Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 
 
 
 
 
arnohappy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 13.06.2022 - 18:31  ·  #1
Beste leden,

Ik wil graag muziek afspelen via bluetooth. Binnenkort gaan wij op vakantie en het lijkt ons toch wel leuk om ook even een podcastje te luisteren onderweg i.p.v. alleen maar cd's (of zelfs cassette's). Daarnaast wil ik graag kunnen bellen in de auto. Ik heb op mijn stuur wel toetsen en ook naast de cd speler een numpad. Is er een manier dat ik dit aan een bluetooth systeempje kan koppelen zodat telefoontje automatisch worden doorgeschakeld?

Is iemand bekend met een dergelijk systeempje?

Een vriend van mij heeft in zijn toyota een bepaalde telefoonhouder zitten waarmee hij draadloos kan laden en voor zover ik weet is deze gekoppeld ook weer gekoppeld aan zijn audio en bellen zodat hij dat ook via bluetooth kan. Als iemand zo'n soort systeem kent is het al helemaal mooi.

Ik ben overigens niet op zoek naar zo'n dubbel din systeem of apple car play ofzo.
arnohappy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 13.06.2022 - 18:43  ·  #2
Ik stelde mijn vraag denk ik iets te snel. Ik vond namelijk dit systeem en dit lijkt mijn trucje wel te kunnen doen. Iemand hier ervaring mee?
YATOUR BLUETOOTH INTERFACE
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 13.06.2022 - 18:49  ·  #3
Ik heb hele goede ervaringen met de concurrent; Grom https://motrade.nl/nl/winkelhu…7-20000152
arnohappy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 13.06.2022 - 18:52  ·  #4
Ja die zag ik ook voorbij komen op dit forum, ik zie alleen dat die wel een aantal tientjes duurder is.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 13.06.2022 - 19:44  ·  #5
Neem even contact op met DE Volvo audio guru alhier: Doeke Dobma…
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4064
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 14.06.2022 - 09:12  ·  #6
Het nummerpad in de V70 van 2000 is een ingebouwde gsm met een eigen simkaart, die ga je niet aan je smartphone kunnen koppelen. Doeke Dobma heeft een bluetooth dongle voor je smartphone die hier goed bekend staat, daarmee kan je volgens mij bellen en muziek streamen. Hij kan deze desgewenst ook inbouwen (Friesland), maar hij zal zelf wel reageren hier denk ik. Dan moet je zelf nog een smartphone houder installeren, evt een waarmee je al dan niet draadloos kan laden, daarvoor is denk ik AliExpress, Amazon en consorten het makkelijkst.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 14.06.2022 - 10:13  ·  #7
Quote door Bolbo

Het nummerpad in de V70 van 2000 is een ingebouwde gsm met een eigen simkaart, die ga je niet aan je smartphone kunnen koppelen. Doeke Dobma heeft een bluetooth dongle voor je smartphone die hier goed bekend staat, daarmee kan je volgens mij bellen en muziek streamen. Hij kan deze desgewenst ook inbouwen (Friesland), maar hij zal zelf wel reageren hier denk ik. Dan moet je zelf nog een smartphone houder installeren, evt een waarmee je al dan niet draadloos kan laden, daarvoor is denk ik AliExpress, Amazon en consorten het makkelijkst.

Echt wel, ombouwen m.b.v. zo'n mooi setje van D5T5.com :P Die heb ik ook, en werkt goed. Kan je ook meteen (makkelijk) handsfree bellen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3721
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 14.06.2022 - 10:58  ·  #8
Ik verkoop inderdaad Bluetooth modules geschikt voor jouw auto. Maar even in de volgorde van de opmerkingen;

Je hebt inderdaad Yatour en Grom. Yatour is een stuk voordeliger, maar de Grom is beduidend beter. Vooral qua stabiliteit, Yatour wil nog wel eens vastlopen. Grom is wat dat betreft beter, al ben ik geen groot fan van de USB3 unit, uitgebreid met Bluetooth. Deze geven toch nog wel eens problemen. Koop je een Grom, ga dan voor de BT3, dat is een goed ding.

Zelf verkoop ik ‘no name’ Bluetooth modules. Hele simpele, plug&play modules die uitblinken in geluidskwaliteit en stabiliteit: ze doen het altijd. Er kan niets aan geprogrammeerd worden (dat kan bij een Grom wel) en dat maakt ze fool-proof. Stuurwielbediening wordt ook ondersteund, volgende/vorige nummer en opnemen/ophangen. Opnemen en ophangen gaat (bij al deze verschillende modules) niet met de groene en rode knop maar met de volgende/vorige knop. Dit is gedaan zodat ze ook bruikbaar zijn in auto’s zonder fabrieks-af telefoon module.
Montage is niet moeilijk, radio los halen (stekkers kunnen blijven zitten) module aan de achterkant in de connector prikken en de radio weer inbouwen. Ik kan de montage ook verzorgen. Uiteraard bij de versie voor bellen de microfoon nog een plekje geven. De draad van de microfoon is helaas niet lang genoeg om bij de binnenspiegel te komen, daarom plaatst ik hem vaak bij de klokkenset. Een mooi beschutte plek. Dit is geen verkoop topic dus volgens mij is het niet de bedoeling dat ik hier met prijzen ga strooien, maar die is gunstig, mijn modules zijn nog voordeliger dan een Yatour. Via pb meer info.

Inderdaad kun je ook de bestaande telefoonmodule om laten bouwen. Maar je auto is van 2000, dan moet je wel even controleren of je de juiste module al hebt, want de eerste modules werkten anders en kunnen niet omgebouwd worden. De ‘goede’ module heeft 1 brede groene stekker, een vierkante kleine bruine stekker en een vierkante kleine grijze stekker. Het ombouwen van de bestaande module heeft als voordeel dat de bediening origineel blijft, met info in de DIM (schermpje links onder in tellerset) maar met een draadloze verbinding. Tevens wordt draadloos muziek afspelen toegevoegd.
Als dit goed werkt is dit inderdaad een fantastisch product. En bij de meeste werkt het ook goed. Maar, zeker niet bij iedereen. Ik was zelf niet tevreden en heb enkele klanten die ook niet tevreden waren, met name het bellen is nog wel eens problematisch. Mocht je voor deze module kiezen, bespreek dan van tevoren duidelijk dat als dit zo is, je de koop nog kan ontbinden.
Overigens, de kosten van (het inbouwen van) deze module liggen aanzienlijk hoger.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Muziek en bellen via bluetooth + draadloos laden

 · 
Posted: 14.06.2022 - 17:10  ·  #9
Quote door PvL

Neem even contact op met DE Volvo audio guru alhier: Doeke Dobma…


+1

Ik heb mijn (verouderde Grom) in mijn V70 (MY 2005) ik denk ongeveer een jaartje geleden laten vervangen door de "no name" bluetooth module van Doeke. Audio en handsfree werkt nog steeds perfect en dus geen moment spijt van gehad!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0