledige plaatje ook maar vast weer de R-zomerwielen gemonteerd. Ik mag wel zeggen dat ik ERRUG blij ben met het resultaat.
Omdat het alleen met een R-bumper en wielen nog geen R wordt, heb ik het R-logo maar uit de grille gehaald en deze blijft daar ook uit. Ik wil er best leuk uitzien, maar houdt niet zo van bluffen....

Nu, na de montage, ben ik er van overtuigd dat ook een S60 bumper (zoals gevraagd in de link naar het topic 'bumpervraagje') ook gewoon past zonder aanpassingen, mits de kunststof binnenbalk met de twee ijzeren montagebeugels maar in de donorbumper aanwezig zijn. Daar worden nl. de mistlampen e.d. aan bevestigd en die kunnen qua montage en vorm afwijken van de standaard V70 bumper.

Voor de beeldvorming even wat foto's aangehecht. Helaas niet helemaal in juiste volgorde. Of ik snap te weinig van computers, of hij husselt ze door elkaar tijdens het uploaden...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 11.03.2011 - 14:17  ·  #2
Ziet er erg goed uit hoor
Robert-R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 52
Homepage: verlichting-online…
Berichten: 134
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 11.03.2011 - 19:22  ·  #3
Fraai!!

Wat was je kwijt voor het overspuiten van je bumper? mijn achterbumper heeft wat krassen van "aardige" medeweggebruikers die helaas niet zo goed zijn in parkeren.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 11.03.2011 - 19:29  ·  #4
Ziet er perfect uit voor een amateurtje. hahahaha
Marc58
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 65
Berichten: 28
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 11.03.2011 - 20:54  ·  #5
Heel erg mooi.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 13.03.2011 - 23:24  ·  #6
Dank u, zoals gezegd, ben zelf ook erg tevreden...

@ Robert-R: Was een bevriend spuiter, je kent dat wel, geen bonnen etc. kosten: 175,--
Maar een achterbumper is maar een relatief klein oppervlak wat je heel goed zelf kan doen voor zo'n 100,-- aan (goed) materiaal.

@ ACTuning: Dank je Paul, voor het compliment ;-)
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 14.03.2011 - 21:56  ·  #7
Mooi geworden, hoor!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 15.03.2011 - 19:34  ·  #8
Quote

Nu, na de montage, ben ik er van overtuigd dat ook een S60 bumper (zoals gevraagd in de link naar het topic 'bumpervraagje') ook gewoon past zonder aanpassingen

Ben ik niet met je eens.
Op de stalen balk, waar de bumper voorkomt, zitten 2 nokjes voor het voorfront.
De plaats van deze bij een S60 scheelt ongeveer 2 centimeter t.o.v. een V70.
Kortom, niet uitwisselbaar, tenzij je de stootbalk ook gaat vervangen !

By the way, looks damn good ! ;-)
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 16.03.2011 - 12:01  ·  #9
Waar een wil is, is een gat toch...
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 16.03.2011 - 15:21  ·  #10
@Bigdog:
Geeft me dan toch ernstig te denken waarom (en ik heb meegekeken in de computer) de bestelnummers van die stalen balk identiek zijn voor V70, V70R en S60...

Wel zitten er bij een V70 twee gaten in de kunstof bumpercover, mogelijk dat die beiden gebruikt zouden kunnen worden, maar ze lijken niet op elkaar, de een rond en de ander ovaal...
bovendien kon ik achter de ene wel de stalen montageplaatjes (waardoor de bouten gaan om de bumper vast te zetten, tussen bumpercover en de kunsstof balk die daarachter wordt geklikt) niet op beide plaatsen monteren.

Bovendien, de voorbumper van de S60R en de V70R zijn identiek, en die past ook, dus waarom zou dan voor een 'gewone' S60 die stalen balk anders zijn? Zou kunnen hoor, maar dan vraag ik me af of die nokjes wel terzake doen. Hooguit met de kunststof balk die je in de bumpercover klikt. Belangrijkste is de boutgaten, ik had bij de montage niets van doen met enig nokje. Maar misschien denk ik te simpel...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 29.04.2011 - 18:56  ·  #11
Quote

Geeft me dan toch ernstig te denken waarom (en ik heb meegekeken in de computer) de bestelnummers van die stalen balk identiek zijn voor V70, V70R en S60...

Eerst de feiten;
Ik heb het hier over een V70 MY 2000 t/m 2004, idem voor de S60, niet voor de R ( met deze heb ik geen ervaring) !
De (aluminium) balk achter de bumperhoes van een V70 en S60 kunnen niet hetzelfde nummer hebben (misschien alleen voor de R versie ?), daar deze zichtbaar anders zijn.
Op de bovenkant van de balk zitten 2 bevestigingspunten voor het voorfront, bij de V70 zitten deze aan de motorzijde en bij de S60 aan de straatzijde, verschil in de praktijk: ruim 2 cm.
Aan het voorfront moet de bumperhoes ( bovenzijde) ook worden bevestigt, dus als de de balk van een S60 gebruikt, zul je merken dat je hier te kort komt, je houdt een naad over van ruim 2 centimeter.

Ik heb nog even de nummers van de balk opgezocht in VADIS.
Onderdeelnummer stootbalk V70 : 8652097
Onderdeelnummer stootbalk S60 : 8652096

Helaas spreek ik hier uit ervaring, was veel werk en heeft niets opgeleverd.
Mocht je ooit op de plas komen bij een demontagebedrijf waar ze zowel de S60 alsook de V70 hebben staan, dan kun je zien wat ik bedoel.
Nogmaals, over de R versie kan ik niet oordelen, misschien dat deze inderdaad gelijk zijn.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 30.04.2011 - 17:50  ·  #12
Ook ik had het over een V70 MY 2000/2004, anders heb je het ook niet over 'hetzelfde' model als een S60.

Ik weet na het lezen van je verhaal even niet zeker of wij het over dezelfde balk hebben, maar mijn bumper (zowel de originele als de R-bumper) zitten slechts aan de auto vast met 4 plastic clips in de rand onder de motorkap, 2 bouten achter de sierstrips en met de beugel in de wielkuip die je middels een torx-sleuteltje los en vast kunt zetten (lees naar voren of achteren kunt zetten) en twee torx-boutjes aan deonderzijde op de hoeken bij de wielkuip.

Daarvan gaan alleen de twee bouten achter de sierstrips in schroefdraad in de balk achter de bumperhoes, dus van buiten naar binnen. Bij mijn weten is dat ook bij de S60 zo en kun je, ongeacht de vorm, deze gewoon laten zitten, hij valt toch weg achter de bumperhoes.

Tenzij je bedoeld dat die balk verder naar voren staat als bij de V70, dan kan ik me voorstellen dat je dan ook de balk van een R of V70 moet gebruiken.

Voor de duidelijkheid even een foto van de bedoelde balk toegevoegd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 01.05.2011 - 11:27  ·  #13
Wij hadden het allebei over dezelfde balk, dus ik ben maar eens verder gaan spitten in VADIS.
De buitenmantel ( bumperhoes ) van de V70R en de S60R zijn inderdaad gelijk, zoals je al aangaf ( onderdeelnummer 39970438 ).
Echter, de achtersectie ( of binnenbumper ) zijn wel verschillend.
Onderdeelnummer V70 : 8659029, als het goed is heb jij deze.
Onderdeelnummer S60 : 8662561, hier zit dus het verschil.
Hoe het ook zei, het smoelt wel goed ! ;-)
elianmars
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 14.12.2011 - 00:15  ·  #14







O-)
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Montage R-voorbumper

 · 
Posted: 14.12.2011 - 08:16  ·  #15
zucht....ik wou dat ik ook een garage had... ziet er goed uit!! vooral dat two-tone, of word ie nog in de kleur? hahaha
 
Selected quotes for multi-quoting:   0