Quote door Mark
Waarom de rubbers van de veerpootbrug vervangen?
Heb nog maar zelden gezien dat deze stuk waren, er zit altijd flink wat speling op omdat het een soepel rubber is.
Stuggere rubbers zorgen vaak weer voor ongewenste trillingen in je wagen zeker als je een diesel rijd.
Het betreft niet het vervangen van de rubbers in de veerpootbrug. Daar worden geen rubbers toegepast. Het betreft hier de rubbers van de motorkantelsteun. De motor wordt "gedragen" door de motorsteunen onder het blok, (item 5, 8 en 9)zie schets hieronder. In principe wordt de kantelsteun alleen belast, indien de motor trekkend vermogen moet leveren, terwijl de motorsteun permanent wordt belast en zal dus permanent trilling vanuit het blok overdragen. De motor (trekkend) zal van achter naar voor willen kantelen. Om die beweging te beperken dient de kantelsteun. Hoe meer beperking, hoe vloeiender het vermogen aan de wielen wordt overgebracht.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).