Motorsteun d5 v70n

 
 
 
 
 
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 25.10.2018 - 11:57  ·  #31
Quote door ohz274

Motointegrator zoekt een beetje lastig. Beter is het onderdeel op een andere site opzoeken (bijvoorbeeld. Autodoc) en dan het gewenste onderdeelnummer in motointegrator ingeven.


Je hebt gelijk. Maar ik krijg de onderdelen alleen te zien wanneer ik geen model auto heb ingevoerd. Vandaar dat ik het eerder niet zag. Je hebt de keuze uit 2 merken, dus veel hebben ze niet in het assortiment.

Toch is het goedkoper bij Bogijn.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3186
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 25.10.2018 - 12:18  ·  #32
Ze hebben idd minder keus.
Maar goed de prijs vergelijken blijft een must. Zo zag ik gisteren een bosch brandstoffilter voor €16 op motointegrator, terwijl hetzelfde filter voor de helft op autodoc stond.
Tevens blijft motointegrator verzendkosten rekenen, ongeacht het bestelde bedrag. Bij autodoc is het volgens mij boven €100 gratis verzenden.
HendrikdeJong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 25.10.2018 - 19:16  ·  #33
Bij Bogijn kom ik alleen op motorsteunen van dik boven de €100.
Tenminste voor en achter dan.
Merk febi
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 07:50  ·  #34
Klopt, maar als je goed kijkt heeft Bogijn een 'laagste prijs garantie' ten opzichte van andere nederlandse sites. Als je dus de gewenste onderdelen invoert bij (in mijn geval) auto-onderdelen24.nl en even een screenshot stuurt naar Bogijn, krijg je ze voor dezelfde prijs, min 10%.
In dit geval scheelde mij dat ruim €86.

Het kost je soms even wat tijd om het uit te zoeken, maar dat is uiteindelijk snel verdient lijkt mij.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3186
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 07:59  ·  #35
Quote door Musicus

Klopt, maar als je goed kijkt heeft Bogijn een 'laagste prijs garantie' ten opzichte van andere nederlandse sites. Als je dus de gewenste onderdelen invoert bij (in mijn geval) auto-onderdelen24.nl en even een screenshot stuurt naar Bogijn, krijg je ze voor dezelfde prijs, min 10%.
In dit geval scheelde mij dat ruim €86.

Het kost je soms even wat tijd om het uit te zoeken, maar dat is uiteindelijk snel verdient lijkt mij.


Maar dan kan je het toch net zo goed bij auto-onderdelen24.nl bestellen of niet? Is minder omslachtig. En volgens mij is dit hetzelfde als autodoc.

Edit: ah ok, ik zag de extra 10% korting over het hoofd.
Maar de prijzen van motointegrator liggen vaak toch wel meer dan 10% onder de laagste nl-prijzen.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:16  ·  #36
Waarom geen poging voor steunen bij de sloper?
Ook wagens met nieuwe steunen rijden de plat..
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 08:49  ·  #37
Quote door ohz274


Maar de prijzen van motointegrator liggen vaak toch wel meer dan 10% onder de laagste nl-prijzen.


Ik weet dat je enorm fan bent van Motointegrator, maar zoals ik eerder al schreef, de prijzen zijn daar in dit geval hoger. Klopt dus niet.
Ook hebben ze daar altijd verzendkosten.

Daarnaast is het contact met Bogijn simpel en snel. Binnen een uur heb je vaak antwoord op je mail en je kan ze gewoon bellen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3186
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 09:28  ·  #38
Quote door Musicus"]
[quote="ohz274



Ik weet dat je enorm fan bent van Motointegrator, maar zoals ik eerder al schreef, de prijzen zijn daar in dit geval hoger. Klopt dus niet.
Ook hebben ze daar altijd verzendkosten.



Eeeuuuuhhhh, enorm is een erg groot woord. Bij elke bestelling ga ik wel altijd het hele rijtje van leveranciers weer af. Meestal kom ik dan toch wel bij motointegrator uit.
Maar ik heb er geen aandelen of familie werken 😉
HendrikdeJong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 26.10.2018 - 11:02  ·  #39
Kan bogijn wel even mailen😁.
Anders word het motointegrator !
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 31.10.2018 - 15:45  ·  #40
Quote door Bolbo



Ik meen eens gelezen te hebben dat Febi massieve steunen levert ipv hydrolagers/vacuumsteunen. Ze zien er hetzelfde uit, zelfs met piefje voor de vacuumaansluiting, maar dat zit er voor de show dacht ik; maar goed, kijk maar even wanneer ze er zijn en of dat echt zo is.


Heb de steunen net binnen gekregen. Zowel de Lemforder als de Febi kan je vacuüm zuigen. Het is dus geen massieve steun.
HendrikdeJong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 03.11.2018 - 14:08  ·  #41
Ik heb ook net alle steunen binnen van motointegrator.
€240 alle steunen.
Overal is het Volvo logo uit geslepen heb merk lemforder besteld.
Heb je ze getest op vacuüm met de slangen Vd auto?
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 03.11.2018 - 14:27  ·  #42
Nee hoor, gewoon even je mond eraan en dan voel je dat je hem vacuüm kan zuigen.
Ik probeer ze dinsdag te monteren, afhankelijk of ik alles goed los krijg. Dat is wel eens een dingetje.
HendrikdeJong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 03.11.2018 - 15:27  ·  #43
Ow zo ja dat kan ik wel even testen.
Een paar reserve bouten is niet verkeerd denk ik vanwege oxidatie
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 06.11.2018 - 19:41  ·  #44
Vanmiddag heb ik beide onderste motorsteunen vervangen. Nou, weet waar je aan begint! Wat een kolere klus is dat zeg!
Ik had de beschikking over oa een brug en transmissiekrik dus kon de reparatie onder goede omstandigheden uitvoeren. Desondanks was het een flinke kluif.

Kleine handleiding:

Bovenste torsiestang losmaken net als de steun bij de distributie. Daarna de bouten en slangetjes boven op de steunen losmaken (Dop 15 en veel verlengstukken)
Auto de lucht in en ondersteunen met een krik. Onderste bout van de voorste steun losmaken (15) en blok verder opkrikken. Ik kreeg de steun er niet goed uit omdat er een soort van trillingsdemper op het subframe zat gemonteerd. Deze moest ik eerst verwijderen voor de steun er langs kon. Van boven ging het niet meer omdat de auto hoog op de brug stond met transmissiekrik eronder. Nieuwe steun monteren, maar hier liep ik vast. Je moet het schroefdraad en de vacuumnippel door de uitsparing krijgen, maar je kan niet van bovenaf de bout er op draaien. Uiteindelijk is het via de onderkant gelukt, maar met veel moeite.
Voor de achterste steun moest ik eerst een aluminium plaat verwijderen van het hitteschild waar ook de remleiding aan vast zit. Daarna met een kniegewricht en kleine verlengstukjes langs de stabilisatorstang om bij de bout te komen. Lastig.... Uiteindelijk gelukt en het blok aan de achterkant omhoog. Steun verwijderd en nieuwe geplaatst. Helaas staat de voorkant van het blok nu ook weer zo hoog dat deze steun ook weer van z'n plek is verschoven. Ook schoof het hele blok op naar de distributiezijde waardoor het blok op de rechter steun leunde ipv ernaast.
Met vereende handen is het uiteindelijk gelukt, ware het niet dat ik 2 nieuwe aansluitingen moet vinden voor op de vacuumsteun.

Desondanks trekt de bovenste motorsteun nog steeds scheef....

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Misschien was ik gewoon erg onhandig bezig. De bouten gingen trouwens makkelijk los, iets waar ik van stond te kijken gezien de km-stand.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun d5 v70n

 · 
Posted: 06.11.2018 - 19:45  ·  #45
Idd veel makkelijker als je er van boven bij kan, als ik dat met mijn eigen ervaring vergelijk. Zelf gedaan met de auto op assteunen. Wellicht een van de weinige klussen die wel beter met de auto op bokjes te doen is!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0