Motorvoorverwarming en interieurverwarming.

Wie kan me helpen?

ludov7017
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Motorvoorverwarming en interieurverwarming.

· 
Posted: 16.01.2017 - 10:33  ·  #1
Goede morgen!
Bij mijn V70 is een aansluiting op de linkervoorbumper gemonteerd en een snoer aanwezig om aan te sluiten op een 220v voeding. Verder is er een 220v contactdoos gemonteerd, direct onder het handschoenenkastje, rechts voorin. Mogelijk is dit bestemd voor de motorvoorverwarmer en eventueel een interieurverwarming. Heeft iemend hier misschien ervaring mee en Kun je me helpen hoe ik hiermee om moet gaan?

Vriendelijk Volvo groeten, Ludo
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Motorvoorverwarming en interieurverwarming.

· 
Posted: 16.01.2017 - 21:58  ·  #2
Ludo,

Bij toeval kwam ik dit tegen op Facebook een tijdje terug.
Zou zoiets de bedoeling kunnen zijn?

peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.01.2017 - 19:05  ·  #3
https://enginepreheater.nl/

zoiets? Het verwarmt dan wel niet je interieur en je zult moeten blijven krabben!
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 17.01.2017 - 20:59  ·  #4
Quote door peter71

https://enginepreheater.nl/

zoiets? Het verwarmt dan wel niet je interieur en je zult moeten blijven krabben!

In de jaren 70 en 80 waarin ik veel in Zweden verbleef, waren veel auto's met zo'n systeem uitgerust. Zoveel zelfs, dat hotels laadpaaltjes voor die systemen voorzagen, met een instelbare tijd van voorverwarmen. Het gaf uitsluitend een koelsysteem wat warm was, maar daardoor was starten makkelijk en omdat geen motorblok moest worden opgewarmd, had je betrekkelijk snel warmte op de voorruit en in het interieur. Ondertussen dat je de ander ramen sneeuwvrij maakte was je auto op temperatuur.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.01.2017 - 23:31  ·  #5
Mijn tijd in Zweden was '98 - '99, en ook toen nog veel auto's met zo'n motorverwarming.
En inderdaad ook toen nog de stroompaaltjes op parkeerterreinen.
Feitelijk gewoon een verwarmingselement in het koelcircuit.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 00:01  ·  #6
In de noord amerika en canada zag je ook de auto's overal aan de stekkers hangen , maar daar zat er een verwarmings element op de carter geplakt om de olie op temperatuur te houden , bij -30 gaat ie anders niet meer rond .
Werkte prima ik had het ook op de camaro , probleemloos starten daardoor .

Ik liet de auto daar gewoon lopen op de parkeerplaats tijdens boodschappen doen , deed iedereen , de auto' s hadden een optie dat je sleutel uit contact kon halen deur op slot kon doen. met de motor aan .
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 08:39  ·  #7
Quote door olaf

In de noord amerika en canada zag je ook de auto's overal aan de stekkers hangen , maar daar zat er een verwarmings element op de carter geplakt om de olie op temperatuur te houden , bij -30 gaat ie anders niet meer rond .

Ik liet de auto daar gewoon lopen op de parkeerplaats tijdens boodschappen doen , deed iedereen , de auto' s hadden een optie dat je sleutel uit contact kon halen deur op slot kon doen. met de motor aan .

Ha ha, lekker milieu vriendelijk als op een volle parkeerplaats alle auto' s stationair ronken(dikke 6 en 8 cilinders met onvolledige verbranding)............
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 09:35  ·  #8
Quote door petervolvos60

Quote door olaf

Ha ha, lekker milieu vriendelijk als op een volle parkeerplaats alle auto' s stationair ronken(dikke 6 en 8 cilinders met onvolledige verbranding)............

Afgesleept worden door een 8L Cummings / Caterpillar diesel is milieu onvriendelijker. Andere situaties, andere voorwaarden.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 09:41  ·  #9
Quote door Jack van Iersel

Quote door petervolvos60

Quote door olaf

Afgesleept worden door een 8L Cummings / Caterpillar diesel is milieu onvriendelijker. Andere situaties, andere voorwaarden.

Dat heb je goed , langer dan 20min weg met -30 en veel wind , dan kon je het vergeten , deed ie het niet meer .
Het is dan vaak de accu startmotor met dikke olie waardoor het niet meer snel genoeg rond wil .
Al is het wel een stom gezicht al die auto's met een dampende uitlaat zonder bestuurder erin .
Dit is wel vorige eeuw negentiger jaren .
Zal ongetwijfeld het een en ander verandert zijn .
Sweson
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2017 - 19:16  ·  #10
Die paaltjes hebben ze in Zweden nog steeds.
On topic. Ik kan je er ook niet bij helpen, helaas.

Selected quotes for multi-quoting:   0