Motormanagement en anti skid

 
 
 
 
 
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 24.09.2017 - 19:23  ·  #1
Vandaag werd ik weer getrakteerd op een motormanagementservice en anti skid service melding.
Ook ruik ik (weer) een benzinelucht als ik met het raam open rij.
Is het verstandig om de injectoren preventief te vervangen? (i.vm de benzinelucht) ook loopt de motor weer onregelmatig stationair is het een idee om ook de bobines preventief te vervangen?
Ik kan zo onderhand ook niets anders verzinnen want de rest is in het afgelopen jaar al wel vervangen.

Ik vraag mij dan ook nog af waar de anti skid melding nu weer vandaan kan komen?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 24.09.2017 - 22:47  ·  #2
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 24.09.2017 - 23:01  ·  #3
Veel geluk heb je er niet mee Martijn.
Succes met het oplossen.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 25.09.2017 - 09:48  ·  #4
Gisterochtend toen ik de garage uitreed liep gelijk onregelmatig,nog geen 10 mtr verder kreeg ik de motormangement storing.
Ik ben toch op de plaats van bestemming aangekomen en toen ik daar weer vertrok kreeg ik direct bij de start de anti skid melding erbij. :-/

Quote door folke3

Quote door De Don

Wat ik vandaag aan mijn Volvo gedaan heb? Me weer kapot geërgerd :devil:


Je hebt er inderdaad weinig geluk mee. Onder een verkeerd gesternte gebouwd?


Born under a bad sign? 8-)

De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 25.09.2017 - 14:40  ·  #5
We zijn weer terug uit Els.
Storingen uitgelezen,de anti skid melding komt van de twee remdruksensoren,deze moeten schoongemaakt worden en eventueel vervangen.
Motormanagement storing geeft een te lage luchtdoorstroming aan,zeer vreemd want alles wat hiermee te maken heeft is al vervangen.
Na het resetten van deze storing kwam ie ook niet meer terug.
Als de remdruksensoren raar gaan doen kan je motor ook in de noodloop gaan,het één lijkt dus wel degelijk met het ander te maken te hebben.
Door vocht/vervuiling van de remvloeistof kun je een dikke drab op je remdruksensor krijgen waardoor deze niet goed meer functioneert.
We gaan ze dus eerst schoonmaken en de remvloeistof verversen,alvorens er klakkeloos twee nieuwe sensoren a €200.- ex per stuk in te draaien.
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 846
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 25.09.2017 - 16:51  ·  #6
Dat verklaart nog niet waarom je benzine ruikt.
Hoop wel dat al je problemen een keer opgelost worden na al die kosten.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 25.09.2017 - 17:53  ·  #7
Ik denk dat ik een lekkende injector hebt,dat zou zowel de benzinelucht als de terugkerende motormanagement storing verklaren.
Ook kan één van de bobines slecht zijn,ook dat veroorzaakt motormanagement storingen kan ik mij voorstellen.
Nu schijnt het weinig voor te komen dat de injectoren lekken? Maar ze zijn natuurlijk wel van plastic.Overigens hoeft de injector zelf niet te lekken,meestal zijn het de rubbers die de boel afsluiten.

Ik heb bij mijn Mercedes ook een tijd last gehad van een benzinelucht,misschien geen goede vergelijking,maar na het vervangen van alle acht de injectoren,hulzen,rubbers,ringen en de bovenliggende harkslangen (vacuüm) was de benzinelucht wel weg.
Overigens zijn de plastic hulzen waarin de injectoren zitten in het geval van de Mercedes vaak de boosdoener omdat die scheuren door ouderdom.
Hiervan was bij mij echter geen sprake,nu heb ik de injectoren ook niet getest maar er kunnen er een paar bijgezeten hebben die na ruim 30 jaar een verkeerd sproeibeeld gaven.
Uiteindelijk bleek ik een vacuümlek gehad te hebben in één van de harkslangen die boven de injectoren zitten,daar kwam de benzinelucht dan ook vandaan.

Maar goed,terug naar de V.
We gaan de remdruksensoren schoonmaken en de remvloeistof verversen.Daarnaast zal ik de injectoren en bobines aan een nadere inspectie onderwerpen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 25.09.2017 - 17:53  ·  #8
Quote door peter71

Hoop wel dat al je problemen een keer opgelost worden na al die kosten.


Dat kun je wel stellen.
Dit is gewoon niet leuk meer.
Succes Martijn.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 10:09  ·  #9
Bobine merk je meestal wel als je wat enthousiaster optrekt, wegvallen vermogen en sputteren van motor. Eerst nog een keer een knipperend geel motorblokje, daarna blijvend.
Vwb 'motormanagement service vereist', bij mij is het de luchtmassameter geweest, de aftermarketmeter heeft het iets meer dan een jaar volgehouden. In beide gevallen overigens geen benzinelucht.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 10:44  ·  #10
Ga je de sensoren zelf vevangen? Laat ff eeten hoe je erbij komt.

Groeten sven
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 15:17  ·  #11
Ik ervaar geen vermogensverlies,enkel wat onrustig stationair loop bij koude motor,dan staat ie een beetje te halen.
De luchtmassameter heb ik dit jaar vervangen voor het originele exemplaar van Bosch,evenals de MAP sensor.

Wat betreft het vervangen/schoonmaken wacht ik het bericht van Volvoservice af,als het meevalt laat ik het doen,zou niet weten waar ik de tijd moet vinden om het zelf te doen.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 15:53  ·  #12
Is er hier überhaupt iemand die de remdruksensoren zelf een keer vervangen heeft?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 16:31  ·  #13
Ik wist niet eens dat ze er op zitten.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 16:32  ·  #14
't is dat jij ze noemt, ik had er nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat anti-skid en remmen samen kan hangen.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 16:36  ·  #15
Ik ook niet :lol:

Maar ik stel de vraag omdat ik vermoed dat je die dingen niet klakkeloos in je eigen achtertuin/garage eruit moet halen.
Er zal wellicht nog wat computerwerk aan te pas komen om de gereinigde dan wel nieuwe sensoren te laten te communiceren?
Om dezelfde reden moet je bijvoorbeeld ook thuis je gashuisklep niet vervangen,kom je ook niet meer van de plek af.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0