Motor Service Vereist

loopt slecht en melding in boordcomputer

 
 
 
 
 
Igor_B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 16:21  ·  #1
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen geeft mijn V70 D5 MY2005 gechipt door Volvotune: motor service vereist weer in het bekende display. De motor loopt dan beduidend slechter en valt ook meteen terug als ik het gas loslaat. (logisch maar nu zakt de neus echt direct naar beneden) en heb het idee dat er soms een uitlaatgas geur de auto in komt. Verder is het verbruik hoger geworden, rekening houdende met de winter. Waar aan kan dit liggen? Ook gooit hij de cruise control eraf als de melding in beeld komt. Als topje van de ijsberg krijg ik nu ook continu anti skid service vereist erbij. Wie o wie weet wat dit is? Kan het aan de tuning liggen?

Mvg Igor
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 16:27  ·  #2
Stangetje wervelkleplos?
Igor_B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 16:32  ·  #3
Het is niet alleen de melding de auto reageert daadwerkelijk wel anders. Maar waar kan ik zien of het stangetje van de wervelklep los is?
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 16:40  ·  #4
Heeft een 05 model een wervelklep? kan alleen als het een m.j. 06 is...
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 16:43  ·  #5
Kap over motor loshalen en dan aan de linkerkant van de cilinderkop voorzijde zit stangetje van stelmotor naar wervelklep die in het inlaatspruitstuk zit...
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Motor Service Vereist

 · 
Posted: 28.12.2014 - 18:14  ·  #6
Quote door Igor_B

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen geeft mijn V70 D5 MY2005 gechipt door Volvotune: motor service vereist weer in het bekende display. De motor loopt dan beduidend slechter en valt ook meteen terug als ik het gas loslaat. (logisch maar nu zakt de neus echt direct naar beneden) en heb het idee dat er soms een uitlaatgas geur de auto in komt. Verder is het verbruik hoger geworden, rekening houdende met de winter. Waar aan kan dit liggen? Ook gooit hij de cruise control eraf als de melding in beeld komt. Als topje van de ijsberg krijg ik nu ook continu anti skid service vereist erbij. Wie o wie weet wat dit is? Kan het aan de tuning liggen?

Mvg Igor


als er een storing ontstaat na de tuning ligt dat nooit aan de tuning zelf maar ergens aan je hardware. Er wordt meer opbrengst gevraagd van je pomp en verstuivers en je brandstofsysteem moet die hogere opbrengst wel kunnen geven. Een brandstoffilter dat te lang is blijven zitten kan je dag ook aardig vergallen. soms wil er ook wel eens een slang losschieten van je inlaattraject omdat er een hogere druk doorheen gaat. Uitlezen is de eerste stap. of even terug naar Obbe en je aan de overkant in de werkplaats melden bij mij :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0