motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 
 
 
 
 
bramvandenhurk
 
Avatar
 
Subject:

motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 15.06.2011 - 20:25  ·  #1
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een zeer mooie V70 op de kop weten te tikken. Echter heb ik een gevecht met een melding. Omdat ik meldingen niet kan uitstaan en ik geen zin had om voordurend naar de garage te rijden heb ik een odbreader/wisser aangeschaft. Het was namelijk zo dat ik naar furnes in amsterdam ben geweest vanwege dit/deze lampje/ melding. En ze hebben me een nieuwe pedaalsensor verkocht + verteld dat de gashuisklep aan vervanging toe was/is. Nu heb ik de gashuisklep volledig uit elkaar getrokken (alle groene gummie eruit gepulkt en tot op de koolbaantjes schoongemaakt. So far so good, deze melding komt na ressetten ook niet meer terug. echter wel P0223 signal pedalsensor to High. Dit vind ik vreemd want deze is net vervangen. De melding komt met enige regelmaat bij starten omhoog (eenmaal aanwezig gaat hij zonder resset niet meer weg) en als de melding er is doet de cruisecontrol het niet. Heeft iemand hier ervaring mee en een passende oplossing dan wel tips om tot een oplossing te komen? Ik vermoed ondanks de melding toch dat het iets met de gashuisklep van doen heeft.... Help!!! Een nieuw lid, die nog lang lid wil blijven!

groeten

Bram
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 16.06.2011 - 10:29  ·  #2
Hallo Bram,

ik doe eigenlijk maar een gooi, maar moet die nieuwe pedaalsensor niet worden afgesteld en worden ingelezen bij de dealer, zodat de CEM ook de juiste waarden krijgt?

Ik bedoel, vrijwel alles bij Volvo moet worden ingelezen en aangemeld bij de CEM, zelfs de originele radio's en koelvloeistof temperatuurmeter (laatste kortgeleden aan den lijve ervaren), dus zou maar zo kunnen.

Succes.
bramvandenhurk
 
Avatar
 
Subject:

Re: motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 16.06.2011 - 18:08  ·  #3
bedankt voor je reactie, ik ga morgen toch maar eens de dealer bellen of dit niet het geval is. Ze hebben hem wel zelf gemonteerd.. Is het niet zo dat je een zekering (bvb zekering 23) kan verwijderen voor 10 minuten en dat hij zich dan vanzelf opnieuw inleest??
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 17.06.2011 - 00:11  ·  #4
Mijn ervaring is dat NIETS zichzelf inleest bij 'n Volvo...

Toen mijn temp. sensor kapot was, deze zelf vervangen, alles deed het weer naar behoren, behalve m'n meter op het dashboard. Bijde dealer aan de kast en op het moment van 'enter' drukken, sprong de meter naar het punt waar hij hoort.
bramvandenhurk
 
Avatar
 
Subject:

Re: motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 19.06.2011 - 12:53  ·  #5
inmiddels een aantal stappen verder... Het is toch echt het gasklephuis. Ik heb de dealer gebeld en deze heeft mij verzekerd dat de melding niet de sensor is maar de positiesensor van het gasklephuis zelf. Nu heb ik gisteren een 2ehandsje op de kop getikt (met 3 maanden garantie) maar als ik deze monteer krijg ik p1610 en p1614 om mij oren en de auto loopt als een gemiddelde opel kadet 1.6 diesel.. maw, hij loopt niet! Nu heb ik het gevoeld dat ik hier iets verkeerd doe. Kan het zijn dat het nieuwe 2ehandsje gecallibreerd dient te worden? en zo ja, kan ik dit zelf of moet ik hier dan toch echt weer voor naar de dealer? zekering eruit werkt hier iig niet.(ook niet 10 minuten)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: motormanagement vereist p0223 maar koppelpedaalsensor al vervangen

 · 
Posted: 19.06.2011 - 13:05  ·  #6
Lijkt alsof je de juiste software mist.
Waarschijnlijk kan de dealer dit met de juiste software voor je oplossen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0