Multiriem vervangen lukt niet

Rara wie kan me helpen?!

 
 
 
 
 
martinus
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Multiriem vervangen lukt niet

 · 
Posted: 24.06.2013 - 20:43  ·  #1
Hoi allemaal,
Ik heb een v70 uit 1997, tdi 2.5 diesel. De spanner van de multiriem was stuk en die heb ik vandaag vervangen. Maar er is iets vreemds aan de hand. De riem heb ik niet vervangen de de spanners zijn identiek. Ik heb een tekening gemaakt van de "loop" van de riem en heb ook de tekeningen op interpret bekeken om te checken of hij wel goed loopt. Het vreemde is dat ik de multiriem zelfs als de spanner er niet tussen zit niet om!!! Ik krijg hem er met geen mogelijkheid om. Zal ik een foto posten om eens te kijken wie er het antwoord weet? Ik woon in Assen, als iemand zin heeft om er een blik op te werpen hou ik me warm aanbevolen!

Groet'n

Een bijna wanhopige sleutelaar >_<

Martijn 06-34269317
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Multiriem vervangen lukt niet

 · 
Posted: 24.06.2013 - 20:52  ·  #2
Is het formaat van de riem wel hetzelfde dan? Ik meen me te herinneren dat een TDI 2 riemen heeft. Een aparte richting de brandstofpomp. Die is dus een stuk kleiner.
Gerci
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 73
Berichten: 101
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Multiriem vervangen lukt niet

 · 
Posted: 24.06.2013 - 20:56  ·  #3
Op de foto kan je niet goed zien of de spanners identiek zijn, leg ze eens naast elkaar op een egale achtergrond.
Als de multiriem er af komt zal je hem toch wel op een van de poelies aan de verkeerde kant leggen. Of heb je hem misschien verwisseld met een andere? Kijk nog maar eens goed........
hyuned
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 56
Berichten: 129
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Multiriem vervangen lukt niet

 · 
Posted: 26.06.2013 - 23:01  ·  #4
Aan de foto te zien zijn ze helemaal niet identiek kijk naar de bevestigings gaten en de lip aan de rechtse kant. Ik denk dat je gewoon een verkeerde hebt.


Kijk anders even op scandix.de daar kan je op je vin nummer zoeken naar het juiste artikel!
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Multiriem vervangen lukt niet

 · 
Posted: 26.06.2013 - 23:50  ·  #5
Heb je de riem misschien binnenstebuiten gekeerd?

EDIT: laat maar ik zie dat ze ook al gegroefd zijn in jouw jaar, lijkt me niet dat je die dus verkeerd om hebt.

EDIT2: de grootste poelie als laatste doen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0