Ik heb het idee dat het blok 'los' hangt in de auto. Sowieso trilt de auto vanaf 110km/h (niet in het stuur of de pook), maar bij het schakelen naar 1 of achteruit vanuit neutraal voel ik een 'kloenk' en kantelt het blok. Dit geldt ook bij gas los, met name in de lagere versnellingen.
Heb me dus even ingelezen op het forum en onder de kap gekeken: ik kan de bovenste steun natuurlijk zo zien. Hier zit dusdanig veel speling op dat de vork (naar het chassis) waar deze in zit, kan bewegen (zie foto). Ik lees op het forum dat er speling op kan/hoort te zitten, maar dit voelt wel heel los aan. Mag/kan ik de vork zo veel heen en weer bewegen?
Verder zie ik ook dat de steun maar met 3 bouten vast zit. Kan dit gevolgen hebben?
Tot slot: Waar merk ik een defecte bovenste steun vooral aan? Ik begreep dat er ook eentje aan distributie zijde zit, en natuurlijk een bij de bak. Waar is het verschil aan te merken bij deze 3?
Heb me dus even ingelezen op het forum en onder de kap gekeken: ik kan de bovenste steun natuurlijk zo zien. Hier zit dusdanig veel speling op dat de vork (naar het chassis) waar deze in zit, kan bewegen (zie foto). Ik lees op het forum dat er speling op kan/hoort te zitten, maar dit voelt wel heel los aan. Mag/kan ik de vork zo veel heen en weer bewegen?
Verder zie ik ook dat de steun maar met 3 bouten vast zit. Kan dit gevolgen hebben?
Tot slot: Waar merk ik een defecte bovenste steun vooral aan? Ik begreep dat er ook eentje aan distributie zijde zit, en natuurlijk een bij de bak. Waar is het verschil aan te merken bij deze 3?


