Motor 2.3 t5

Inhouden bij vaste snelheid

 
 
 
 
 
volvo c70 zwart
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 28.01.2018 - 21:18  ·  #1
Ik heb een probleem met mijn Volvo c70 2.3 t5 bij vaste snelheid gaat de auto bij bepaalde toeren inhouden bij het uitlezen kwam naar voren dat de luchtmassa doorstroming te laag was vervolgens rook lektest gedaan en lekte bij de plastic buis tussen luchtmassa meter en turbo kon ook een vacuüm slang zijn vervolgens de buis vervangen en alle vacuüm slangen vervangen en nog steeds het probleem niet verholpen maar bij gas geven reageert de auto zoals het hoort en houdt de auto niet in alleen bij een vaste snelheid
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 28.01.2018 - 21:31  ·  #2
Welk jaar is de wagen?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 28.01.2018 - 21:31  ·  #3
Kan op vele plekken lekkage zitten, de rubber buizen van en naar de intercooler zijn wanneer origineel nu ook al erg oud en scheuren geregeld.

Met de leeftijd van onze wagens is het gewoon tijd voor een hele uitgebreide stage 0. preventief zaken aanpakken en alles nalopen zodat alles weer functioneert zoald toen die destijds uit de fabriek kwam.

Sensoren e.d. dus ook allemaal eens vernieuwen, scheelt vaak zomaar 10-20% verbruik/vermogen..
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 29.01.2018 - 10:21  ·  #4
sweets60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 29.01.2018 - 21:21  ·  #5
Je klacht doet mij heel erg vermoeden dat de bekabeling van je solenoide niet helemaal fris meer is. Zijn ook reparatie setjes voor verkrijgbaar. Meestal zie je dat de mantel van de kabel bij de stekker wat afbrokkelt en dan maken de kabels contact met elkaar. En dan krijg je de klachten die jij omschrijft. Ik zou even je kunstof kap waar je bobine's onder zitten, weghalen. En dan zitten ze net achter je nokkenastandwiel. En dan even je bekabeling contr. Ik heb de klacht al een aantal keer binnen bij ons gehad, stukjes nieuwe kabel erin en de klacht was verholpen.
volvo c70 zwart
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 29.01.2018 - 23:35  ·  #6
Ja bedankt voor je reactie maar ik heb het net gecontroleerd maar dat is helaas niet het geval ik begin toch echt aan de gasklep te denken omdat ik eerder een verhaal heb gehoord met het zelfde probleem als ik bleek toch het gasklephuis te zijn wat de storing gaf want als ik gas geef dan gaat ie als een beest alle slangen zijn vervangen en mijn carterontluchting zit ook niet dicht een kapotte bobine heb ik al eerder gehad dat is gelijk duidelijk te herkennen de pijp tussen lmm en luchtfilter huis ook nieuw en verder doet mij. Toeren teller ook niet raar alleen als ik soms abrupt moet remmen maar het blijft een automaat maar die is al vervangen die oude vondt de gechipte motor niet zo fijn
volvo c70 zwart
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 29.01.2018 - 23:40  ·  #7
Ik heb eigenlijk alles al een keer in mijn handen gehad van kachel radiateur tot Automaatbak vervangen van sensoren tot dynamo enz enz enz
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Motor 2.3 t5

 · 
Posted: 29.01.2018 - 23:56  ·  #8
Aangezien je de PM niet leest, bij deze een afschrift.
Gelieve hieraan te voldoen.

Quote

Hallo,

Welkom op het forum.
Voor alle postende leden geldt hetvolgende;
Voordat je gaat posten, stel je dan in de rubriek leden even voor (onderaan in deze rubriek kun je een nieuw topic starten).
Dit hoeft niet uitgebreid te zijn, maar mag uiteraard wel.
Voorstellen heeft meerdere voordelen t.w.,
- Je krijgt merkbaar meer inhoudelijke reacties op je vraag
- De leden weten om welk type auto het gaat, dus geen misverstanden.

Veel plezier op het forum.

Met vriendelijke groet,
Het VolvoV70forumteam.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0