Motormanagement problemen in Bretagne

 
 
 
 
 
racing.leusden
 
Avatar
 
Subject:

Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 24.06.2012 - 13:23  ·  #1
Ik ben op vakantie in Bretagne, het motor management lampje brand. Voor mijn vakantie was dit ook het geval, toen is het gasklephuis gereinigd, het is echt maar kort goed gegaan al op de heenreis begon het lampje weer te branden. Ik heb zelf het gasklephuis schoongemaakt, maar dit was niet het euvel. De motor loopt onregelmatig stationair, valt soms terug in toeren van 1100 naar 500 rem. Ook pakt hij slecht op soms lijkt het of het gas niet reageert, dan weer inens pakt hij op. Boven de 3000rpm lijkt het beter te gaan. Tot nu toe ded het probleem zich vooral voor bij koude motor. Ik wil morgen naar een garage gaan, wie kent dit probleem, en wie heeft tips hoe dit b de garage aan te pakken cq duidelijk te maken, mijn (technisch) Frans is slecht en hun Engels waarschijnlijk nog slechter. Het betreft een V70 2,5 uit 1999. Groeten,
Henk van rees
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 24.06.2012 - 13:40  ·  #2
Dit is heel vervelend. Ik zou je toch dringend willen aanraden om in Frankrijk naar een Volvo dealer te gaan.
Dat is de enige die een juiste diagnose kan stellen door de auto uit te lezen. Een universele garage gaat daar niet uit komen.
racing.leusden
 
Avatar
 
Subject:

Re: Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 24.06.2012 - 13:51  ·  #3
Dank je, ik was ook van plan om naar een Volvo garage te gaan, ben daar vrijdag geweest, volgens hen zat alleen en stekkertje los, maar bij koude motor kwam het probleem weer terug en ging het lampje ook weer branden.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 24.06.2012 - 17:19  ·  #4
... en hebben ze hem nu wel of niet uitgelezen ???
racing.leusden
 
Avatar
 
Subject:

Re: Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 24.06.2012 - 19:52  ·  #5
Ze hebben hem vrijdag niet uitgelezen, stekkertje vast gezet en thans it, ik ga morgen terug.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Motormanagement problemen in Bretagne

 · 
Posted: 25.06.2012 - 04:49  ·  #6
Succes ermee! altijd lastig als je in het buitenland ben.
Ik ben benieuwd naar de oplossing!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0