Navigatiesysteem in V70 vervangen?

kan er maar niet aan wennen...

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Navigatiesysteem in V70 vervangen?

 · 
Posted: 06.08.2012 - 16:12  ·  #16
Ik ben alvast wat cd'tjes aan het branden, als ik straks naar huis rijd, zullen we het beleven.

Even terugkomend op de thuis situatie, ik denk dat het wel sterk afhankelijk is van de kwaliteit van de DAC die in de speler zit. Ik maak gebruik van de Logitech Squeezbox Touch, met een externe DAC. Eerst had ik de digitale coax uitgang van de Squeezbox rechtstreeks aan de Onkyo versterker hangen en was dus afhankelijk van de DAC in de Onkyo. Geluid was al niet verkeerd, maar het kan altijd beter. Toen ik de Musical Fidelity V-DAC II er tussen hing, ging er een wereld voor me open, kanaalscheiding, plaatsing, diepte, detail, helderheid, echt subliem en dat gewoon met mp3's en Spotify (ook 320)

De combinatie Squeezbox met Musical Fidelity V-DAC II is al menig keer getest door audiofielen en blaast volgens sommigen zelfs de € 1000+ cd speler van de plank. Met deze combi hoor ik met gestreamde 320 mp3's echt geen verschil met een originele cd.
Ik hoor wel verschil als ik een 24bits/192Khz flac over deze set afspeel, dan blijft de mp3 nergens meer, maar de CD ook niet.

Helaas heb ik zo'n installatie niet in de auto en zal het verschil denk ik wel loslopen, zeker onder het rijden.
Ik heb in de auto ook geen Monitor Audio GS60 luidsprekers staan in een grote ruimte, maar "slechts" een Premium speakersetje in een veel te kleine ruimte., dus optimaal zal het nooit worden.

Mocht er nou toch een wezenlijk verschil te horen zijn in de auto, dan ligt het niet aan de mp3's, maar aan de DAC van HU-850 die ze niet goed converteert.

Enfin, we zullen het straks wel meemaken.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Navigatiesysteem in V70 vervangen?

 · 
Posted: 06.08.2012 - 17:13  ·  #17
Quote door arnold_w

Mocht er nou toch een wezenlijk verschil te horen zijn in de auto, dan ligt het niet aan de mp3's, maar aan de DAC van HU-850 die ze niet goed converteert.

Enfin, we zullen het straks wel meemaken.


MP3 is een mooi medium en vooral compact ( qua opslag gezien ).
Als je een opname van een cd vergelijkt met een MP 3 dan scheelt dit een aantal MB's !
Voor in de auto dus zeker niet verkeerd en scheelt een hoop cd's wisselen, hetgeen de veiligheid weer ten goede komt.
Of die MP3 de begrenzing vormt in de auto, dat vraag ik me af.
Ondanks dat deze gecomprimeerd is, bepaalt de kwaliteit van de opname het eindresultaat.
Maar goed, ik ben nieuwsgierig wat je ervan vind.
Alvast Succes.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Navigatiesysteem in V70 vervangen?

 · 
Posted: 06.08.2012 - 21:07  ·  #18
Nou, de discussie over de mp3 kwaliteit was best leerzaam, maar in het kader van de HU-850 een beetje zinloos, want het werkt helemaal niet. Ik heb een aantal cd's gebrand, met de bestanden in de root, maar de speler geeft aan DISC ERROR.
Ik zie ook eigenlijk helemaal geen mp3 logo op de speler staan, dus al twijfelachtig of 'ie dat kan afspelen.

Toch maar even doorsparen voor een iMIV dus.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Navigatiesysteem in V70 vervangen?

 · 
Posted: 06.08.2012 - 21:35  ·  #19
Quote door arnold_w

Nou, de discussie over de mp3 kwaliteit was best leerzaam, maar in het kader van de HU-850 een beetje zinloos, want het werkt helemaal niet. Ik heb een aantal cd's gebrand, met de bestanden in de root, maar de speler geeft aan DISC ERROR.
Ik zie ook eigenlijk helemaal geen mp3 logo op de speler staan, dus al twijfelachtig of 'ie dat kan afspelen.

Toch maar even doorsparen voor een iMIV dus.


Een MP3 logo zul je niet vinden, nog op de Hu650 alsmede de HU850.
Dit hebben we proefondervindelijk vastgesteld en neem maar van mij aan, dat het wel degelijk werkt.
Ik vraag me echter af waarom dit bij jou niet het geval is.
Ik zal de buurman, als hij terug is van vakantie, eens voor je vragen hoe hij ze heeft gebrand.
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar vermeld het gewoon even;
Bouwjaren van de HU650 zijn 2005 en 2006
Bouwjaar van de HU850 is 2007
Wel ben ik met je eens dat een IMEV handiger is, geen geklooi met cd's meer.
Iphone of USB werken een stuk makkelijker en zijn herschrijfbaar.
Ik kom er nog op terug.
Alvast succes.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Navigatiesysteem in V70 vervangen?

 · 
Posted: 06.08.2012 - 23:25  ·  #20
OK thanks. Mijn S60 en dus ook de HU-850 zijn van 2005, de auto is van mei 2005, dus de HU-850 mogelijk nog ietsje ouder.
Ik denk dat daar het verschil in zit, de nieuwere generaties ondersteunen wel mp3.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0