motorkap kan niet meer open

wat nu??

 
 
 
 
 
pp110
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 59
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

motorkap kan niet meer open

 · 
Posted: 13.03.2016 - 12:23  ·  #1
kwam erachter dat ik op 4 cilinders liep... cilinder 4 heeft een kapotte bobine...
heb ik in huis, maar nu krijg ik m'n klep niet open.... de linkerkant bleef vast zitten, rechts en middenhaak krijg ik wel los, links zit muurvast.
heb ( iets te enthousiast wellicht) gedacht dat de kabel onder schutbord bij je stuur te los stond, en de spanning wat opgedraaid...met als gevolg dat de kabel is gebroken, en ik dus nu met geen mogelijkheid m'n motorklep open krijg... wellicht een slimme methode iemand>?? =)
henk418
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: motorkap kan niet meer open

 · 
Posted: 13.03.2016 - 20:39  ·  #2
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je de richtingaanwijzer eruit wippen (schroevendraaier in/tussen scherm en motorkap naad) en dan via een gaatje bij het slotje komen?
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 388
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: motorkap kan niet meer open

 · 
Posted: 13.03.2016 - 21:24  ·  #3
Quote door henk418

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je de richtingaanwijzer eruit wippen (schroevendraaier in/tussen scherm en motorkap naad) en dan via een gaatje bij het slotje komen?


Dat gaat niet: je kan niet bij de vergrendelings-lip die het richtingsaanwijzerhuis aan de koplamp klikt.

Ik kan je helaas niet vertellen hoe het wel kan.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: motorkap kan niet meer open

 · 
Posted: 13.03.2016 - 21:37  ·  #4
Ik zou de bumper losmaken. Die hangt onder de motorkap wel op vijf kunststof clips dus die zul je in tweeen moeten trekken. Maar dan kun je er wel bij schat ik in. Heb twee keer een aanrijding gehad waarbij de bumper heel bleef maar de clips sneuvelden. De bumper is dus sterker dan de clips.

Edit: ik zie dat je een classic hebt. Weet niet of het daar ook zo werkt.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: motorkap kan niet meer open

 · 
Posted: 13.03.2016 - 23:56  ·  #5
Via het knipperlicht is wel de beproefde methode. Unit naar voren trekken en met een tang de veer er af halen, danwel veer met 'geweld' oprekken zodat je er bij kunt. Je kunt via het gat het palletje van het slot bereiken.
Schijnt ook te gaan via de voorste bodemplaat, je moet dan het dopje van de koplamp er af halen zodat je er bij kunt.

Staat
in het 850 forum ook een en ander over geschreven.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0