motorisch

trillen en schudden

 
 
 
 
 
dinaharrie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

motorisch

 · 
Posted: 24.01.2011 - 09:40  ·  #1
Mijn v70 uit 2001 (310.000 km) is plotseling gaan trillen en schudden, zowel stationair als rijdend. Op gas en ook op benzine. Alles werkt. Dealer komt er na 30 uur onderzoek niet uit en wil nog meer kosten maken. Wie kent dit probleem. Het ontstond vrij plotseling: van een beetje gerammel tot huidige situtie binnen 40 km.
meneerdenhartog
 
Avatar
 
Subject:

Re: motorisch

 · 
Posted: 24.02.2011 - 13:33  ·  #2
Quote door dinaharrie

Mijn v70 uit 2001 (310.000 km) is plotseling gaan trillen en schudden, zowel stationair als rijdend. Op gas en ook op benzine. Alles werkt. Dealer komt er na 30 uur onderzoek niet uit en wil nog meer kosten maken. Wie kent dit probleem. Het ontstond vrij plotseling: van een beetje gerammel tot huidige situtie binnen 40 km.


Toevallig heb ik vorige week mijn auto bij een garage gebracht en die had het erover dat mijn termostaat vervangen moest worden. En dat mijn motor nu niet op temperatuur komt. Het gevolg zou kunnen zijn dat de motor niet goed gaat lopen.

Ik heb het nog niet laten vervangen (waarschijnlijk volgende week) En mijn auto heeft dezelfde problemen als jij omschrijft. Dus waarschijnlijk moet je ook je termostaat vervangen. Kost met arbeidsloon zo rond de €150,- geloof ik.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
meneerdenhartog
 
Avatar
 
Subject:

Re: motorisch

 · 
Posted: 10.03.2011 - 22:22  ·  #3
Quote door dinaharrie

Mijn v70 uit 2001 (310.000 km) is plotseling gaan trillen en schudden, zowel stationair als rijdend. Op gas en ook op benzine. Alles werkt. Dealer komt er na 30 uur onderzoek niet uit en wil nog meer kosten maken. Wie kent dit probleem. Het ontstond vrij plotseling: van een beetje gerammel tot huidige situtie binnen 40 km.


Had hetzelfde met mijn auto. Heb hem na laten kijken en de termostaat en sensor laten vervangen(dit omdat mijn motor niet goed op temperatuur kwam, waardoor het motor management in de war kan raken). Het zijn onderdelen van zo'n €15,- a €20,-. Dus dat was de moeite waard.
Verder bleek dat mijn motor ook nog maar op 3 van de 5 cilinder liep omdat de bougiekabels niet goed meer waren. Dat was wel iets duurder, want een nieuwe set kabels koste €173,-. Maar goed, alles is er nu ingezet en hij heeft een grote beurt gehad en hij loopt weer als een zonnetje.

Hoop dat je er wat aan hebt.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: motorisch

 · 
Posted: 12.03.2011 - 00:20  ·  #4
Thermostaat kost rond de 10 euro het vervangen 15 minuten werk.. als de twee torx bouten niet te vast zitten.. anders even laten schrikken en goed torx gereedschap gebruiken.
Kost ongeveer 0,5L koelmiddel.

Frans
 
Selected quotes for multi-quoting:   0