Motorblok met lpg vervangen

 
 
 
 
 
olliverw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Motorblok met lpg vervangen

 · 
Posted: 14.08.2013 - 14:26  ·  #1
Besten, sinds enige tijd trotse eigenaar van een v70 1997 met nieuwe lpg g3 installatie. Rij er tot nu toe elke dag 160 km woon- werkverkeer mee, helemaal top. Nu ik wat vaker van plan ben op familiebezoek te gaan in Oostenrijk zou ik toch eens willen kijken naar meer vermogen, kom nu toch wat tekort in de heuvels en dan met name bij inhaalmomenten. Heb gekeken naar tuning 140 naar 152 pk en dat maakt weinig verschil voor de prijs van ca 500 euro! Ik wil deze auto niet wegdoen omdat ik er veel aan heb gedaan en er alle vertrouwen in heb...ben eraan gehecht, maar dat is logischhhh!

Nu kan ik voor 250 een t5 met 225 pk uit een 850 kopen en is mijn vraag of ik dit blok kan inruilen voor het huidige, inclusief de lpg installatie!? Wat zijn zaken waar ik rekening mee moet houden?

Specs huidige V70:
- motorblok b5252s 140pk
- 350000 km
- lpg ingebouwd bij 325000 km
- bouwjaar 1997

Hoop van jullie interessante reacties te ontvangen!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Motorblok met lpg vervangen

 · 
Posted: 14.08.2013 - 17:29  ·  #2
Ik snap je wens, maar het is een bijna niet uit te voeren klus naar mijn idee.

1. LPG installatie is afgestemd (software + onderdelen) op 140 PK. Misschien is 170 PK haalbaar, veel verder kom je meestal niet.
2. De 10 klepper is een totaal andere wagen dan de 20 kleppers qua aansturing. Het beste kun je volgens mij een T5 kopen en daar de onderdelen van je LPG in bouwen en deze op G3 zetten met de juiste LPG injectoren bij het bijbehorende vermogen.

Maar volgens mij loopt een 10V ook best lekker door. Als ie goed is onderhouden, de LPG goed werkt is de auto volgens mij ook meer dan voldoende snel om regelmatig mee naar Oostenrijk te karren.

Is er iets mis, dan zal je vast wat vermogen tekort komen. Wat is je verbruik op LPG?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0