's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 
 
 
 
 
Notaname
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 82
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 29.01.2019 - 19:02  ·  #16
Dank jullie voor het advies.

Het vervelende is dat je als leek met je mond vol tanden staat tegenover de monteur. Kan ik wel de betweter gaan uithangen.....
Morgen de chef werkplaats van Broekhuis maar eens bellen. Nu was ik bij TvK die reparaties onder garantie van Broekhuis mag uitvoeren zodat ik niet 2x100 kilometer hoef te rijden naar Zeist.
Misschien dat die er anders over denkt dan de monteur.

Tot overmaat van ramp gaat net het motor storing lampje ook nog branden. 😢
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 29.01.2019 - 19:15  ·  #17
Dan kan hij daar ook mooi naar kijken.

Maar wat de mensen van de garage ook zeggen: het is iets wat niet goed is en je hebt garantie dus dan dienen ze dat te verhelpen. Ontbreken van foutcodes maakt niet uit. Ook dat het niet erg zou zijn, maakt ook niet uit. Voor jou is het wel erg en het moet gewoon gemaakt worden onder garantie, punt. Je hebt ervoor betaald. En stel als over een half jaar het erger wordt, na de garantieperiode dan zullen ze ongetwijfeld meteen willen maken met een mooie factuur erbij. Hou ze aan de garantie, succes.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 29.01.2019 - 22:27  ·  #18
En niet meteen vertrouwen verliezen in de auto, een vacuumlek ergens kan voor beide problemen zorgen (pedaal en lampje) en hoeft niks ernstigs te zijn, maar is mogelijk even wat lastiger te vinden dan een sensortje uitlezen met de laptop. Dus laat er maar eens een fatsoenlijke monteur naar kijken.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 29.01.2019 - 22:30  ·  #19
Bovendien geeft een defecte vacuümklep bij mijn weten ook helemaal geen foutcode.
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 29.01.2019 - 23:20  ·  #20
Quote door Rik Tuin

Bovendien geeft een defecte vacuümklep bij mijn weten ook helemaal geen foutcode.


Klopt.
Weet niet hoe dat zit bij benzine maar bij de euro 4 motoren word de turbo ook aan gestuurd door vaciuum en als hij serieus lekt krijg je ook storingen.
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 30.01.2019 - 19:00  ·  #21
Quote door martijnvankalkeren

Quote door Rik Tuin

Bovendien geeft een defecte vacuümklep bij mijn weten ook helemaal geen foutcode.


Klopt.
Weet niet hoe dat zit bij benzine maar bij de euro 4 motoren word de turbo ook aan gestuurd door vaciuum en als hij serieus lekt krijg je ook storingen.


mijn euro 4 is elektrisch,,
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 31.01.2019 - 12:34  ·  #22
Quote door Gunz

Quote door martijnvankalkeren

Quote door Rik Tuin

Bovendien geeft een defecte vacuümklep bij mijn weten ook helemaal geen foutcode.


Klopt.
Weet niet hoe dat zit bij benzine maar bij de euro 4 motoren word de turbo ook aan gestuurd door vaciuum en als hij serieus lekt krijg je ook storingen.


mijn euro 4 is elektrisch,,


Op sommige na die van jou en mij..
Ik weet niet precies vanaf wanneer elektrisch is maar dat kun je zien als er een klein ventiel bij je luchtfilterbak zit.
Notaname
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 82
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: 's Morgens lastig starten ivm keihard rempedaal.

 · 
Posted: 15.02.2019 - 21:03  ·  #23
Nou, opnieuw naar een dealer geweest. (2,5 dag) Geloofden het verhaal over de vacuümklep ook niet ondanks dat Broekhuis ook het advies had gegeven om het klepje te vervangen.
Ze hebben het schakelaartje bij het rempedaal vervangen. Zonder resultaat vanzelf. Uiteindelijk geloof ik toch afgeperst of hoe ze dat ook testen.
Hadden wel verlies dus is het klepje en een of ander slangetje vervangen welke mogelijk zou lekken.
Nu maar afwachten of de komende dagen het pedaal zacht blijft.

Motorstoring was meen ik iets van een brandstofklepje(?) Die is vervangen dus dat probleem is ook getackeld.
We wachten af, nog 4,5 maand garantie te gaan. :-)

Overigens mijn complimenten voor dealer Broekhuis. Die lui weten wel wat service is door het zo op te lossen dat ik niet steeds naar Zeist hoef.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0