Motorstoring flauwekul?

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Motorstoring flauwekul?

 · 
Posted: 01.07.2015 - 09:31  ·  #1
Gisteren tijdens een rit O'hout-Parijs vv gaf het display regelmatig " motortemperatuur te hoog, auto zsm stoppen". De thermometer loopt soms op naar het rode vlak, soms naar beneden 0, soms blijft ze staan. De storing houdt soms 1 seconde aan, soms een minuut, soms loopt de thermometer van minimaal naar maximaal.
Er is voldoende koelvloeistof, er is geen lekkage, de slangen worden niet extreem warm, de motor blijft prima lopen.
Buiten temperatuur was in de ochtend 25 graden, in Parijs (stadsverkeer) in de middag 40 graden. In het stadsverkeer geen probleem, wel steeds op de snelweg bij 120 km/h.
Ik zal de thermostaat vernieuwen, maar het lijkt meer een probleem van sensoren.
Ra ra wat kan er loos zijn?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Motorstoring flauwekul?

 · 
Posted: 01.07.2015 - 09:44  ·  #2
Heb zoiets eerder gehad op een S80.
Bij mij was de temperatuur sensor op het thermostaathuis van slag waardoor hij steeds verschillende waardes doorgaf hij ook van koud naar max warm ging terwijl er niks aan de hand was.

Als je je thermostaat vervangt kan je deze gelijk mee vervangen.
Kost iets van 15 euro.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Motorstoring flauwekul?

 · 
Posted: 01.07.2015 - 14:22  ·  #3
sensor lijkt me idd het probleem. is opgenomen bij de standaard preventieve reparaties omdat het zo vaak voor komt. :thumb:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Motorstoring flauwekul?

 · 
Posted: 01.07.2015 - 14:45  ·  #4
Had vorig jaar preventief de sensor vervangen, maar nu de sensor samen met de thermostaat gekocht. Even wachten tot morgenvroeg de werkomstandigheden wat beter zijn. Dan zal ik aangeven of het mankement is verholpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0