motor naar de knoppen

B5254T10

 
 
 
 
 
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 527
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: motor naar de knoppen

 · 
Posted: 11.08.2023 - 22:08  ·  #16
Quote door dbs1

Quote door Erik Hoffstaetter

Ik denk eigenlijk ook dat een T11 alleen met de juiste software E85 kan verbranden. Ik begrijp dat Brinkie zei dat je zelfs de software beter naar normale benzine kunt ombouwen omdat E85 hier toch bijna niet verkocht wordt.
Zou het harden van kleppen en zittingen een voordeel kunnen zijn bij normale benzine?


Dat denk ik ook, echter software ombouwen naar alleen benzine is niet nodig. De auto kan op alle mogelijke mengsels van e85 en benzine rijden.
Ik heb de FT omdat lpg net als e85 heter verbrand dan benzine. Ook fijn om te weten dat ethanol toevoegingen niets uitmaken. Een t11 zou misschien wel kunnen, maar dan moet je geen ethanol gaan tanken omdat je de software niet hebt.
Succes met het oplossen van je probleem, ik hoop dat hij gauw weer rijdt.

Dit is het antwoord inderdaad. Je kunt een T11 ipv een T10 in je auto zetten, maar houdt het dan alleen bij het blok (ebt. Met aanbouw delen), en behoud je eigen ECU e.d. En dan inderdaad gewoon normale benzine tanken. Enige voordeel van de T11 is dat je dan later zonder problemen laten nog een lpg installatie in kunt bouwen. That’s it.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: motor naar de knoppen

 · 
Posted: 12.08.2023 - 08:43  ·  #17
Ik zou er geen ander blok in zetten, maar een identiek blok.
Maar goed, ik zou zo'n operatie nooit 1000km van huis laten uitvoeren, juist ivm de kans op gezeik, garantie etc. Dan maar repatriëren naar NL. In het ergste geval door zelf met een auto-ambulance heen en weer te rijden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: motor naar de knoppen

 · 
Posted: 12.08.2023 - 10:01  ·  #18
Quote door Piet_piraat

Ik zou er geen ander blok in zetten, maar een identiek blok.
Maar goed, ik zou zo'n operatie nooit 1000km van huis laten uitvoeren, juist ivm de kans op gezeik, garantie etc. Dan maar repatriëren naar NL. In het ergste geval door zelf met een auto-ambulance heen en weer te rijden.

Idd, je zult net zien dat er wat andere sensoren o.i.d. gebruikt zijn, en dat het de ECU daar helemaal van in de stress schiet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0