Motor laten draaien met Vida?

muziekfun
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Motor laten draaien met Vida?

· 
Posted: 14.11.2020 - 21:50  ·  #1
Hallo, ik heb sinds kort Vida en een Dice. Ben een beetje aan het uitzoeken hoe een en ander werkt en ik kom steeds verder. Nu was ik laatst bezig met het uitlezen van mij auto en een beetje aan het rondkijken met Vida, contact op stand twee. Na een tijdje vond ik het wel genoeg en wilde de auto wegzetten, nee dus,,,,De accu was te zwak om de auto te starten. Mijn vraag is nu, moet je de auto starten wanneer je zo lang bezig bent als dat ik bezig was (45 minuten). Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt voor de hulp..

Groet Anne
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Motor laten draaien met Vida?

· 
Posted: 14.11.2020 - 21:54  ·  #2
Ik zet of de auto aan het stroom (druppellader)
Of laat hem lopen.

Maar idd vida verbruikt ook best wat van de auto, heel je auto electronica is volle toeren aan het draaien als je aan het uitlezen bent
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.11.2020 - 22:03  ·  #3
Bij alles wat langer dan pak 'm beet 10 minuten duurt zet ik de auto buiten en laat de motor draaien inderdaad. Niet ideaal ivm milieu etc, maar soms ook wel nodig aangezien je met enige regelmaat de procedure moet doorlopen om de modules in een nieuwe cyclus te dwingen, waarvoor je de motor toch meermaals moet starten.
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Testen met draaiende motor

· 
Posted: 14.11.2020 - 22:37  ·  #4
De motor draaiend bij uitlezen doe ik ook. Let wel op dat sommige testen NIET met draaiende motor moeten worden uitgevoerd.
Denk daarbij aan gasklep stand gemeten versus aangestuurd. Zal dan best gaan janken (mocht VIDA dat zelf al niet willen).
Wat wel werkt maar niet best is, is de magneetkoppeling van de airco bekrachtigen met VIDA. Daar zit geen beveiliging op in VIDA. Je gaat gegarandeerd koude middel afblazen door overdruk😫. Eigen ervaring😇😇
muziekfun
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 07:33  ·  #5
Top, dank voor de reacties. Nu weet ik dat het niet gek was dat de accu leeg was. Ik ga vandaag weer opnieuw uitlezen, en nu met draaiende motor.

Groeten uit Nijkerk
waaie000
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 85
Subject:

Vida / Dice

· 
Posted: 15.11.2020 - 12:38  ·  #6
Hye Anne,

Omdat ik zelf nog een volkomen leek ben met deze materie tast ik het internet af om me voor te bereiden op de aanschaf van Vida en wat ik daar verder bij nodig heb (lijstje nu aangevuld met druppellader).

Via de site van het Volvo40forum ben ik ook al aardig wat wijzer geworden.
Misschien kun je daar ook wat mee.

Het is me bij dit (V70) forum al heel snel opgevallen dat men zeer "oen-vriendelijk" is.

Rob
Oostkapelle
Leon_Steyns
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 16:53  ·  #7
Ik heb tot nu toe eigenlijk m’n acculader (Ctek MXS 7.0, omdat die ook een 12V voedingsfunctie heeft) aangesloten op de accu achterin als ik aan het prutsen ga. Ook ivm de procedure om de auto spanningsloos te maken.
Maar is het eigenlijk ook mogelijk om simpelweg de acculader aan te sluiten op de pluspool net boven de zekeringdoos onder de motorkap en een massapunt voor de minpool?
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 17:10  ·  #8
Ben met mijn eerste kennismaking met Vida en Dice destijds tegen het zelfde probleem aangelopen.
En heb met enkele softwareupdates bij de dealer gezien dat de acculader er standaard wordt aangesloten bij het gebruik van Vida en Dice
Heb toen maar een Noco Genius lader aangeschaft..... Onbeperkt stoeien nu, zonder de motor aan te hoeven doen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 18:02  ·  #9
Quote door Leon_Steyns

Ik heb tot nu toe eigenlijk m’n acculader (Ctek MXS 7.0, omdat die ook een 12V voedingsfunctie heeft) aangesloten op de accu achterin als ik aan het prutsen ga. Ook ivm de procedure om de auto spanningsloos te maken.
Maar is het eigenlijk ook mogelijk om simpelweg de acculader aan te sluiten op de pluspool net boven de zekeringdoos onder de motorkap en een massapunt voor de minpool?

Zeker, waarom niet?
Leon_Steyns
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.11.2020 - 18:39  ·  #10
Da’s mooi! Ga ik meteen uitproberen...
Mijn VIDA/Dice werkt inmiddels weer, was inderdaad een USB-dingetje. Ik gebruik Virtualbox en na de update waren de USB-instellen van de host weg.
Dank voor de tip.

Selected quotes for multi-quoting:   0