Mulitmedia XC60 2015

niets is perfect toch?

 
 
 
 
 
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Mulitmedia XC60 2015

 · 
Posted: 26.01.2023 - 13:31  ·  #1
Sinds ik mijn XC60 rij is het een fantastische ervaring om alles connected te hebben en geen zorgen hoef te maken
dat er iets niet meer actueel is zoals de kaarten van de Navi, echter is er toch wel 1 probleem welke ik behoorlijk
vervelend vind.

Oneplus 8T (voorzien van alle updates draaiend op Android OS 13) verbonden middels bluetooth
- Audio streamen, totaal geen problemen alles werkt en doet het zoals het hoort.
- Telefonie, gesprekken starten, telefoon boek uitlezen enz enz gaat allemaal goed
- Sommige gesprekken kan ik het volume op maximaal zetten van zowel de telefoon als de auto en dan nog
zou ik feitelijk de speakers uit de deuren moeten trekken en recht naast mijn oren moeten houden zo zacht is het
geluid.

om het leuk te maken, het is absoluut niet contant, bij enkele mensen waarmee ik frequent bel merk ik dat het wel
redelijk constant was (maar probleem bleef nadat de andere partij een andere (nieuwe) telefoon kreeg )

probleem is gewoon dat ik met grote regelmaat gewoon absoluut niets kan verstaan van het gesprek omdat het zo zacht is.

hebben meer mensen dit probleem gehad/ervaren en zoja, wat is de oplossing hiervoor geweest om de Carkit functie weer goed functioneel te maken zodat deze weer nuttig is.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Mulitmedia XC60 2015

 · 
Posted: 26.01.2023 - 18:22  ·  #2
Volgens mij kan je in het systeem het basisvolume per imputkanaal (aux, line-in, cd) verhogen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1520
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Mulitmedia XC60 2015

 · 
Posted: 26.01.2023 - 18:23  ·  #3
Quote door McGyver

Volgens mij kan je in het systeem het basisvolume per imputkanaal (aux, line-in, cd) verhogen.



Is dat ook zo bij een HU850 met PA300 ?

Met de radio gaat de Max echt serieus veel hoger dan met een cd ( originele cs, geen eigen brand ding )
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Mulitmedia XC60 2015

 · 
Posted: 27.01.2023 - 12:03  ·  #4
Bij je XC60 heb je een veel moderner systeem dan dat in mijn XC70 (2010) vanaf fabriek is gemonteerd.
Maar ik had een soort gelijk probleem met het volume van de gesproken tekst van het navigatie systeem. Hiervan had ik het volume via het menu op 15 ingesteld, maar verbaasde me dat dit later amper te verstaan was.
Nu blijkt als ik juist op het moment van een gesproken melding van de navigatie het volume van de radio via de stuurknoppen harder of zachter zet hiermee dan juist het volume van de navigatie aanpas. Heeft een poos geduurd alvorens ik dit door had.
Misschien ook zoiets bij je XC60.
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Mulitmedia XC60 2015

 · 
Posted: 14.03.2023 - 13:43  ·  #5
Quote door ProVolvo

Bij je XC60 heb je een veel moderner systeem dan dat in mijn XC70 (2010) vanaf fabriek is gemonteerd.
Maar ik had een soort gelijk probleem met het volume van de gesproken tekst van het navigatie systeem. Hiervan had ik het volume via het menu op 15 ingesteld, maar verbaasde me dat dit later amper te verstaan was.
Nu blijkt als ik juist op het moment van een gesproken melding van de navigatie het volume van de radio via de stuurknoppen harder of zachter zet hiermee dan juist het volume van de navigatie aanpas. Heeft een poos geduurd alvorens ik dit door had.
Misschien ook zoiets bij je XC60.


klopt inderdaad, dit systeem is een stuk moderner. wat jij aangeeft met het Navigatie geluid is mij ook bekend, ten tijde van de gesproken teksten kun je het Navi volume harder en zachter zetten.

Ditzelfde kan ook voor de telefoon gesprekken, punt is echter dat ik dit probleem nog steeds ervaar wanneer op de telefoon het volume maximaal staat en op de radio heb ik hem aan het begin van t gesprek ook maximaal gezet (en dat staat deze eigenlijk al bijna bij aanvang gesprek)

alles wat met instellingen kan worden gedaan heb ik al uitgezocht of geprobeerd maar niets helpt... :(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0