Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

wil graag second opinion door VIda uitlezen.

 
 
 
 
 
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 07.07.2020 - 21:30  ·  #46
Alles demonteren en schoonmaken? Evt een nieuw turbopatroon?

En stuurhuizen zijn via r&d parts redelijk geprijst. Of estateservices.

De hamvraag is verder wie t doet. Kun je het zelf, dan is het het overwegen wel waard.
Pvdschoot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 31
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 07.07.2020 - 22:59  ·  #47
Heb voor loshalen turbo niet de beschikking over een brug oid. Anders zou ik dat nog wel aandurven om die zelf schoon te maken.

Vervangen stuurhuis schijnt al helemaal flinke klus te zijn ivm subframe loshalen.

En van dat schoonmaak additieven heeft waarschijnlijk weinig nut nog. Of iemand wel goede ervaringen mee?
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 08.07.2020 - 11:04  ·  #48
Op YouTube zag ik een filmpje van iemand die zijn turbo met Mr Muscle ovenreiniger schoonmaakte...

Wellicht kan je een schoonmaakmiddel erbij knikkeren en dan even stevig gaan rijden. Sommigen zweren erbij, andere vinden het een scam. Daar ga je geen simpel antwoord op krijgen. Maar als het niet baat, dan schaadt het niet. Vroeger werd Forté altijd wel goed bevonden, tegenwoordig schijnt Mecatech goed te zijn.
Pvdschoot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 31
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 09.07.2020 - 09:35  ·  #49
Zie over die MrMuscle erg wisselende verhalen, echt te tricky om dat zo te doen. Zou ik mezelf niet aan wagen.

Heb gisteren contact gehad met de garage die in eerste instantie de verstuivers vervangen had. Daar nu een deal mee gemaakt. Hij had een V70 d5 Edition II staan met 333K op de teller. Die kan ik voor een schappelijk bedrag mee overnemen, en dan geeft hij de komende twee jaar alle onderhoud en reparaties erbij. Dat betekend voor mij geen dure reparaties komende jaren. Is even zuur dat ik nu extra geld kwijt ben, maar dat verlies neem ik even voor de geruststellende gedachte dat ik komende 2 jaar zonder zorgen kan rijden. Dan kan je echt met plezier in zo een auto gaan leven.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 09.07.2020 - 11:47  ·  #50
Die kan ik voor een schappelijk bedrag mee overnemen, en dan geeft hij de komende twee jaar alle onderhoud en reparaties erbij. Dat betekend voor mij geen dure reparaties komende jaren.

Benieuwd hoe ja dat juridisch vastlegt..
Pvdschoot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 31
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 09.07.2020 - 14:03  ·  #51
Volledig juridisch vastleggen gaat niet lukken idd. Hoeft ook niet aangezien we de eigenaar van de garage persoonlijk kennen. Heb met hem ook contact gehouden tijdens mijn zoektocht naar het probleem. Hij is ook niet de monteur, daarvoor heeft hij iemand in dienst.
Is afspraak nu op slijtage onderdelen en uren en beurten, schrijft hij intern af. Nog steeds mooi geregeld, zeker aangezien deze kapotte Volvo niet bij hem vandaan komt.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 09.07.2020 - 14:20  ·  #52
Ik denk dat je een hele coulante houding krijgt van je garagist. Volgens mij ga je van Euro 3 naar Euro 4 wat je de nodige toeslag op MRB scheelt.
Hij heeft blijkbaar ook vertrouwen in het merk anders maakt hij het aanbod niet. En mocht de wagen erg dure gebreken krijgen zal de overeenkomst wellicht niet zo waterdicht zijn, maar in dit geval was er ook geen overeenkomst en toch coulance.

De relatie is soms belangrijker dan de letters op papier.

Mocht het Euro 4 zijn luister even goed naar de tuimelaars, zijn deze stil heb je een prima waggie!
Pvdschoot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 31
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 10.07.2020 - 06:37  ·  #53
Inderdaad. De relatie werkt in dit geval mee.

Iedereen hier bedankt voor de tips, helaas heeft het niet mogen baten. Maar ik ben een stuk wijzer hoe het systeem werkt met alle Vacuüm slangen etc.
Jean-paul
 
Avatar
 
Subject:

Re: Motor service melding - Al 2 verstuivers vervangen,

 · 
Posted: 23.07.2020 - 16:28  ·  #54
...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0