vanochtend woon werkverkeer (100km) gereden zonder problemen. een uur geleden moest ik even met de auto heen en weer en nadat ik van de parkeerplaats afreed en een bocht maakte begon de auto ineens onregelmatig te lopen en was er minder kracht. Het voelt alsof de motor maar op 4 pitten loopt. gelukkig zit er op het bedrijventerrein een garage die zich specialiseert in volvo's dus daar meteen maar even langsgereden en uitgelezen met VIDA. Behalve een storing van de IAQS bij de ECC geen andere storingen uitgelezen.
In het DIM gaf de auto 'sakta ner eller vaxla upp' aan (wat vertaald in 'langzamer rijden of opschakelen(?)) en een motorstoringslampje sprong aan.
Ik vermoed dat het een slechte bougie is maar er werd geen misfire gerapporteerd in VIDA. Zou het ook een bobine kunnen zijn? En wat zou redelijk zijn qua kosten? normaal zou ik het zelf doen maar ik ben gewoon aan het werk en het is nog geen weekend;).
In het DIM gaf de auto 'sakta ner eller vaxla upp' aan (wat vertaald in 'langzamer rijden of opschakelen(?)) en een motorstoringslampje sprong aan.
Ik vermoed dat het een slechte bougie is maar er werd geen misfire gerapporteerd in VIDA. Zou het ook een bobine kunnen zijn? En wat zou redelijk zijn qua kosten? normaal zou ik het zelf doen maar ik ben gewoon aan het werk en het is nog geen weekend;).
(IAQS, volgens mij is die standaard stuk bij iedere Volvo ouder dan 6 jaar...)
en. Tevens kwamen ze met het bericht dat de distributieriem er slecht uit ziet met kleine scheurtjes terwijl die 100.000km geleden vervangen zou moeten zijn (vervangen op 183K, auto staat nu op 275K, is wel in het boekje aangegeven...). zou die een tandje versprongen kunnen zijn of zeg ik nu iets geks?