motor service vereist

motor service vereist v70 D5 bj 2005

 
 
 
 
 
Gilion
 
Avatar
 
Subject:

motor service vereist

 · 
Posted: 10.08.2013 - 22:37  ·  #1
Hallo, tijdens mijn vakantie heb ik verschillende keren de oranje melding motor service vereist in ht display gezien. soms na 3 seconden weer vanzelf weg, en soms wat langer. de melding is echter niet blijven staan. De melding kreeg ik alleen wanneer ik behoorlijk wat vermogen vroeg (met caravan berg op) ook niet bij elke klim maar 10% van de klimmen die we op weg tegen kwamne van zuid frankrijk naar NL. de auto ging niet naar een noodloop oid. alleen de melding op het display geen vermogen verlies. iemand een idee ? de km interval voor een beurt is ook nog niet overschreden. ben erg benieuwd. Mvg Gilion
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 10.08.2013 - 23:21  ·  #2
Het lijkt op wat ik gehad heb. Gelukkig had je geen noodloop!

Ik kan er inmiddels geen zinnig woord meer over zeggen.

In mijn geval vond men de hoofdverdachte de opvoerpomp in de tank. Later kwam hetzelfde probleem toch terug.
Toen dacht men het nieuwe onderdeel niet goed geplaatst te hebben of niet geheel ontlucht te hebben.

Uiteindelijk is de auto gerepatrieerd. Bij thuiskomst was er geen vuiltje aan de lucht en waren alle foutcodes verdwenen.

Dus of de dealer bakte er niets van of juist wel en hebben er in het geheim aan gewerkt ....

In ieder geval succes en sterkte met je zoektocht!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 10.08.2013 - 23:23  ·  #3
Maar om welke motor gaat het hier?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 10.08.2013 - 23:56  ·  #4
D5, 163 pk.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 11.08.2013 - 00:14  ·  #5
Dan lijkt het inderdaad op een pomp. Opvoer- of hogedruk voor bij de injectoren. Of ja... De injectoren zelf. Al eens een druppeltest gedaan?
Gilion
 
Avatar
 
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 11.08.2013 - 12:17  ·  #6
hallo, bedankt voor de reactie.zal ik naar de dealer gaan om het iig na te laten kijken, of ff afwachten of de melding nog terug komt ?
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 11.08.2013 - 12:47  ·  #7
Als eerste in zo'n geval laten uitlezen op foutcodes met de dice. Weet je direct waar de mogelijke oorzaak/oorzaken kunnen zijn
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 11.08.2013 - 20:21  ·  #8
Ik ben het met Marc eens.
Aangezien dit meerdere oorzaken kan hebben, is uitlezen geen overbodige luxe.
Zodoende weet je in iedergeval in welke hoek zich het probleem verschanst.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: motor service vereist

 · 
Posted: 11.08.2013 - 20:45  ·  #9
Is te hopen dat er storingen opgeslagen zijn, heb zo een geval meegemaakt bij een klant, in de EDC. stond toen een "te lage druk" probleem met diverse storing mogelijkheden na toen de filters met filterhuizen etc. vervangen te hebben deed hetzelfde probleem zich een jaar later weer voor (vakantie, bergen, caravan) de EDC. ging toen in noodloop, en na contact afzetten was er weer normaal te rijden totdat je weer vermogen ging vragen.
bij terugkomst de injectoren getest, toen voor de zekerheid laten testen bij Büchli er zat één mindere in, deze vervangen en probleem bleek tijdens de volgende vakantie opgelost soms is het lastig zoeken hoor. Af en toe storingen zijn redenen om een conflict te krijgen met je klanten :'(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0