Quote door Musicus
Wat je ook kan doen is de steunen afdoppen zodat er geen vacuüm ontsnapt. Ik rijd al ruim 2 jaar zo rond. Uiteraard niet zoals Volvo het oorspronkelijk heeft bedacht, maar prima te doen.
Bedoel je de slang van de steun af pakken en dan dat korte buisje op de motorsteun dicht maken?
Of de slang er af halen en de slang dicht maken?
Jaren geleden trok Koeba (of je het zo schrijft weet ik niet) van Volvoservice na het openen van de motorkap direct die slangen uit beide motorsteunen en drukte er een schroef in. 'Die gaan toch altijd stuk' was de reden.
Maar hij had dus beter de steun kunnen dichtmaken?
Kuba heeft het goed gedaan en de slangen dicht gemaakt. Toch ben ik er zelf niet zo voorstander van, als je dit al wilt doen vervang dan toch die motorrubbers, desnoods voor de hydraulische (al zou ik zelf gewoon er weer vacuümrubbers op zetten zoals het hoort). Maar ook de distributiesteun, als deze is doorgezakt, kan voor vervelende 'knoeks' leiden, zou deze dus altijd mee vervangen net zoals de torsierubbers onder en boven.

.